خطبه/

مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۶ شهر کرج استان البرز

روابط عمومی ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

یاایهاالذین آمنوا أُوصِیکُمْ ونفسی بِتَقْوَى اللَّهِ.

بحث ما در این بود که اهل تقوا زبان و دهان خود را تحت کنترل دارند و نمی­گذارند به راحتی بوسیله زبان مورد غضب الهی قرار گیرند و در همین رابطه رسیدیم به بحث گریه و تعریف آن و حالات مختلفی را که دارد. ممدوح و پسندیده آن و مذموم و ناپسند آن را بیان کردیم.

نشانه توحید

آنچه از دستورات دینی آموخته ­ایم این است که خواسته­ های خود را از خدا بخواهیم و با اعتراف به عجز و بی­چیزی خود خواست­ه هایمان را همراه با گریه و اشک چشم از خدا بخواهیم, یعنی انسان نیازش را به سمت خدا با التجا و خواری ببرد که این حالت در اجابت دعا موثر است. انسان غیر موحد خواسته­ هایش را از غیر خدا طلب می­ کند و بدترین حالت آن هم این است که خواسته­­اش را در حالت گریه بخواهد.

این یعنی انسان نیازش را با التجاء و خواری نزد انسان دیگری مثل خودش ببرد. در حالیکه ما دائماً در نماز اعلام می­کنیم که موحد هستیم و خدای تعالی مدیر و مدبر و پرورش دهنده ماست و فقط از او درخواست می­کنیم که ایاک نعبد و ایاک نستعین. اگر به این حرف اعتقاد داشته باشیم جای دیگری نباید رفت. اگر خدا را تنها موثر دانستیم و فقط از او کمک خواستیم در امور مختلفمان، این نشانه توحید است که اگر این حال همراه گریه باشد زمینه رشد بیشتر ما را از جهت معنوی فراهم می­کند.

گریه بر حسین علیه السلام

از موارد گریه ممدوحی که سفارش شده گریه بر مصائب امام حسین علیه­السلام است و آثار فراوان دنیائی و آخرتی که خودش بحث مستقلی می­طلبد. که همه انبیاء و اولیاء و رسول خدا و دیگران بر مصائب امام حسین گریسته­اند.

پیامدهای گریه

توجه دارید ریشه­ی همه گریه­های غیرممدوح، دوست داشتن دنیاست، دنیا آنقدر فریبنده است که گاهی مارا به خنده و گاهی به گریه می­اندازد. که هردو بی ارزشند چون مربوط به خواسته­های دنیا هستند.  گریه پی­آمدهائی دارد. مثلاً گریه برای دنیا انسان را خوار می­کند. چون جایگاه انسان خلیفه خدا بودن است و می­تواند در عرصه­های مختلف معنوی رشد کند و ولیی از اولیاء خدا باشد، اما با گریه بر چیزهای بی ارزش و کوچکتر از حقیقت وجودی خودش، کفران نعمت کرده، خود را خوار و ذلیل می­کند.

در مقابل اگر انسان از خوف خدا به خاطر خطاها و لغزش­هایش دلش لرزان باشد و چشمش گریان، پی­آمدهای زیبائی را به همراه دارد مثلاً باعث روشنائی دل می­شود. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: البکاءُ مِن خَشیَهِ اللهِ یُنیرُ القلبِ. گریه از ترس خدا، به دل روشنائی می­بخشد. وَ یُعصِمُ مِن مُعاوَدَهِ الذنبِ. گریه از ترس خدا از بازگشت به گناه باز می­دارد که این خاصیت دیگر گریه از روی ترس از خداست.

خاصیت دیگر آن این است که موجب می­شود درهای رحمت الهی به روی انسان باز شود. همانطور که گناه و معصیت درهای را می­بندد و موجب می­شود بلاها و سختی­ها نازل شود. گریه از خوف خدا برعکس می­کند. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: البکاءُ مِن خَشیهِ اللهِ مفتاحُ الرَّحمَهِ. گریه از ترس خدا، کلید رحمت حق تعالی است. و همین گریه­ی از خوف خدا اثر دیگری که داردبنابرروایات این است که گناهان راپاک می­کند.

علی علیه­السلام فرمود: بکاءُ العَبدِ مِن خَشیَهِ اللهِ یُمَحِّصُ ذُنُوبَهُ. گریه بنده از ترس خدا، گناهانش را پاک می­کند. اگر انسان علائق خودش به دنیا را مهار کند و شهوات و خواسته­هایش را تعدیل کند و توجه داشته باشد که مال و ثروت و مقام دوام ندارد و همه از دست رفتنی است. و عمر دنیا کوتاه است و باید برای آخرت تلاش کرد. گریه­هایش برای دنیا نخواهد شد و رنگ معنوی و الهی می­گیرد. این بحث اینجا تمام باشد. خداوند متعال همه ما را موفق به انجام وظائفمان بگرداند.

تکلف در گفتار

جلسه بعد با قید حیات به یکی دیگر از گناهان زبان اشاره می­کنم که غنا و آوازه خوانی است از معاصی دهان و زبان است. اما آن چیزی را که امروز میگویم که مربوط به زبان است  تکلّف در گفتار است. کسانی­که می­توانند مطلبی را به راحتی و سادگی بیان کنند ولی آن را به قالب­های فصاحتی و بلاغتی پیچیده می­برند و با اضافه کردن تعبیرات، بیان را سنگین می­کنند که فهم آن برای افراد سخت شود, مبتلا به تکلف در گفتارند که ناپسند است. مگر مجلس مجلس ادبی و امثال ذلک باشد.

رسول خدا فرمودند: همانا دشمن­ترین شما نزد من زیاده گویان متکبر متکلّف در سخن هستند. دشمن ترین شما پیش من کسی است که حرف ساده را میپیچاند.   لذا بیشتر اوقات بررسی که بشود ریشه این نوع حرف زدن یا ریاست و به رخ کشیدن و یا تکبر است و غرور و فخرفروشی و یا طلب دنیا و مقام و مال و امثال ذالک. حتی در دعا کردن در روایت داریم که با زبان ساده از خدا بخواهید و دنبال جمله سازی با فصاحت و سجع و قافیه نباشید.

دعای عرفه را ندیدید! «انا الذی.. انا الذی.. انت الذی..  انت الذی..» من این هستم تو هم ان هستی. اصلاً نباید سختش کرد. در روایتی است از رسول خدا که فرمودند: پروردگار خود را با زبان پستی و کوچکی بخوان نه با زبان فصاحت و تکلف.نباید بگوییم حالا که پیشگاه خدا هستیم سنگین صحبت کنیم. باید مواظب بود.  بله اگر زبان کشور به خطر افتاده باشد و هدف نجات فرهنگ و ادبیات باشد فصیح و بلیغ سخن گفتن ولو تکلف داشته باشد امری  لازم و پسندیده است.  البته خوب است که انسان دستورات زبان را رعایت کند بحث من در القای مطالب به طرف مقابل است  این‌ها با هم اشتباه نشود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر* ان الانسان لفی خسر* الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

یاری نزدیکان

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. کمک به نزدیکان در مسائلی که برای آنان پیش می­آید روش متقین است. و خداوند توسط اهل تقوا چه دور باشند و چه نزدیک به دیگران کمک می­رساند.

امیرالمؤمنین علیه­السلام در حکمت۱۴ از حکم نهج­البلاغه فرمودند: مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ. «هر کس را نزدیک رها کند، دور یار او مى‏شود.» و می­توان گفت این یکی از سنت­های الهی است که اگر کسی گرفتاری­ای داشت و نزدیکان او کمکی نکردند, خدای تعالی توسط افراد دیگری غیر از نزدیکان شخص، او را یاری خواهد کرد.یعنی طوری می­شود که اصلاً انتظار آن را نداریم.

بستگان و نزدیکان، بی­توجهی می­کنند اما اشخاص به اصطلاح غریبه به یاری و کمک می­آیند. و این مطلب هم در زندگی شخصی مطرح است هم در مسائل اجتماعی. در تاریخ اسلام و همین الان هم نمونه دارد. زندگی رسول خدا را نگاه کنید، تقریباً همه فامیل و نزدیکان،حضرت را تنها گذاشتند. نه تنها یاری نکردند، بلکه بر ضد او قیام کردند. اما اوس و خزرج که از رسول خدا دوربودندبه یاری آمدند.

کسانیکه در صفین علی را یاری کردند غیر یاران و خویشاوندانش بودند. بنی عباس را ایرانی­ها کمک کردند از خراسان. امروز هم سوری­ها و لبنانی­ها و یمنی­ها و ملل مظلوم را ایران و دیگران یاری می­دهند. در تاریخ فراوان است این بیان امیرالمومنین که: مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ. البته اهل تقوا در مسیر سنن الهی قدم بر می­دارند و همیشه به کمک مظلوم می­روند خداوند تقوای ما را زیاد بگرداند.

 

ولادت زهرای اطهر سلام ­الله ­علیها

۲۰ جمادی الثانی ولادت ام­الائمه زهرای اطهر سلام­الله­علیها است که به ابتکار حضرت امام «روز زن» و «روز مادر» نامگذارى شد. و اتفاقاً مصادف با ولادت حضرت امام هم هست. و امسال تقارن پیدا کرده با روز جهانی زن که در کشورهای جهان در هشتم مارس (۱۷ اسفند) برگزار می­کنند. و در آن روز حرکاتی به دفاع از زنان انجام می­گیرد که بیشتر آنها نتیجه­ای جز خفت و خواری بانوان را به همراه ندارد. بنده این ولادت با سعادت را به همه بانوان و مادران، بخصوص مادران وهمسران وخواهران ودختران شهدا وشما نمازگزاران و همه مسلمین تبریک عرض می­کنم.

نگاه غرب و اسلام به زن

نظام اسلامی برای زن روزی را در نظر می­گیرد و نظام غرب هم همینطور، اما نگاه هردو نظام به زن و جایگاه ارزشی او خیلی فرق می­کند. غرب زنان را از کرامت انسانی­اشان­ دور کرده­ و با الفاظ دهان پرکن و شعارهای خالی از حقیقت، شخصیت و مرتبه انسانی آنان را در حد کالائی و ابزاری سودآور پائین آورده­ است.

در نظام سرمایه­داری غرب، زن یکی از بهترین ابزارهای رسانه، وسیله­ای تاثیرگذار برای تبلیغات و سود بیشتر است. و در نتیجه خانواده و جامعه را از بین برده­اند و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بسیاری را رواج داده­اند. در نظام لیبرالی غرب، اجازه فکر کردن به زن و نجات خودش از منجلابی که در آن غوطه می­زند نمی­دهند و با تبلیغات فراوان او را در مسیر قهقرائی که دارد هدایت و تشویق می­کنند.

این سیاست در  رژیم منحوس پهلوی دنبال می­شد، چون می­خواست که مردم با او کاری نداشته باشند لذا فضا را برای اشاعه بی­بندوباری آزاد می­گذاشت بلکه تشویق هم می­کرد. و اصرار داشت و تبلیغ می­کرد بر بی­حجابی و دائر کردن مراکز فساد و القاء می­کرد که آزادی بانوان در این است که از قیود دینی و خانوادگی و انسانی آزاد باشند.

اما در نظام الهی که دستورات مترقی اسلام مد نظر است. برای بانوان جایگاهی رفیع که با فطرت آنان و خلقت آنان سازگار است در نظر گرفته شده. نقش زنان را، انسان سازی می­داند. اسلام شریف­ترین کارهای عالم را برای یک زن، مادر بودن و توانائی تربیت فرزندان می­داند. تربیت فرزند از همه وظائف سیاسی و اجتماعی برای زنان مهم­تر است.

متاسفانه نمی­دانند که چه کلاه بزرگی بر سرشان گذاشتند که آنان را از زن بودن و ریحانه بودن و مربی بشریت بودن و مادر بودن جدا کردند و به دست آن­ها بیل و کلنگ دادند و به اسم برابری حقوق به بازارهای کار ارزان و مراکز دیگر فرستادند و کرامت مادری و همسری و لنگرِ خانه و خانواده بودن را از آنان گرفتند. و دست­های استعماری را الان به خوبی می­بینیم که در بیشتر ادارات و کارخانه­ها و دستگاه­ها خانم­ها را به کار گرفته­اند و مردان و جوانان جویای کار، خانه نشین هستند و بماند که چه مفاسد اجتماعی و اخلاقی به همین خاطر بوجود می­آید و خانواده­هائی که از هم پاشیده می­شوند.

استثمار

این اشتباه است که تشویق به کار خانم­ها بشود و مردان بیکار باشند. بله اگر مردان کار داشتند و اهل فعالیت بودند اضافه آمد بانوان را هم به کار بگیرند اما کارهایی که باید مردانه انجام شود بعضی وقت‌ها من یک سری از کارخانه‌ها که سر می‌زنم همان‌جا این را می‌گویم خانمی را پشت دستگاه نشاندند, نه با روحیه اش می‌سازد,  نه با سنخیت وجودی اش می‌سازد, نه با فیزیک بدنش می‌سازد, بعد در آن طرف مردها بیکار هستند. این استثمار است.

به خاطر اینکه به او حقوققش را نمی‌دهند کمتر می‌دهند به اسامی و عناوین مختلف.  بزرگترین مقام زن که مادر بودن اوست را با سیاست­های شیطانی از او گرفته­اند و با بزک کردن و لباس­های غیر متعارف و پاره و عریان به تن او کردن و بازیچه­ی دست هوس­بازان فاسد و مفسد قرار دادن به او القاء کرده­اند که حالا در جایگاه اصلی خودت قرار گرفته­ای.

واقعاً می­شود به این بانوان اعتماد کرد و جوانان آنان را به عنوان همسر و مادر انتخاب کنند و فرزندانی تربیت کنند که مقدرات کشور را به آنها سپرد؟ اگر اسلام و به تبع آن نظام اسلامی به پوشش تاکید دارد چون دستور دین است و حکومت دینی بر خلاف نظام­های سکولار، نسبت به اخلاق و عقائد و سعادت دنیائی و آخرتی مردم بی­تفاوت نیست.

بزنگاه اهل فتنه

روز گذشته بیانات رهبر معظم انقلاب را راجع به حجاب و پاسخ بعض حرف­ها را هم شنیدید. و حساسیتی را هم که فرمودند متوجه شدید. که البته سالیانی­است همین حرف­ها گفته می­شود و متاسفانه گوشی نیست. مسئله حجاب از احکامی است که آثار اجتماعی فراوان دارد. و کسانی­که قصد مقابله با ارزش­های دینی را دارند معمولاً به این نقطه توجه دارند.

و خوب می­بینید که دشمنان نظام که هر فرصتی را ببینند رها نمی­کنند هرکس که باشد و به نفع آنان بگوید استقبال می­کنند و اگر برخلاف حرف بزند به باد فحش می­گیرند در همین مسئله حجاب چگونه حتی طرفداران خودشان را هم می­کوبند. وقتی گفته می­شود خط قرمز نظام اهالی فتنه هستند و نباید مسئولیت داشته باشند، در همین بزنگاهها خودش را نشان میدهد چون نظام را قبول ندارند و برای براندازی تلاش کرده­اند.

و بعضی از این­ها که الان مسئول هستند به خانه کشته­های فتنه می­رفتند و دعوت به آشوب علیه نظام می­کردند یعنی هر فرصتی پیدا کنند ضربه می­زنند. در همین مسئله حجاب هم همین آقایانی که در مسئله فتنه و فتنه گری حاضر بودند عکس‌هایشان وقتی داشتند مدیریت می‌کردند کف خیابان بوده و هست می­گویند معتقد به سهمیه جنسیتی نیستند.یعنی بر خلاف اسلام سخن می‌گویند.

مگر می‌شود مسئول نظام اسلامی احکام اسلامی را قبول نداشته باشد.  همین افراد با این تفکر را وقتی مسولیت دادید و دستگاه­هائی که باید جلوگیری کنند نکردند نتیجه­اش می­شود مراسم رقص دختران در حضور مردان و خوانندگی زنان و شکستن قرق و بدتر از همه اینکه به نام حضرت زهرا این­کار را بکنند و جشن برای او بگیرند. این ظلم به صدیقه طاهره نیست؟ حالا ظلم به شهدا و نظام و همه این‌ها را بگذارید کنار. تغییرات آرام آرام صورت می‌گیرد.

در مسلمانی مصدق شک است

جلسه گذاشتن و تصویب کردن و زنده کردن اسم کسی که امام او را مسلمان نمی­دانست، مردم اوائل انقلاب نام او را از خیابان حذف کردند و ولی­عصر گذاشتند. وقتی نمی­توانند رسماً در فضای عمومی اعلام کنند, فیلم می­سازند و در سینمای خانگی جوری القاء می­کنند که مثلاً مصدق ناجی این ملت بوده همین شخصیتی که در مسلمان بودن او شک است ،توصیه به دیدنش نمی‌کنیم اما در فضا هست.  بروید بخوانید که چه گرفتاری­هائی بر سر کشور به خاطر این شخص و این تفکر آمده. حالا دارند مرده زنده می­کنند.

اگرچه تلاش هم دارند که نام زنده­هائی که بی­نامند را هم زنده کنند و بر ساختمان­ها بگذارند. دارند سعی می­کنند نظام را سکولار کنند.خوب حواستان جمع باشد که می‌خواهند ما را بی رگ و بی حس و سِرّ کنند    این خواست مردم مسلمان و متدین است که نباید اشخاص فتنه­گری که نه صلاحیت سیاسی دارد و نه صلاحیت اخلاقی و مقید به دستورات اسلام نیستند و نسبت به خلاف شرع قید و تقیدی ندارند مسئولیت داشته باشند.

حجاب اجباری!!!

بعد هم  متاسفانه عده­ای تلاش می­کنند که خلاف شرع را تئوریزه کنند و در روزنامه­ها حرف­هائی می­زنند. و از بزرگان انقلاب و امام و اینها شاهد می­آورند که حجاب این طور و آنطور بوده است که رهبری هم به آن اشاره فرمودند من بعد دیگری از آن را بیان می‌کنم . مثلاً از قول شهید بهشتی گفتند که ایشان مخالف حجاب اجباری بوده که این از دروغ­هائی است که به این سید مظلوم حتی بعد از شهادتش نسبت می­دهند. البته لفظ حجاب اجباری هم از الفاظی است که خوب نیست بیان کردنش.

شهید بهشتی می‌گوید، که من فقط نه به خاطر دفاع از ایشان بلکه برای اینکه حقیقت برای شما هم روشن شود  قسمتی از عبارات ایشان  را می­گویم: «اگر به آن خانم گفتند خانم شما آزادی فریاد برای آزادی هم برآورید درست، اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که می‌آیی لباس و پوشش شما ساده باشد، اندام‌های بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دل فریب و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن و طرز راه رفتن همه آنها هم با وقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والا قدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به او گفتند و شنید بازهم آزادی او حفظ شده چون خودش آزادانه شنیده اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگوید این چیزهایی که شما می‌گوئید خوب است ولی من دلم می‌خواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام‌عیار در خیابان ظاهر شوم! در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ و رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ (نظام این را بگوید؟) ما حرف خودمان را به شما زده‌ایم، شما می‌خواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت گوش نکردی عذابش دامن خودت را می‌گیرد؟(نظام این را بگوید؟)  نخیر در آنجا ما نهی از منکر می‌کنیم در این صورت خود به خود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستش می‌گیریم (این یعنی چه؟ یعنی که ایشان گفته است حجاب آزاد است؟) دوباره خواستی این‌گونه بیرون بیایی باید به شما بگویم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی‌اش تحمل نمی‌کند.» این حرف ایشان است.و امثال این‌ها زیاد است از امام که ماشاءالله از آقایان و بزرگان دیگر دارند می‌برند به سمتی که بگویند اول انقلاب این طور نبوده است .

بی حجابی معضل اجتماعی است

ما هم قبلا عرض کردیم این­که بعضی­ از مسئولین می­گویند ما نگاهمان به حجاب نگاه جرمی نیست بلکه یک نگاه فرهنگی است. حجاب مسئله ­ای فرهنگی است و جرم نیست و باید ایجابی برخورد کرد. قسمتی از این حرف درست است. حجاب اینگونه است اما بی­ حجابی هنجارشکنی اجتماعی است و مثل بقیه معضلات احتیاج به برخورد دارد.مگر معضلات دیگر اجتماعی را شما با آن برخورد نمی‌کنید.

ترافیک معضل است چطور برخورد می‌کنید؟ کمربند نبستن معضل است با آن چطور برخورد می‌کنید؟ مواد مخدر معضل است با آن چطور برخورد می‌کنید؟ ناهنجاری اجتماعی که بر روان جامعه تأثیر می‌گذارد بر اخلاق جامعه تأثیر می‌گذارد باید با آن مقابله کرد. مثل بقیه معضلات اجتماعی.  البته اول باید با دستگاه­های متخلف دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزشی و درمانی و خرید که رعایت قوانین را نمی­کنند و پرسنل آنها آزادانه عمل می­کنند جلوگیری شود. تا قسمت مهم معظل حل شود. بعد بقیه درست خواهد شد.

 

پیام فرمانده

من یک بار دیگر درخواست می­ کنم این پیام فرمانده قرارگاه فرهنگی استان و شهر است از امت حزب الله و نیروهای ارزشی از بسیج و هیات مذهبی، هیات رزمندگان، قرارگاه خاتم الاوصیاء اتحادیه انجمن­ های دانش ­آموزی مسجدی­ ها، طرح حضور که مکرر گفته­ایم را جدی بگیرید و با برنامه ریزی که می­ کنید دنبال و اجرائی کنید و نتیجه ­اش را در کشور ببینید.

 

نمی­ خواهیم دولت را درمانده ببینیم

گرفتاری وقتی می­شود که اگر از دین گفتی و تذکر خیرخواهانه دادی و از عواقب کار خبر دادی محکوم به بی عقلی و کم عقلی شوی (چون خیلی گفتند و حتی دوستانشان هم گفتند من تکرار نمی­کنم می­خواستم با روایات از روی نصیحت تطبیق کنم که بی عقل کیست اما بماند) والله ما نمی­خواهیم دولت را درمانده ببینیم، نمی­خواهیم ببینیم که مردم بر اثر بد عمل کردن اعتمادشان را از دست می­دهند، نمی­خواهیم محبوبیت اجتماعی دولت کم شود، چرا دوستان به عملکرد خودشان نگاه نمی­کنند.

بعد می­خواهند با ناسزاگوئی جبران کمبودهائی را که خود مقصرند را بکنند. فحش که شغل ایجاد نمی­کند مگر اینکه بگوئیم خودش شده شغل. ناسزاگوئی و درشت­گوئی که تورم را از بین نمی­برد. شاید ایجاد تورم در گلو هم بکند. عزیزان مشکل­شان این است که فکر می­کنند گروه­های سیاسی مخالف آنها هستند نه بابا مردم عادی که از فقر و تبعیض و تورم و بیکاری و تجمل و اشرافیگری و ویژخواری و مسائل دیگر ناراحتند منتقد عملکرد شما هستند. والله نمی­خواهیم و دوست نداریم عملکردتان شما را به اصل ۸۹ قانون اساس برساند.

دشمن فهمیده که عده­ای از مسئولین واداده­ی غرب هستند و کعبه امالشان غرب است که اینگونه بر علیه منافع ملی ما و امنیت ما خط و نشان می­کشند. چرا نباید پاسخ محکم داد به این حرف­ها. سفیرمان در انگلیس اعلام می‌کند که درباره یمن با انگلیس به توافق رسیده‌ایم. بعد در همان حال دولت انگلیس قطعنامه می­ دهد و محکومیت ایران را به علت کمک به مردم مظلوم یمن به سازمان ملل پیشنهاد می‌دهد. اگر جواب ندهید هر روز پررو تر می‌شوند. شما مذاکره کنید اما مردم محکم جواب انگلیس را می­ دهند.(مرگ بر انگلیس)

 

طرح اعاده اموال نامشروع

یکی از مباحث مهم این روزها، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت المال است، که قدم بلندی است برای تقویت اعتماد افکار عمومی به نظام اسلامی. البته شاید بعض از دولتی­ها و کسانی­که دستشان کج است و آلوده به برداشت از بیت­المال و جریان­های مافیائی در اقتصاد از این حرکت استقبال نکنند. و سعی کنند نمایندگان محترم مجلس را منصرف کنند. که البته همه نمایندگان مجلس باید امضا کنند. این که بعضی‌ها امضا نمی‌کنند باید ببینیم علت کجاست.

اما ما از همین­جا به عنوان دلگرمی از همه کسانی­که در راه مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی قدم بر می دارند حمایت همه جانبه خودمان را اعلام می­ کنیم و می­ خواهیم که محکم جلوی فساد را بگیرند. و این امور اعتماد عمومی به نظام را بالا می­برد و امید به آینده را تقویت می­کند. متاسفانه بعض از افکار مضر گاهی از روی خیرخواهی مانع اجرای عدالت می­شوند. در حالیکه خیرخواهی باید در اجرای قانون و عدالت باشد. و بدانند که هرگز اجرای حق به ضرر نیست.

ما در همین استان موردی بود که گفتم تا آخر پیگیری شود و آنچه حق است اجرا شود خوب شاید عده­ای که سالیان درازی هم مشغول فعالیت بودند و خوش نام هم بودند شاید پاسخگو شوند که بعضی ها واسطه می­شوند که این اگر برملا شود به ضرر نظام است. این آقا انقلابی بوده است. عرض می‌کنم آن کسی که انقلابی بوده است به جای خودش وظایفش را انجام داده است نزد خدای تعالی هم ماجور است. اما اگر خلاف کرده اگر به خلافش رسیدگی شد و جواب قاطعی را که قانون باید به او می‌داد داد و او هم پذیرفت آن موقع به انقلاب کمک کرده‌ایم.

نه اینکه بگوییم چون عنوانی از عناوین انقلاب را دارد نباید به آن رسیدگی شود هرگز این طور نیست  آیا واقعا اگر عدالت و قانون اجرا شود مردم به نظام مایوس می­شوند این حرف کاملا باطل است اگر قوانین اسلامی در همه عرصه­ها برای همه اجرا شود مردم به اسلام امیدوارتر می­شوند. مثلاً اگر قاضی را که نصب کردند تخلفی کند بعد او را بردارند این خدمت به دستگاه قضایی نیست؟ هست خدمت به آن نظام است.

آیا این حرکت علی که قاضی را نصب کرد و بعد از ظهر عزل کرد فقط به خاط اینکه صداش را بلند کرده بود یا عدالت در نگاه را رعایت نکرده بود باعث امید است یا اینکه قاضی یا هر مسئولی اگر خلاف کرد بگوئیم این آشناست این باعث تضعیف است چه وچه . البته جامعه هم باید به این بلوغ برسد که اگر کسی بر اثر خلافی تنبیه شد منفور نشود.بالاخره هر کسی احتمال دارد زمانی شیطان او را از مسیر منحرف بکند اما نباید در جامعه منفور شود.

 

راهیان نور

۲۰ اسفند روز راهیان نور است. رهبری از دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن به عنوان گنج بی­پایان نام بردند. یکی از آن دُرهای قیمتی این گنج، حرکت نورانی راهیان نور است که کمترین اثر آن انتقال و تکرار قسمتی از ارزش­های نظام اسلامی به نسل جوان است. و افراد مختلف جامعه، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و جهاد را از نزدیک حس می­کنند و قدرت و اقتدار مقابله نسل نو در برابر جنگ نرم دشمن بیشترمی­شود.

فرصتی است که باید غنیمت شمرد و دستیابی به آن را تسهیل کرد. همین نقش زنده نگهداشتن ارزشهای دفاع مقدس، ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهداء را بنیاد شهید انقلاب اسلامی که ۲۲ اسفند به دستور امام تاسیس شد دارد.بررسی و رسیدن به مشکلات  خانواده شهدا یکی از وظایف اوست نشر و توسعه افکار بلند شهدا و ترویج و تشویق مردم به عهده این دستگاه معظم است ان‌شاءالله که پیشرفت داشته باشد با قدرت و قوت البته  همه وظیفه داریم در ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.

 

گلزار شهدا

نکته‌ای که عرض می‌کنم ۴ سال است مسئله ۴مین گلزار کشور را که گلزار امامزاده محمد است از مسئولین خواسته­ایم که به نفع شهر است به نفع استان است بلکه به نفع کشور است به قول امروزی‌ها یک برند ملی است باید احیا کرد به مسئولین گفته می‌شود می‌گویند بله ولی در مقام عمل فقط آدم را نگاه می‌کنند خبر دادند که بنیاد شهید و بعضی از دستگاه‌های دیگر دنبال آن هستند.

اما کسانی که کار و پول دست آنهاست یک مقدار تعلق دارند   فقط می­گویند بله بله باید کاری کرد. متاسفانه اجازه نمی­دهند مردم خودشان هم درست کنند.اگر اجازه بدهند که مردم گلزار را احیا کنند یک ساله آنجا یک مجتمع خواهند ساخت که همه متعجب شوند این را هم اجازه نمی‌دهند بگویند ما انجام نمی‌دهیم تا بگذاریم به دست مردم که همیشه در دست مردم بوده است خوب عمل شده است.

 

مرگ بر اسرائیل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در یک صحبتی که با  رئیس جمهوری آمریکاداشته گفته: «اگر می‏خواستم بگویم بزرگترین چالش پیش روی دو کشور ما و همسایگان عربمان چیست، این (چالش) می‏تواند در یک لغت خلاصه بشود: ایران….همه جا از جمله در مرز ما ستیزه جویی می کند. بعد یک حرفی زده که خود شما باید جوابش را بدهید گفته: ما باید شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، آنها را متوقف بکنیم.»

 

کلام آخر

مسئله انتقال آب طالقان را دقت کنند من با بعضی از مسئولین هم صحبت کردم نحوه انتقال خطراتی را برای منابع طبیعی ایجاد می­کند که خسارت است و جلوگیری شود.

کنوانسیون حمایت از ارقام گیاهی بود که چون برگشت برای تحقیق بیشتر فعلا مسکوت می­گذاریم.

از رئیس شوراهای کشور که نماینده مجلس در استان خود ما هم هست آقای کولیوند می‌خواهم از استانداری هم همین‌طور که زودتر مسئله هشتگرد را حل کنند که بنده بار دیگر در خطبه به آن نپردازم .

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. شاید امروز... 24 مارس, 2018 در 19:32 - Reply

    خداحفظ کند این عمار انقلاب و یار انقلابی رهبر عزیز امام خامنه ای را

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.