- متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۶/۱۲/۱۸
- استان البرز، شهرستان کرج
- توسط آیتالله حسینی همدانی
بسمالله الرحمن الرحیم
الحمدالله ربالعالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین
العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد
و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین
واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین
یاایهاالذین آمنوا أُوصِیکُمْ ونفسی بِتَقْوَى اللَّهِ.
بحث ما در این بود که اهل تقوا زبان و دهان خود را تحت کنترل دارند و نمیگذارند به راحتی بوسیله زبان مورد غضب الهی قرار گیرند و در همین رابطه رسیدیم به بحث گریه و تعریف آن و حالات مختلفی را که دارد. ممدوح و پسندیده آن و مذموم و ناپسند آن را بیان کردیم.
نشانه توحید
آنچه از دستورات دینی آموخته ایم این است که خواسته های خود را از خدا بخواهیم و با اعتراف به عجز و بیچیزی خود خواسته هایمان را همراه با گریه و اشک چشم از خدا بخواهیم, یعنی انسان نیازش را به سمت خدا با التجا و خواری ببرد که این حالت در اجابت دعا موثر است. انسان غیر موحد خواسته هایش را از غیر خدا طلب می کند و بدترین حالت آن هم این است که خواستهاش را در حالت گریه بخواهد.
این یعنی انسان نیازش را با التجاء و خواری نزد انسان دیگری مثل خودش ببرد. در حالیکه ما دائماً در نماز اعلام میکنیم که موحد هستیم و خدای تعالی مدیر و مدبر و پرورش دهنده ماست و فقط از او درخواست میکنیم که ایاک نعبد و ایاک نستعین. اگر به این حرف اعتقاد داشته باشیم جای دیگری نباید رفت. اگر خدا را تنها موثر دانستیم و فقط از او کمک خواستیم در امور مختلفمان، این نشانه توحید است که اگر این حال همراه گریه باشد زمینه رشد بیشتر ما را از جهت معنوی فراهم میکند.
گریه بر حسین علیه السلام
از موارد گریه ممدوحی که سفارش شده گریه بر مصائب امام حسین علیهالسلام است و آثار فراوان دنیائی و آخرتی که خودش بحث مستقلی میطلبد. که همه انبیاء و اولیاء و رسول خدا و دیگران بر مصائب امام حسین گریستهاند.
پیامدهای گریه
توجه دارید ریشهی همه گریههای غیرممدوح، دوست داشتن دنیاست، دنیا آنقدر فریبنده است که گاهی مارا به خنده و گاهی به گریه میاندازد. که هردو بی ارزشند چون مربوط به خواستههای دنیا هستند. گریه پیآمدهائی دارد. مثلاً گریه برای دنیا انسان را خوار میکند. چون جایگاه انسان خلیفه خدا بودن است و میتواند در عرصههای مختلف معنوی رشد کند و ولیی از اولیاء خدا باشد، اما با گریه بر چیزهای بی ارزش و کوچکتر از حقیقت وجودی خودش، کفران نعمت کرده، خود را خوار و ذلیل میکند.
در مقابل اگر انسان از خوف خدا به خاطر خطاها و لغزشهایش دلش لرزان باشد و چشمش گریان، پیآمدهای زیبائی را به همراه دارد مثلاً باعث روشنائی دل میشود. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: البکاءُ مِن خَشیَهِ اللهِ یُنیرُ القلبِ. گریه از ترس خدا، به دل روشنائی میبخشد. وَ یُعصِمُ مِن مُعاوَدَهِ الذنبِ. گریه از ترس خدا از بازگشت به گناه باز میدارد که این خاصیت دیگر گریه از روی ترس از خداست.
خاصیت دیگر آن این است که موجب میشود درهای رحمت الهی به روی انسان باز شود. همانطور که گناه و معصیت درهای را میبندد و موجب میشود بلاها و سختیها نازل شود. گریه از خوف خدا برعکس میکند. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: البکاءُ مِن خَشیهِ اللهِ مفتاحُ الرَّحمَهِ. گریه از ترس خدا، کلید رحمت حق تعالی است. و همین گریهی از خوف خدا اثر دیگری که داردبنابرروایات این است که گناهان راپاک میکند.
علی علیهالسلام فرمود: بکاءُ العَبدِ مِن خَشیَهِ اللهِ یُمَحِّصُ ذُنُوبَهُ. گریه بنده از ترس خدا، گناهانش را پاک میکند. اگر انسان علائق خودش به دنیا را مهار کند و شهوات و خواستههایش را تعدیل کند و توجه داشته باشد که مال و ثروت و مقام دوام ندارد و همه از دست رفتنی است. و عمر دنیا کوتاه است و باید برای آخرت تلاش کرد. گریههایش برای دنیا نخواهد شد و رنگ معنوی و الهی میگیرد. این بحث اینجا تمام باشد. خداوند متعال همه ما را موفق به انجام وظائفمان بگرداند.
تکلف در گفتار
جلسه بعد با قید حیات به یکی دیگر از گناهان زبان اشاره میکنم که غنا و آوازه خوانی است از معاصی دهان و زبان است. اما آن چیزی را که امروز میگویم که مربوط به زبان است تکلّف در گفتار است. کسانیکه میتوانند مطلبی را به راحتی و سادگی بیان کنند ولی آن را به قالبهای فصاحتی و بلاغتی پیچیده میبرند و با اضافه کردن تعبیرات، بیان را سنگین میکنند که فهم آن برای افراد سخت شود, مبتلا به تکلف در گفتارند که ناپسند است. مگر مجلس مجلس ادبی و امثال ذلک باشد.
رسول خدا فرمودند: همانا دشمنترین شما نزد من زیاده گویان متکبر متکلّف در سخن هستند. دشمن ترین شما پیش من کسی است که حرف ساده را میپیچاند. لذا بیشتر اوقات بررسی که بشود ریشه این نوع حرف زدن یا ریاست و به رخ کشیدن و یا تکبر است و غرور و فخرفروشی و یا طلب دنیا و مقام و مال و امثال ذالک. حتی در دعا کردن در روایت داریم که با زبان ساده از خدا بخواهید و دنبال جمله سازی با فصاحت و سجع و قافیه نباشید.
دعای عرفه را ندیدید! «انا الذی.. انا الذی.. انت الذی.. انت الذی..» من این هستم تو هم ان هستی. اصلاً نباید سختش کرد. در روایتی است از رسول خدا که فرمودند: پروردگار خود را با زبان پستی و کوچکی بخوان نه با زبان فصاحت و تکلف.نباید بگوییم حالا که پیشگاه خدا هستیم سنگین صحبت کنیم. باید مواظب بود. بله اگر زبان کشور به خطر افتاده باشد و هدف نجات فرهنگ و ادبیات باشد فصیح و بلیغ سخن گفتن ولو تکلف داشته باشد امری لازم و پسندیده است. البته خوب است که انسان دستورات زبان را رعایت کند بحث من در القای مطالب به طرف مقابل است اینها با هم اشتباه نشود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
والعصر* ان الانسان لفی خسر* الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر*
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد
و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین
و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد
و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه
حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک
یاری نزدیکان
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. کمک به نزدیکان در مسائلی که برای آنان پیش میآید روش متقین است. و خداوند توسط اهل تقوا چه دور باشند و چه نزدیک به دیگران کمک میرساند.
امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت۱۴ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ. «هر کس را نزدیک رها کند، دور یار او مىشود.» و میتوان گفت این یکی از سنتهای الهی است که اگر کسی گرفتاریای داشت و نزدیکان او کمکی نکردند, خدای تعالی توسط افراد دیگری غیر از نزدیکان شخص، او را یاری خواهد کرد.یعنی طوری میشود که اصلاً انتظار آن را نداریم.
بستگان و نزدیکان، بیتوجهی میکنند اما اشخاص به اصطلاح غریبه به یاری و کمک میآیند. و این مطلب هم در زندگی شخصی مطرح است هم در مسائل اجتماعی. در تاریخ اسلام و همین الان هم نمونه دارد. زندگی رسول خدا را نگاه کنید، تقریباً همه فامیل و نزدیکان،حضرت را تنها گذاشتند. نه تنها یاری نکردند، بلکه بر ضد او قیام کردند. اما اوس و خزرج که از رسول خدا دوربودندبه یاری آمدند.
کسانیکه در صفین علی را یاری کردند غیر یاران و خویشاوندانش بودند. بنی عباس را ایرانیها کمک کردند از خراسان. امروز هم سوریها و لبنانیها و یمنیها و ملل مظلوم را ایران و دیگران یاری میدهند. در تاریخ فراوان است این بیان امیرالمومنین که: مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ. البته اهل تقوا در مسیر سنن الهی قدم بر میدارند و همیشه به کمک مظلوم میروند خداوند تقوای ما را زیاد بگرداند.
ولادت زهرای اطهر سلام الله علیها
۲۰ جمادی الثانی ولادت امالائمه زهرای اطهر سلاماللهعلیها است که به ابتکار حضرت امام «روز زن» و «روز مادر» نامگذارى شد. و اتفاقاً مصادف با ولادت حضرت امام هم هست. و امسال تقارن پیدا کرده با روز جهانی زن که در کشورهای جهان در هشتم مارس (۱۷ اسفند) برگزار میکنند. و در آن روز حرکاتی به دفاع از زنان انجام میگیرد که بیشتر آنها نتیجهای جز خفت و خواری بانوان را به همراه ندارد. بنده این ولادت با سعادت را به همه بانوان و مادران، بخصوص مادران وهمسران وخواهران ودختران شهدا وشما نمازگزاران و همه مسلمین تبریک عرض میکنم.
نگاه غرب و اسلام به زن
نظام اسلامی برای زن روزی را در نظر میگیرد و نظام غرب هم همینطور، اما نگاه هردو نظام به زن و جایگاه ارزشی او خیلی فرق میکند. غرب زنان را از کرامت انسانیاشان دور کرده و با الفاظ دهان پرکن و شعارهای خالی از حقیقت، شخصیت و مرتبه انسانی آنان را در حد کالائی و ابزاری سودآور پائین آورده است.
در نظام سرمایهداری غرب، زن یکی از بهترین ابزارهای رسانه، وسیلهای تاثیرگذار برای تبلیغات و سود بیشتر است. و در نتیجه خانواده و جامعه را از بین بردهاند و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بسیاری را رواج دادهاند. در نظام لیبرالی غرب، اجازه فکر کردن به زن و نجات خودش از منجلابی که در آن غوطه میزند نمیدهند و با تبلیغات فراوان او را در مسیر قهقرائی که دارد هدایت و تشویق میکنند.
این سیاست در رژیم منحوس پهلوی دنبال میشد، چون میخواست که مردم با او کاری نداشته باشند لذا فضا را برای اشاعه بیبندوباری آزاد میگذاشت بلکه تشویق هم میکرد. و اصرار داشت و تبلیغ میکرد بر بیحجابی و دائر کردن مراکز فساد و القاء میکرد که آزادی بانوان در این است که از قیود دینی و خانوادگی و انسانی آزاد باشند.
اما در نظام الهی که دستورات مترقی اسلام مد نظر است. برای بانوان جایگاهی رفیع که با فطرت آنان و خلقت آنان سازگار است در نظر گرفته شده. نقش زنان را، انسان سازی میداند. اسلام شریفترین کارهای عالم را برای یک زن، مادر بودن و توانائی تربیت فرزندان میداند. تربیت فرزند از همه وظائف سیاسی و اجتماعی برای زنان مهمتر است.
متاسفانه نمیدانند که چه کلاه بزرگی بر سرشان گذاشتند که آنان را از زن بودن و ریحانه بودن و مربی بشریت بودن و مادر بودن جدا کردند و به دست آنها بیل و کلنگ دادند و به اسم برابری حقوق به بازارهای کار ارزان و مراکز دیگر فرستادند و کرامت مادری و همسری و لنگرِ خانه و خانواده بودن را از آنان گرفتند. و دستهای استعماری را الان به خوبی میبینیم که در بیشتر ادارات و کارخانهها و دستگاهها خانمها را به کار گرفتهاند و مردان و جوانان جویای کار، خانه نشین هستند و بماند که چه مفاسد اجتماعی و اخلاقی به همین خاطر بوجود میآید و خانوادههائی که از هم پاشیده میشوند.
استثمار
این اشتباه است که تشویق به کار خانمها بشود و مردان بیکار باشند. بله اگر مردان کار داشتند و اهل فعالیت بودند اضافه آمد بانوان را هم به کار بگیرند اما کارهایی که باید مردانه انجام شود بعضی وقتها من یک سری از کارخانهها که سر میزنم همانجا این را میگویم خانمی را پشت دستگاه نشاندند, نه با روحیه اش میسازد, نه با سنخیت وجودی اش میسازد, نه با فیزیک بدنش میسازد, بعد در آن طرف مردها بیکار هستند. این استثمار است.
به خاطر اینکه به او حقوققش را نمیدهند کمتر میدهند به اسامی و عناوین مختلف. بزرگترین مقام زن که مادر بودن اوست را با سیاستهای شیطانی از او گرفتهاند و با بزک کردن و لباسهای غیر متعارف و پاره و عریان به تن او کردن و بازیچهی دست هوسبازان فاسد و مفسد قرار دادن به او القاء کردهاند که حالا در جایگاه اصلی خودت قرار گرفتهای.
واقعاً میشود به این بانوان اعتماد کرد و جوانان آنان را به عنوان همسر و مادر انتخاب کنند و فرزندانی تربیت کنند که مقدرات کشور را به آنها سپرد؟ اگر اسلام و به تبع آن نظام اسلامی به پوشش تاکید دارد چون دستور دین است و حکومت دینی بر خلاف نظامهای سکولار، نسبت به اخلاق و عقائد و سعادت دنیائی و آخرتی مردم بیتفاوت نیست.
بزنگاه اهل فتنه
روز گذشته بیانات رهبر معظم انقلاب را راجع به حجاب و پاسخ بعض حرفها را هم شنیدید. و حساسیتی را هم که فرمودند متوجه شدید. که البته سالیانیاست همین حرفها گفته میشود و متاسفانه گوشی نیست. مسئله حجاب از احکامی است که آثار اجتماعی فراوان دارد. و کسانیکه قصد مقابله با ارزشهای دینی را دارند معمولاً به این نقطه توجه دارند.
و خوب میبینید که دشمنان نظام که هر فرصتی را ببینند رها نمیکنند هرکس که باشد و به نفع آنان بگوید استقبال میکنند و اگر برخلاف حرف بزند به باد فحش میگیرند در همین مسئله حجاب چگونه حتی طرفداران خودشان را هم میکوبند. وقتی گفته میشود خط قرمز نظام اهالی فتنه هستند و نباید مسئولیت داشته باشند، در همین بزنگاهها خودش را نشان میدهد چون نظام را قبول ندارند و برای براندازی تلاش کردهاند.
و بعضی از اینها که الان مسئول هستند به خانه کشتههای فتنه میرفتند و دعوت به آشوب علیه نظام میکردند یعنی هر فرصتی پیدا کنند ضربه میزنند. در همین مسئله حجاب هم همین آقایانی که در مسئله فتنه و فتنه گری حاضر بودند عکسهایشان وقتی داشتند مدیریت میکردند کف خیابان بوده و هست میگویند معتقد به سهمیه جنسیتی نیستند.یعنی بر خلاف اسلام سخن میگویند.
مگر میشود مسئول نظام اسلامی احکام اسلامی را قبول نداشته باشد. همین افراد با این تفکر را وقتی مسولیت دادید و دستگاههائی که باید جلوگیری کنند نکردند نتیجهاش میشود مراسم رقص دختران در حضور مردان و خوانندگی زنان و شکستن قرق و بدتر از همه اینکه به نام حضرت زهرا اینکار را بکنند و جشن برای او بگیرند. این ظلم به صدیقه طاهره نیست؟ حالا ظلم به شهدا و نظام و همه اینها را بگذارید کنار. تغییرات آرام آرام صورت میگیرد.
در مسلمانی مصدق شک است
جلسه گذاشتن و تصویب کردن و زنده کردن اسم کسی که امام او را مسلمان نمیدانست، مردم اوائل انقلاب نام او را از خیابان حذف کردند و ولیعصر گذاشتند. وقتی نمیتوانند رسماً در فضای عمومی اعلام کنند, فیلم میسازند و در سینمای خانگی جوری القاء میکنند که مثلاً مصدق ناجی این ملت بوده همین شخصیتی که در مسلمان بودن او شک است ،توصیه به دیدنش نمیکنیم اما در فضا هست. بروید بخوانید که چه گرفتاریهائی بر سر کشور به خاطر این شخص و این تفکر آمده. حالا دارند مرده زنده میکنند.
اگرچه تلاش هم دارند که نام زندههائی که بینامند را هم زنده کنند و بر ساختمانها بگذارند. دارند سعی میکنند نظام را سکولار کنند.خوب حواستان جمع باشد که میخواهند ما را بی رگ و بی حس و سِرّ کنند این خواست مردم مسلمان و متدین است که نباید اشخاص فتنهگری که نه صلاحیت سیاسی دارد و نه صلاحیت اخلاقی و مقید به دستورات اسلام نیستند و نسبت به خلاف شرع قید و تقیدی ندارند مسئولیت داشته باشند.
حجاب اجباری!!!
بعد هم متاسفانه عدهای تلاش میکنند که خلاف شرع را تئوریزه کنند و در روزنامهها حرفهائی میزنند. و از بزرگان انقلاب و امام و اینها شاهد میآورند که حجاب این طور و آنطور بوده است که رهبری هم به آن اشاره فرمودند من بعد دیگری از آن را بیان میکنم . مثلاً از قول شهید بهشتی گفتند که ایشان مخالف حجاب اجباری بوده که این از دروغهائی است که به این سید مظلوم حتی بعد از شهادتش نسبت میدهند. البته لفظ حجاب اجباری هم از الفاظی است که خوب نیست بیان کردنش.
شهید بهشتی میگوید، که من فقط نه به خاطر دفاع از ایشان بلکه برای اینکه حقیقت برای شما هم روشن شود قسمتی از عبارات ایشان را میگویم: «اگر به آن خانم گفتند خانم شما آزادی فریاد برای آزادی هم برآورید درست، اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که میآیی لباس و پوشش شما ساده باشد، اندامهای بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دل فریب و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن و طرز راه رفتن همه آنها هم با وقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والا قدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به او گفتند و شنید بازهم آزادی او حفظ شده چون خودش آزادانه شنیده اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگوید این چیزهایی که شما میگوئید خوب است ولی من دلم میخواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمامعیار در خیابان ظاهر شوم! در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ و رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ (نظام این را بگوید؟) ما حرف خودمان را به شما زدهایم، شما میخواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت گوش نکردی عذابش دامن خودت را میگیرد؟(نظام این را بگوید؟) نخیر در آنجا ما نهی از منکر میکنیم در این صورت خود به خود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستش میگیریم (این یعنی چه؟ یعنی که ایشان گفته است حجاب آزاد است؟) دوباره خواستی اینگونه بیرون بیایی باید به شما بگویم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعیاش تحمل نمیکند.» این حرف ایشان است.و امثال اینها زیاد است از امام که ماشاءالله از آقایان و بزرگان دیگر دارند میبرند به سمتی که بگویند اول انقلاب این طور نبوده است .
بی حجابی معضل اجتماعی است
ما هم قبلا عرض کردیم اینکه بعضی از مسئولین میگویند ما نگاهمان به حجاب نگاه جرمی نیست بلکه یک نگاه فرهنگی است. حجاب مسئله ای فرهنگی است و جرم نیست و باید ایجابی برخورد کرد. قسمتی از این حرف درست است. حجاب اینگونه است اما بی حجابی هنجارشکنی اجتماعی است و مثل بقیه معضلات احتیاج به برخورد دارد.مگر معضلات دیگر اجتماعی را شما با آن برخورد نمیکنید.
ترافیک معضل است چطور برخورد میکنید؟ کمربند نبستن معضل است با آن چطور برخورد میکنید؟ مواد مخدر معضل است با آن چطور برخورد میکنید؟ ناهنجاری اجتماعی که بر روان جامعه تأثیر میگذارد بر اخلاق جامعه تأثیر میگذارد باید با آن مقابله کرد. مثل بقیه معضلات اجتماعی. البته اول باید با دستگاههای متخلف دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزشی و درمانی و خرید که رعایت قوانین را نمیکنند و پرسنل آنها آزادانه عمل میکنند جلوگیری شود. تا قسمت مهم معظل حل شود. بعد بقیه درست خواهد شد.
پیام فرمانده
من یک بار دیگر درخواست می کنم این پیام فرمانده قرارگاه فرهنگی استان و شهر است از امت حزب الله و نیروهای ارزشی از بسیج و هیات مذهبی، هیات رزمندگان، قرارگاه خاتم الاوصیاء اتحادیه انجمن های دانش آموزی مسجدی ها، طرح حضور که مکرر گفتهایم را جدی بگیرید و با برنامه ریزی که می کنید دنبال و اجرائی کنید و نتیجه اش را در کشور ببینید.
نمی خواهیم دولت را درمانده ببینیم
گرفتاری وقتی میشود که اگر از دین گفتی و تذکر خیرخواهانه دادی و از عواقب کار خبر دادی محکوم به بی عقلی و کم عقلی شوی (چون خیلی گفتند و حتی دوستانشان هم گفتند من تکرار نمیکنم میخواستم با روایات از روی نصیحت تطبیق کنم که بی عقل کیست اما بماند) والله ما نمیخواهیم دولت را درمانده ببینیم، نمیخواهیم ببینیم که مردم بر اثر بد عمل کردن اعتمادشان را از دست میدهند، نمیخواهیم محبوبیت اجتماعی دولت کم شود، چرا دوستان به عملکرد خودشان نگاه نمیکنند.
بعد میخواهند با ناسزاگوئی جبران کمبودهائی را که خود مقصرند را بکنند. فحش که شغل ایجاد نمیکند مگر اینکه بگوئیم خودش شده شغل. ناسزاگوئی و درشتگوئی که تورم را از بین نمیبرد. شاید ایجاد تورم در گلو هم بکند. عزیزان مشکلشان این است که فکر میکنند گروههای سیاسی مخالف آنها هستند نه بابا مردم عادی که از فقر و تبعیض و تورم و بیکاری و تجمل و اشرافیگری و ویژخواری و مسائل دیگر ناراحتند منتقد عملکرد شما هستند. والله نمیخواهیم و دوست نداریم عملکردتان شما را به اصل ۸۹ قانون اساس برساند.
دشمن فهمیده که عدهای از مسئولین وادادهی غرب هستند و کعبه امالشان غرب است که اینگونه بر علیه منافع ملی ما و امنیت ما خط و نشان میکشند. چرا نباید پاسخ محکم داد به این حرفها. سفیرمان در انگلیس اعلام میکند که درباره یمن با انگلیس به توافق رسیدهایم. بعد در همان حال دولت انگلیس قطعنامه می دهد و محکومیت ایران را به علت کمک به مردم مظلوم یمن به سازمان ملل پیشنهاد میدهد. اگر جواب ندهید هر روز پررو تر میشوند. شما مذاکره کنید اما مردم محکم جواب انگلیس را می دهند.(مرگ بر انگلیس)
طرح اعاده اموال نامشروع
یکی از مباحث مهم این روزها، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت المال است، که قدم بلندی است برای تقویت اعتماد افکار عمومی به نظام اسلامی. البته شاید بعض از دولتیها و کسانیکه دستشان کج است و آلوده به برداشت از بیتالمال و جریانهای مافیائی در اقتصاد از این حرکت استقبال نکنند. و سعی کنند نمایندگان محترم مجلس را منصرف کنند. که البته همه نمایندگان مجلس باید امضا کنند. این که بعضیها امضا نمیکنند باید ببینیم علت کجاست.
اما ما از همینجا به عنوان دلگرمی از همه کسانیکه در راه مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی قدم بر می دارند حمایت همه جانبه خودمان را اعلام می کنیم و می خواهیم که محکم جلوی فساد را بگیرند. و این امور اعتماد عمومی به نظام را بالا میبرد و امید به آینده را تقویت میکند. متاسفانه بعض از افکار مضر گاهی از روی خیرخواهی مانع اجرای عدالت میشوند. در حالیکه خیرخواهی باید در اجرای قانون و عدالت باشد. و بدانند که هرگز اجرای حق به ضرر نیست.
ما در همین استان موردی بود که گفتم تا آخر پیگیری شود و آنچه حق است اجرا شود خوب شاید عدهای که سالیان درازی هم مشغول فعالیت بودند و خوش نام هم بودند شاید پاسخگو شوند که بعضی ها واسطه میشوند که این اگر برملا شود به ضرر نظام است. این آقا انقلابی بوده است. عرض میکنم آن کسی که انقلابی بوده است به جای خودش وظایفش را انجام داده است نزد خدای تعالی هم ماجور است. اما اگر خلاف کرده اگر به خلافش رسیدگی شد و جواب قاطعی را که قانون باید به او میداد داد و او هم پذیرفت آن موقع به انقلاب کمک کردهایم.
نه اینکه بگوییم چون عنوانی از عناوین انقلاب را دارد نباید به آن رسیدگی شود هرگز این طور نیست آیا واقعا اگر عدالت و قانون اجرا شود مردم به نظام مایوس میشوند این حرف کاملا باطل است اگر قوانین اسلامی در همه عرصهها برای همه اجرا شود مردم به اسلام امیدوارتر میشوند. مثلاً اگر قاضی را که نصب کردند تخلفی کند بعد او را بردارند این خدمت به دستگاه قضایی نیست؟ هست خدمت به آن نظام است.
آیا این حرکت علی که قاضی را نصب کرد و بعد از ظهر عزل کرد فقط به خاط اینکه صداش را بلند کرده بود یا عدالت در نگاه را رعایت نکرده بود باعث امید است یا اینکه قاضی یا هر مسئولی اگر خلاف کرد بگوئیم این آشناست این باعث تضعیف است چه وچه . البته جامعه هم باید به این بلوغ برسد که اگر کسی بر اثر خلافی تنبیه شد منفور نشود.بالاخره هر کسی احتمال دارد زمانی شیطان او را از مسیر منحرف بکند اما نباید در جامعه منفور شود.
راهیان نور
۲۰ اسفند روز راهیان نور است. رهبری از دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن به عنوان گنج بیپایان نام بردند. یکی از آن دُرهای قیمتی این گنج، حرکت نورانی راهیان نور است که کمترین اثر آن انتقال و تکرار قسمتی از ارزشهای نظام اسلامی به نسل جوان است. و افراد مختلف جامعه، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و جهاد را از نزدیک حس میکنند و قدرت و اقتدار مقابله نسل نو در برابر جنگ نرم دشمن بیشترمیشود.
فرصتی است که باید غنیمت شمرد و دستیابی به آن را تسهیل کرد. همین نقش زنده نگهداشتن ارزشهای دفاع مقدس، ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهداء را بنیاد شهید انقلاب اسلامی که ۲۲ اسفند به دستور امام تاسیس شد دارد.بررسی و رسیدن به مشکلات خانواده شهدا یکی از وظایف اوست نشر و توسعه افکار بلند شهدا و ترویج و تشویق مردم به عهده این دستگاه معظم است انشاءالله که پیشرفت داشته باشد با قدرت و قوت البته همه وظیفه داریم در ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.
گلزار شهدا
نکتهای که عرض میکنم ۴ سال است مسئله ۴مین گلزار کشور را که گلزار امامزاده محمد است از مسئولین خواستهایم که به نفع شهر است به نفع استان است بلکه به نفع کشور است به قول امروزیها یک برند ملی است باید احیا کرد به مسئولین گفته میشود میگویند بله ولی در مقام عمل فقط آدم را نگاه میکنند خبر دادند که بنیاد شهید و بعضی از دستگاههای دیگر دنبال آن هستند.
اما کسانی که کار و پول دست آنهاست یک مقدار تعلق دارند فقط میگویند بله بله باید کاری کرد. متاسفانه اجازه نمیدهند مردم خودشان هم درست کنند.اگر اجازه بدهند که مردم گلزار را احیا کنند یک ساله آنجا یک مجتمع خواهند ساخت که همه متعجب شوند این را هم اجازه نمیدهند بگویند ما انجام نمیدهیم تا بگذاریم به دست مردم که همیشه در دست مردم بوده است خوب عمل شده است.
مرگ بر اسرائیل
نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در یک صحبتی که با رئیس جمهوری آمریکاداشته گفته: «اگر میخواستم بگویم بزرگترین چالش پیش روی دو کشور ما و همسایگان عربمان چیست، این (چالش) میتواند در یک لغت خلاصه بشود: ایران….همه جا از جمله در مرز ما ستیزه جویی می کند. بعد یک حرفی زده که خود شما باید جوابش را بدهید گفته: ما باید شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، آنها را متوقف بکنیم.»
کلام آخر
مسئله انتقال آب طالقان را دقت کنند من با بعضی از مسئولین هم صحبت کردم نحوه انتقال خطراتی را برای منابع طبیعی ایجاد میکند که خسارت است و جلوگیری شود.
کنوانسیون حمایت از ارقام گیاهی بود که چون برگشت برای تحقیق بیشتر فعلا مسکوت میگذاریم.
از رئیس شوراهای کشور که نماینده مجلس در استان خود ما هم هست آقای کولیوند میخواهم از استانداری هم همینطور که زودتر مسئله هشتگرد را حل کنند که بنده بار دیگر در خطبه به آن نپردازم .
خداحفظ کند این عمار انقلاب و یار انقلابی رهبر عزیز امام خامنه ای را