امام‌جمعه کرج:

گزارش دستاورد دستگاه‌های مختلف، عامل تقویت امید در جامعه است

فضای مجازی ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰

گزارش دستاورد دستگاه‌های مختلف، عامل تقویت امید در جامعه استنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار مدیران و معاونین مناطق توزیع برق استان البرز، بیان داشت: هدر رفت انرژی و منابع حیاتی چون آب‌های شیرین، از مسائل مهمی است که باید موردتوجه جدی باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به توسعه‌ی روش‌های نوین تولید آب و برق اظهار داشت: آب شیرین، به‌زودی به بحرانی جدی در جهان تبدیل خواهد شد، لذا سیاست‌های کلان کشور باید سریع‌تر به‌سوی بحث تولید آب شیرین سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه مصرف خارج از حد منابع، ازلحاظ شرعی هم صحیح نیست، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید چون من پول برق یا آب می‌دهم، اجازه دارم هرچقدر دلم می‌خواهد استفاده کنم.

امام‌جمعه کرج افزود: مصرف منابع، بخصوص منابعی چون برق که با هزینه‌های بالا تولید می‌شوند، باید کنترل شود و درعین‌حال، باوجوداینکه آب و برق ارزان یا حتی رایگان، مطلوب به نظر می‌رسد، اما همه تأیید می‌کنند که قیمت این خدمات باید به‌صورت واقعی باشد تا از اسراف آن‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به کاهش میزان اتلاف انرژی برق استان از ۱۸ درصد به ۱۱٫۲ درصد، گفت: این موفقیت که ثمره‌ی مدیریت خوب و تلاش جدی تمام کارکنان مجموعه‌ی توزیع برق استان است، جای تبریک و تشکر دارد و امیدواریم که همین روند کاهشی را در آینده نیز شاهد باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دوره‌ای در خصوص دستاوردها و پیشرفت‌های مجموعه، تصریح کرد: کمترین نتیجه‌ی گزارش شما ایجاد و تقویت امیدواری در مردم است و درعین‌حال مسیر بیان مطالباتی چون رعایت مصرف به‌اندازه از مردم را نیز تسهیل می‌کند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به لزوم توجه به خانواده‌های کارکنان در زمینه‌های مختلف، بخصوص مسائل فرهنگی خاطرنشان ساخت: امروز فضای مجازی، زمینه‌ساز آسیب‌های جدی در خانواده‌ها شده است و تقویت سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در این خصوص، یکی از فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و مفید است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: طرح‌های زیربنایی و ریشه‌ای فرهنگی برای خانواده‌های کارکنان، از قبیل آموزش‌های مختلفی چون روخوانی و روان‌خوانی قرآن یا نماز و امثال‌ذلک، نتایج مثبت خود را در طول زمان نشان می‌دهند و این مسئله نباید موجب بی‌توجهی به این طرح‌ها گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه بیشتر به مقوله‌ی کتاب‌خوانی، اظهار داشت: سرانه مطالعاتی کشور ما پایین‌تر از حد انتظار است؛ لذا اختصاص ساعتی از روز به مطالعه‌ی کتاب، نیاز تمام اقشار بوده و اثرات وسیع و عمیق آن بر فرهنگ مردم غیرقابل‌انکار است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.