نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مدیریت متمرکز خیرات، موجب ساماندهی فقر و حاشیه‌نشینی در البرز می‌شود

فضای مجازی ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۰

برنامه‌ها در حوزه زکات، باید همه‌گیر بوده و از تبلیغات محیطی و تلویزیونی گرفته تا سخنرانی گویندگان و خطبا یا ائمه جمعه و مساجد در طول سال، زمینه‌های گسترده‌ای برای اطلاع‌رسانی در این خصوص وجود دارد.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جلسه شورای زکات استان البرز که ظهر امروز برگزار شد، بیان داشت: در آیات و روایات، زکات همواره در کنار نماز به‌عنوان ابعاد مکمل اقتصادی و فرهنگی آمده است، لذا برنامه‌های تبلیغی در این حوزه را نیز، نباید به یک هفته و یک دهه محدود کرد و در طول سال و در کل استان باید به این مسئله پرداخت.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: برنامه‌ها در حوزه زکات، باید همه‌گیر بوده و از تبلیغات محیطی و تلویزیونی گرفته تا سخنرانی گویندگان و خطبا یا ائمه جمعه و مساجد در طول سال، زمینه‌های گسترده‌ای برای اطلاع‌رسانی در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم تبیین کاربردهای متنوع زکات در جامعه به‌منظور ترغیب جامعه به این مسئله، خاطرنشان ساخت: در کنار لزوم پرداختن به اهمیت زکات، یکی از عواملی که موجب اعتمادسازی در این زمینه می‌گردد، گزارش دهی دقیق، شفاف و منظم به جامعه در خصوص مصارف زکات جمع‌آوری‌شده است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فعالیت مجموعه‌های خیریه متعدد در سطح استان البرز، گفت: تخصصی شدن فعالیت خیریه‌ها، در حوزه‌هایی چون درمان یا ازدواج، موجب همگرایی ظرفیت خیرات مردمی شده و اثرگذاری بیشتری در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: اصلاح و بازتعریف ساختار جمع‌آوری خیرات در استان و مدیریت متمرکز آورده‌های خیرین، می‌تواند بخشی از آسیب‌های اجتماعی چون حاشیه‌نشینی را کنترل کرده و چهره فقر را از این استان بزداید.

رئیس شورای زکات استان البرز با گفت: در آموزش و تبلیغ در حوزه زکات، آموزش مبلغین و دستگاه‌های کارگزار در امر جمع‌آوری و هزینه کرد زکات، نسبت به آموزش‌های همگانی و عمومی اولویت دارد؛ چراکه این گروه، اثر مستمر و مستقیمی بر جریان زکات دارند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای زا تصاویر این جلسه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.