امام‌جمعه کرج:

فضای مجازی، عملا به یک آسیب اجتماعی تبدیل‌شده است

فضای مجازی ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ ۰

فضای مجازی، عملا به یک آسیب اجتماعی تبدیل‌شده است

بیست و هشتمین همایش ائمه جمعه استان البرز با حضور افتخاری ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ و جمعی از مسئولین شهرستان ساوجبلاغ و شهر جدید هشتگرد، در محل دفتر امام‌جمعه این شهر، برگزار شد.

در این همایش، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به تأثیر مستقیم جایگاه امامت جمعه در فرهنگ جامعه، بیان داشت: نقش ائمه جمعه به‌عنوان مدیران و فرماندهان قرارگاه فرهنگی هر منطقه، نقش خطیر و سازنده‌ای است؛ لذا تمام دستگاه‌های فرهنگی استان، در هر سطحی، باید امور و برنامه‌های این حوزه را با ائمه جمعه هماهنگ کنند و تحت اشراف قرارگاه فرهنگی منطقه فعالیت کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: تبیین تعالیم اعتقادی، معارف اخلاقی و توسعه‌ی سبک زندگی اسلامی در بین اقشار مختلف، از وظایف مجموعه‌های فرهنگی است و مدیریت، همگرا نمودن و تنظیم این فعالیت‌ها نیز بر عهده قرارگاه فرهنگی منطقه قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایطی که امروز حاکم است، افراد مختلف مشغول ترویج افکار خود به نام سبک زندگی و مسائل این‌چنینی هستند و در این فضا لزوم فاصله نگرفتن از مبانی دینی و قرآنی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بیشتر نمایان می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان داشت: امروز جریاناتی چون فضای مجازی، مانند موریانه به جان فرهنگ جامعه افتاده‌اند و عملاً به آسیب‌های اجتماعی بدل شده‌اند و توسعه سواد رسانه‌ای در جامعه، برای مقابله با این آسیب‌ها لازم و ضروری است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و افزایش تردد مسافرین نوروزی استان‌های مختلف از البرز، تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای طرح‌های تبلیغی فرهنگی است و باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی قرار گیرد.

برای مشاهده تصاویر این نشست، اینـــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.