امام‌جمعه کرج:

دشمنان برای ایجاد ناامنی و اغتشاش از هر فرصتی استفاده می‌کنند / خواست مردم، برخورد قاطع و بدون ملاحظه است

فضای مجازی ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ ۰

در انقلاب اسلامی که آرمان آن، قیام برای از بین بردن تبعیض‌ها است، مسئولان حق ندارند به دنبال افزایش فاصله‌های طبقاتی خود با مردم باشند و تأکیدات مکرر امام و رهبری، مؤید همین اصل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: بصیرت و تشخیص صحیح، بهترین وسیله برای شناخت وظیفه در امتحانات و فتنه‌ها است که به مدد تقوا و پرهیزکاری حاصل می‌شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به کلمه دوازدهم از کلمات قصار نهج‌البلاغه، اظهار داشت: افراد به‌اصطلاح «بی‌طرف» که بیان می‌کنند «اگر در میدان حق حاضر نیستیم، در عوض کمک جبهه باطل هم نمی‌شویم» و به دنبال نجات خود هستند، در حقیقت، یاریگر باطل بوده و جبهه حق را تضعیف می‌کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: «اجرای عدالت در تمام شئون» و «مقابله با طاغوت و تفکر طاغوتی»، از مهم‌ترین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و هر چیزی که عدالت ورزی را خدشه‌دار می‌کند یا جلوه‌های طاغوتی مانند رانت‌خواری، تجمل‌گرایی، اشرافی گری، ویژه خواری، زیاده‌طلبی و امثال‌ذلک را که در ردیف بدترین رفتارهای مسئولان است را گسترش می‌دهد، محکوم و باطل است.

وی خاطرنشان ساختند: امام و رهبری، تأکیدات مکرری بر «فاصله گرفتن از روحیه‌ی طاغوتی» و «اهتمام جدی به محرومین و مستضعفین» و «از میان بردن فاصله‌های طبقاتی» داشته و دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: میزان ظهور معیارهای انقلابی یک مدیر و مسئول، در شیوه‌ی زندگی و روش تعاملش با مردم نمایان می‌شود و میزان رخنه تجمل‌گرایی و اشرافی گری او در زندگی شخصی و مدیریتی، بیانگر میزان فاصله‌اش با آرمان‌های انقلاب است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر مدیری از فرصت خدمت گذاری به مردم برای کسب قدرت و ثروت‌اندوزی استفاده کرد، از مردم و آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته و به دنبال برآورده کردن خواسته‌های خودش خواهد بود و با دور شدن از روح انقلاب، یعنی حمایت از محرومان، به‌جایی می‌رسد که ثروت‌اندوزان و متظاهران به اشرافیت را ذخیره انقلاب معرفی می‌کند و اصرار می‌کند که چنین افرادی را هم در مصادر امور قرار دهد.

خطیب جمعه کرج گفت: چگونه است که امام انقلاب ما، حتی حاضر به پذیرش گچ کاری و رنگ‌آمیزی محل سکونتشان در جماران نمی‌شدند، اما امروز، مدیری در همین نظام اسلامی، برای تغییر دکوراسیون اتاق و دفترش، میلیاردی هزینه می‌کند؟!

وی با اشاره تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص خطر اشرافی گری، بیان داشت: اگر تذکرات مهم رهبری در این خصوص، مورد کم‌توجهی قرار گیرد، اعتماد مردم به مسئولان کم می‌شود و بین این دو، فاصله و اختلاف پدید می‌آید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به شرایط خاص کشور در دوران پس از جنگ، یادآور شد: در دوران به‌اصطلاح «سازندگی»، به دلیل وضعیت خاص سیاسی و اجتماعی، گفتمانی به وجود آمد که ثمره‌ی آن، نوعی رقابت در رفاه‌طلبی و ترویج اشرافی گری و حتی مسابقه دادن در به دست آوردن منفعت بیشتر، به‌ویژه در میان مدیران و مسئولان دولتی بود که عملاً موجب تخریب ارزش‌هایی چون ایثار و روحیه کمک به دیگران گردید و در دوران اصلاحات هم شاهد توسعه‌ی برتری‌جویی‌ها و امتیاز طلبی‌ها به حوزه‌ی سیاست و فرهنگ نیز بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مردم منطقه آذربایجان، گفت: در این دیدار رهبری تأکید کردند که انتقاد صحیح و سازنده از مسئولین منعی ندارد و نافی حمایت از انقلاب و نظام نیست و نباید انقلابی گری را اشتباه معنا کرد.

وی افزود: تذکرات ایشان در خصوص تجمل و اشرافی گری به‌عنوان موانع برقراری عدالت، اینکه اتکای به خارج در برجام، برای ایران هیچ سودی نداشت -که همین روزها، مورد تکرار و تأیید مسئولین مذاکره‌کننده هم قرار گرفت- و بشارت آینده روشن برای جوانان انقلابی ایران اسلامی، از دیگر نکات راهبردی این دیدار بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه اجرای عدالت اراده بلند و همت محکم می‌خواهد و شعاری نیست؛ تصریح کرد: کسانی که برای رسیدن به مناصب شان ده‌ها بی‌عدالتی مرتکب شده‌اند و برای حفظ آن‌ها نیز، رفتارهایی برخلاف اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب دارند، هرگز نمی‌توانند مجری عدالت در جامعه باشند.

وی خاطرنشان ساخت: بی‌عدالتی کارگزاران و مسئولان، سم مهلکی برای نظام و انقلاب اسلامی است و حتی در بیان رهبر انقلاب، اشرافی گری مسئولان، امتیازطلبی مسئولان، بی‌مبالاتی به بیت‌المال و بی‌اعتنایی به طبقه مستضعف ازجمله حرکات ضدانقلابی معرفی‌شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه همه تشکیلات نظام اسلامی، باید با نگاه و تمرکز بر اهداف انقلاب حرکت کنند، اظهار داشت: در بیان رهبر انقلاب و گفتمانی که در این دیدار مطرح نمودند، کسی که در مسیری خلاف جهت انقلاب حرکت می‌کند؛ مثلاً توجهی به محرومان ندارد یا به طبقات مرفه و بیگانگان دل‌سپرده است، «مرتجع» است و عمل او یک «عمل ارتجاعی» است.

و ی تصریح کرد: مفهوم این ارتجاع هم روشن است و طبق بیان ایشان، اگر تفکرات ما از اصول انقلاب فاصله گرفت و فکر کردیم که انقلاب شده تا آن‌ها بروند و ما بیاییم و عملاً به همان راه برویم، دچار «ارتجاع» و برگشت به گذشته شده‌ایم.

وی افزود: درعین‌حال، کسانی هم که قبلاً در رأس کارها بوده‌اند، اگر امروز ژست اپوزیسیون بگیرند و حرف‌های دشمن شادکن بزنند، این‌ها هم دچار نوع دیگری از «ارتجاع» شده‌اند.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: هدف بعثت تمام انبیای الهی، برقراری عدالت بود و آرمان اساسی انقلاب اسلامی نیز برقراری عدالت است، لذا نباید گذاشت این مسیر به انحراف کشیده شود و این وظیفه مهم بر عهده مردم است.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت و حضور قوی مردم در صحنه مطالبه گری عدالت، یادآور شد: از یاد نبرید که بد عمل کردن، کوتاه آمدن در مقاطع مختلف و یا جاهایی که احیاناً مردم تصمیمات نادرستی گرفته‌اند، موجب شد کسانی بر سر کار بیایند که «نجومی بگیر» را ذخیره انقلاب بدانند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در نهم اسفند، بیان داشت: این مهم، وقتی به نتیجه می‌رسد که مسائل اقتصادی کشور در مسیر مطلوبی قرارگرفته باشد که نیازمند جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان و مدیران و بسنده نکردن به شعارها است.

وی اظهار داشت: اینکه باب ورود اشیا و کالاها را باز کنیم، ولی صنعت و تکنولوژی وارد نکنیم و در عمل، فقط بازار مصرف اجناس خارجی باشیم، با اصول اقتصاد مقاومتی نمی‌سازد.

خطیب جمعه کرج گفت: نمی‌شود جلوی قاچاق کالا را نگرفت؛ تولید داخل را هم تقویت نکرد و درعین‌حال دم از اقتصاد مقاومتی زد و تا وقتی تولید و اشتغال دغدغه اصلی مسئولین نباشد، حمایت از حقوق مردم تنها یک شعار است.

وی با تأکید بر ارائه‌ی آمار واقعی در گزارش‌ها، تصریح کرد: کسی که مثلاً دو ساعت در هفته کار می‌کند و بیمه‌ای هم ندارد را که نمی‌توان در آمار اشتغال‌زایی وارد کرد و این کار، آمارسازی است.

وی افزود: دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است و طبق اعلام رسمی خود آقایان، بیش از ۳ میلیون بیکار در کشور داریم، پس باید همه به فکر جبران عقب‌ماندگی‌ها باشند، نه اینکه ظرفیت‌ها و داشته‌ها را هم از بین ببرند و تلف کنند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با گلایه از حضور پررنگ برندهای عرضه لباس ترکیه‌ای در سطح استان، یادآور شد: قبلاً هم در خصوص این موضوع تذکر دادیم که وقتی خود ما توان تولید پوشاک با کیفیت بالاتر از این محصولات را داریم، چرا اجازه افتتاح این نمایندگی‌ها را می‌دهید؟!

وی افزود: درعین‌حال، پوشاکی هم که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، با فرهنگ و عقاید ما سازگار نیست و این اماکن، عملاً به ارائه‌ی محصولات ضد فرهنگی مبادرت می‌ورزند که این مسئله هم باید موردتوجه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم پاسخ مناسب فرهنگی در برابر مسائلی مانند پوشش‌های نادرست و بی‌حجابی، گفت: در مسئله امربه‌معروف بخصوص در مسئله دشمنی با عفاف و حجاب که اخیراً هم تشدید شده است، مردم باید به فعالیت‌های ایجابی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: حضور مستمر بانوان محجبه و اهل ایمان در جامعه و فضاهای عمومی که به اشغال دیگران درآمده است، عامل اصلاح فضای غالب جامعه است و حتی موجب می‌شود گروهی هم که به دلیل خجالت و همرنگ جامعه شدن، پوشش نامناسبی را برگزیده‌اند، با خیال راحت نسبت به حضور با حجاب در جامعه اقدام نمایند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: درعین‌حال، ادارات و دستگاه‌ها، یا مراکز آموزشی و مجموعه‌های عمومی و خصوصی، باید نسبت به این مهم حساس‌تر بوده و نسبت به اجرای دقیق قوانین، اهتمام داشته باشند و البته در کنار این اقدامات ایجابی، با عده‌ی قلیلی هم که عناد و دشمنی دارند، برخورد قانونی و حقوقی خواهد شد.

امام‌جمعه کرج در ادامه خطبه‌های نماز، با اشاره به وقایع شب شهادت حضرت صدیقه طاهره در شمال شهر تهران، بیان داشت: برای بار چندم، همه را به توجه نسبت به بیانات چند ماه گذشته رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) توصیه می‌کنم که در این جلسه، هدف کوتاه‌مدت دشمن را ایجاد «فتنه و آشوب» در کشور و «بر هم زدن امنیت داخلی» دانستند.

وی با بیان اینکه نباید با مسائل احساسی برخورد کرد، خاطرنشان ساخت: مسئله اصلی در ناآرامی‌ها، بحث فرقه و گروه خاصی نیست و دشمن تلاش می‌کند از هر زمینه‌ای که بتواند، اقدام به ناآرام کردن جامعه نماید؛ لذا همه باید مراقب باشید که ردپای دشمن را گم نکنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه اساساً فرقه‌ها و گروه‌هایی که بعضاً مورد سو استفاده جریانات ضدانقلابی قرار می‌گیرند، نگران‌کننده نیستند، خاطرنشان ساخت: کشورهای به‌اصطلاح قدرتمند با تمام توانی که داشتند در مقابل اراده ملت به‌زانو درآمدند، حال فرقه‌هایی که وضعیتشان معلوم است، می‌خواهند جلوی نظام بایستند؟!

وی تأکید کرد: مردم گوش کسانی که فکر ایستادن در مقابل نظام را داشته باشند، چنان می‌پیچند که دیگر صدای اربابانشان را هم نشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: دشمنان انقلاب اسلامی مخصوصاً منافقین قصد دارند به هر وسیله، در هر زمان و توسط هر گروه و جریانی که بتوانند، در کشور اغتشاش و ناامنی ایجاد کنند تا در کنار تخریب وجهه امنیتی کشور، فرصتی برای باج‌خواهی ایجاد کنند؛ لذا وقتی تهدید معلوم است، نباید منفعلانه عمل کرد و اجازه ناامنی به هیچ‌کس نداد.

وی گفت: بعضی از فرقه‌هایی که در استان البرز هم حضور دارند و در این وقایع، در موضع اتهام قرار گرفتند، در نامه‌هایی از اغتشاش‌گران برائت جستند و جلسات خود را هم تعطیل کرده‌اند که کار خوبی است و البته اگر غیرازاین بود هم همه می‌دانند با اشاره‌ای، بساط تمام کسانی که حتی فکر مقابله با انقلاب اسلامی را داشته باشند، جمع خواهد شد.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: در ایران اسلامی، فرق و اقوام مختلف، دارای آزادی عمل در چارچوب قوانین کشور هستند، اما این آزادی و مدارا تا جایی است که به مقابله با نظام نینجامد، و الا اگر بخواهند از این آزادی‌ها سو استفاده کنند و به مقابله برخیزند، به جان مردم و اموال عمومی تعرض کنند و در خیابان‌ها با عربده‌کشی، جولان دهند، نظام اسلامی برای حفظ جان و مال ناموس مردم، با آن‌ها برخورد قاطعانه و محکم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی ما، همیشه ابتدا با مدارا و نصیحت تلاش می‌کنند تا از برخورد جدی پرهیز کنند، اما اگر این‌ها افاقه نکرد و فرصت سوزی شد، چاره‌ای جز اقدام قاطع نیست و البته دیدید که در همین برخورد قاطع هم به دلیل مدارا و مسالمتی که به خرج داده شد، هیچ تلفاتی از طرف مقابل وجود نداشت و بلکه چندی از نیروهای انتظامی و بسیجی عزیز به شهادت رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: کمترین انتظار مردم این است که عوامل آشوب‌ها و به شهادت رساندن فرزندان عزیزمان که حافظ امنیت بودند، به‌سرعت و بدون هیچ ملاحظه‌ای، با قاطعیت و با اشد مجازات به سزای اعمالشان برسند.

وی خاطرنشان ساخت: ما بین کسانی که قمه به دست گرفته و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، و آن دسته از اهل سیاست که واداده هستند و تا خشونتی راه می‌افتد، با فرصت‌طلبی جانب خشونت را می‌گیرند و به نفع اربابانشان دم تکان می‌دهند یا با مصلحت‌اندیشی‌های نابجا و سخنان بیهوده، فضای مجازی و حقیقی را از مطالب نسنجیده خود پر می‌کنند، فرقی نمی‌بینیم و لازم می‌دانیم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مربوطه، برخورد قاطع با این افراد داشته باشند.

امام‌جمعه کرج گفت: در پایان، از اقتدار همراه با مظلومیت پرسنل جان‌برکف نیروی انتظامی تشکر کرده و از آنان که برای تأمین امنیت کشور و مقابله با قانون‌شکنان مجاهده می‌کنند، قدردانی کرده و علو درجات و رفعت مقام شهدای عزیز این نیرو را از خدا مسئلت داریم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.