آیت الله حسینی همدانی:

فاطمه زهرا (س) معلم بشریت است

فضای مجازی ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دومین شب مراسم اقامه عزای حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) که در مصلای کرج برگزار شد، با اشاره به مراتب وجودی بی‌همتای حضرت زهرا (س) بیان داشت: در عظمت جایگاه او همین بس که پیامبر اکرم (ص) در معرفی‌اش، فاطمه (س) را روح و قلب و پاره تن خود معرفی می‌فرمایند و بیان می‌دارند که هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد، خدا را آزرده ساخته است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) حجتی از حجج الهی است که سایر معصومین (علیهم‌السلام)، او را حجت خدا بر خود می‌دانند.

وی خاطرنشان ساخت: فاطمه زهرا (س) معلم بشریت است و همان‌طوری که از محضر قرآن کریم بهره می‌بریم، باید به سیره‌ی فاطمه زهرا (س) عمل کنیم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: حجت‌الله بودن، شرط امامت و نبوت است، اما ممکن است کسی حجت خدا باشد و در جایگاه امامت قرار نداشته باشد؛ زهرای اطهر (س) نیز که صاحب‌مقامات بلند و مراتب عالی و متعالیه و به نص قرآن کریم در آیه تطهیر، دارای مقام عصمت است، فعل او، قول او، سخن او و حتی سکوت او، همه برای ما حجت است.

وی با بیان اینکه گریه‌ی بدون معرفت فایده‌ای در تکامل روح ندارد، تصریح کرد: برای درک بهتر عظمت فاطمیه، باید معرفت و شعور ما نسبت به جایگاه صدیقه‌ی طاهره (س) بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی  طهارت را شرط شناخت حجت‌های خداوند دانسته و گفت: برای درک  شان و مقام حضرت صدیقه طاهره (س) باید منیت ها، تاریکی‌ها، تاریکی‌ها، خودخواهی‌ها و نفسانیّات را زیر پا گذاشت و دل و باطن را صاف و روشن کرد؛ البته باید توجه داشت که درک تام و تمام او جز برای معصومین (علیهم‌السلام) ممکن نیست.

گفتنی است مراسم روضه و مرثیه‌خوانی ایام شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و مدیحه‌سرایی برادر قلندری، از شنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه سال جاری به مدت ۳ شب ، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مصلای بزرگ امام خمینی کرج برگزار می‌گردد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.