مشروح خطبه های ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ شهر کرج

روابط عمومی ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

خنده

ایهاالمؤمنون أُوصِیکُمْ ونفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. از ویژگی اهل تقوی این است که در همه حال سعی می­کنند حدود الهی را رعایت کنند و از اعتدال در رفتار و گفتار خارج نشوند. یکی از رفتارهائی که باید کنترل کرد خنده است. خنده دو وجه دارد. گاهی ممدوح است و پسندیده و گاهی مذمت شده و باید ترک شود و در همه حال باید زیاده روی نکرد. البته بحث ما راجع به آلودگی­های زبان بود و خنده از آنجائی که معمولاً با صدا همراه است در اینجا مطرح است و الّا گفتار و سخن در خنده مطرح نیست.

خنده مذموم

اگر به روایاتی که از اهل بیت علیه­السلام به ما رسیده توجّه کنیم می­بینیم که به هر دو دسته خنده اشاره شده و گاهی قیودی هم برای آن بیان شده. مثلاً به تعدادی از روایات در مذمت خنده توجه کنید: قَالَ­رَسُولُ­اللَّهِ­صلی­الله­علیه­وآله: الضَّحِکُ هَلَاک‏. خندیدن نابودی است. زمینه نابودی را فراهم می‌کند این در مذمت خندیدن است. ایاک و الضِّحک فاِنَّهُ هادمُ القلبِ. بپرهیزید از خندیدن چون از بین برنده قلب شما است روح شما را از بین می‌برد. این دو روایت بطور مطلق می­گوید خنده خوب نیست.

امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: مَنْ کَثُرَ ضَحِکُهُ ذَهَبَتْ هَیْبَتُهُ. کسی که زیاد می‌خندد ابهت او از بین می‌رود؛ و فرمودند: مَنْ کَثُرَ ضَحِکُهُ مَاتَ قَلْبُهُ. کسی که زیاد بخندد قلب او می‌میرد. معمولاً همین طور است دیده‌اید که وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید خیلی می‌خندید بعد از مدتی احساس گرفتگی و قبض دارید دلتان آن شادی را دیگر ندارد. این دو روایت می­گوید زیاد خندیدن امر پسندیده­ای نیست. قید کثرت را می‌گوید.

قهقهه

بعضی از کارها علامت حمق و نادانی اشخاص است. مثلاً کاری که خنده­دار نیست و یا جائی که جای خنده نیست انسان بخندد این نشانه جهل است. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: کَفَى بِالْمَرْءِ جَهْلًا أَنْ یَضْحَکَ مِنْ غَیْرِ عَجَبٍ. برای جهل انسان همین کفایت می‌کند که جایی که جای تعجب نیست شروع ‌کند به خندیدن.

خنده با صدای بلند که حکایت از بی­خبری شخص می­کند بسیار مذمت شده و عملی است که شیطان می­پسندد. خنده از روی غفلت و بلند که اصطلاحاً به آن قهقهه می‌گویند. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه­السلام: الْقَهْقَهَهُ مِنَ الشَّیْطَان‏. صدای بلند خندیدن در حالت غفلت و بی‌خبری قهقهه است.

در بعض حالات هم خنده نهی شده مثلاً در تشیع جنازه و یا در کنار قبور نباید خندید که نشانه بی خبری و غفلت است. در روایت از رسول خدا دارد: مَنْ ضَحِکَ عَلَى جِنَازَهٍ أَهَانَهُ اللَّهُ تَعَالَى یَوْمَ الْقِیَامَهِ عَلَى رُءُوسِ الْخَلَائِقِ وَ لَا یُسْتَجَابُ دُعَاؤُهُ وَ مَنْ ضَحِکَ فِی الْمَقْبَرَهِ رَجَعَ عَلَیْهِ مِنَ الْوِزْرِ مِثْلُ جَبَلِ أُحُدٍ وَ مَنْ تَرَحَّمَ عَلَیْهِمْ نَجَا مِنَ النَّار. هر که بر جنازه‏اى بخندد خداوند او را در قیامت پیش مردم خوار کند و دعایش را مستجاب نفرماید و هر که در قبرستان بخندد بر نگردد مگر آنکه همانند کوه احد گناه براى او باشد، یعنی جایی که باید بروی و عبرت بگیریم عبرت بگیریم این‌ها درس است و برای تربیت ماست و هر که ترحم نماید بر اهل قبور بخواندن آیاتى از قرآن و دادن خیرات براى آنها از جهنم نجات خواهد یافت.

می­بینید که این بیانات همگی با قید و بدون قید، خنده را مذمت کرده است و حتی گاهی بعض از خنده­ها که موجب ایذاء و تحقیر مؤمن می­شود، قبح بیشتری دارد که قطعاً حرام و گناه مضاعف حساب می­آید. هم حرمت خنده حرام را دارد هم به خاطر اینکه مومنی را آزار دادید.

خنده ممدوح

در مقابل این روایات مجموعه­ای دیگر از بیانات اهل بیت علیهم­السلام را داریم که تائید کرده­اند و حتی در مواردی تشویق هم کرده­اند. برای نمونه به تعدادی از آنها اشاره می­کنم: امام کاظم علیه­السلام فرمودند: کَانَ یَحْیَى بْنُ زَکَرِیَّا علیه­السلام یَبْکِی وَ لَا یَضْحَکُ روش حضرت یحیی علیه‌السلام این بود که گریه میکرد و نمی‌خندید وَ کَانَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ علیه­السلام یَضْحَکُ وَ یَبْکِی اما حضرت عیسی هم گریه می‌کرد هم می‌خندید وَ کَانَ الَّذِی یَصْنَعُ عِیسَى علیه­السلام أَفْضَلَ مِنَ الَّذِی کَانَ یَصْنَعُ یَحْیَى علیه­السلام. امام کاظم علیه‌السلام می‌فرمود: روش حضرت عیسی بهتر از روش حضرت یحیی بود چون در زندگی‌اش مسئله خندیدن را هم لحاظ کرده بود.

تبسم

از اعمالی که ثواب فراوانی دارد این است که نسبت به مؤمنین با تبسم ابراز محبت و دوستی داشته باشیم. امام رضا علیه­السلام در ضمن روایتی فرمودند: … مَنْ تَبَسَّمَ فِی وَجْهِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَهً وَ مَنْ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَهً لَمْ یُعَذِّبْه‏. کسی که دوست مومنش را که می‌بیند به صورتش تبسم کند و لبخند بزند خدای تعالی برای او حسن می‌نویسد کسی که خدای تعالی برای او حسنه بنویسد دیگر او را عذاب نمی‌کند. البته توجه دارید که خنده مؤمن تبسم است نه قهقهه. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: خَیْرُ الضَّحِکِ التَّبَسُّمُ. بهترین خنده‌ها تبسم است و در بیانی دیگر امام علیه­السلام فرمود: ضِحْکُ الْمُؤْمِنِ تَبَسُّم‏. مومن اگر بخواهد بخندد تبسم می‌کند.

مومن عبوس نیست

از این دو دسته روایات این بدست می­آید که اولاً اصل خنده و تبسم و شاد بودن در اسلام مورد تائیید است و نکوهشی ندارد. ثانیاً نخندیدن دلیل بر تقوای کسی نیست و این نگرش بسیار دیدگاه بدی است که فکر می­کنند اگر اهل ایمان و تقوائی، باید عبوس و غمگین باشی. آنجاها که نهی شده یا کثرت خنده بود یا قهقهه از روی غفلت؛ و تبسم و خنده ملایم نهی نشد. اهل بیت عموماً اهل مزاح و تبسم بودند. لذا این تهمتی است که به اهل ایمان می­زنند که اهل گریه هستند.

مؤمن همه چیز را بر اساس نظامی که خدا می­خواهد انجام می­دهد؛ و اهل افراط و تفریط نیست و نباید باشد و در همه چیز اندازه نگه می­دارد. لذا هم شکل خنده که تبسم باشد و به قهقهه نرسد و هم اندازه خنده که زیاد نباشد و هم انگیزه خنده که برای تمسخر و توهین به دیگران نباشد توجه شده و این از برکات و جامع بودن اسلام است که همه شئون ما را برایش تعریف کرده است و گفته است که باید چه کار کنیم باید قدر دان و شاکر باشیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر* ان الانسان لفی خسر* الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

دوستیابی

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. یکی از رفتارهای بشر که در بین تمام ملل دنیا وجود دارد و اهل تقوا و مومنین به آن با تمام شرائطش توجه دارند، دوستیابی است و کسی نمی­تواند نقش دوستان را در زندگی فردی و اجتماعی انکار کند. برای پیدا کردن دوستِ مومنِ متدین، مهمترین رکن، اخلاق و حسن رفتار است.

آیه داریم که حتی ما در قیامت باید پاسخ‌گو باشیم و می‌بینیم که به خاطر دوستی با بعضی‌ها چه آسیب‌هایی به ما می‌رسد و چه فضاهایی برای ما ایجاد می‌شود کسی­که گشاده رو و خوش خلق است، می­تواند به سرعت دوستانی برای خود انتخاب کند؛ و اگر کسی نتواند برای خود رفیق راه و همراه پیدا کند عاجز است و باید درمان کند. امیرالمؤمنین علیه­السلام در حکمت یازدهم از حکم نهج­البلاغه فرمودند: أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اکْتِسَابِ الْإِخْوَانِ وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَیَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ. ناتوانترین مردم کسى است که از یافتن دوستان، ناتوان باشد و ناتوانتر از او کسى است که یاران به دست آورده را از دست بدهد.

از آسانترین کارها که احتیاج به چیزی جز حسن خلق ندارد دوست پیدا کردن است؛ و چون آسان­تر از بدست آوردن؛ نگهداریست که این شخص نتوانسته دوستی را که پیدا کرده نگهدارد. لذا از کسى که در دوستیابى ناتوان است، ناتوانتر مى‏باشد. باید از خدای تعالی خواست که دوستان مومن و با تقوا که معین انسان باشند در رسیدن به کمالات معنوی نصیب گرداند.

سیره ریحانه النبی

سوم جمادی الثانی سال ۱۱ قمری روز شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیهاست به روایت ۹۵ روز. بانوی بزرگواری که در عوالم وجود نظیر ندارد و تا قیامت مثل او متولد نخواهد شد. اسامی و القاب آن حضرت از شخصیت بالای او خبر می­دهند. البته زندگی کوتاه زهرای اطهر پر است از ناگفته­ها که دل محبانش را داغدار می­کند. سیره و روش ریحانه النبی در امور مختلف فردی و اجتماعی و خانوادگی و سیاسی پر است از درس که می­توان از آن الگو گرفت.

در مسیر مبارزه بر علیه غاصبان و دشمنان اهل بیت روش­های مختلفی را بکار برد که هر کدام قابل دقت است. با قاطعیت و شجاعت وارد عرصه دفاع از ولی زمان شد و بدون انعطاف و تسلیم در مسیر استقرار حاکمیت حق حرکت کرد و در این مسیر به شهادت رسید. اگر به زندگی زهرای اطهر نگاه دقیق کنیم رابطه دیانت و سیاست را به خوبی درک می­کنیم، زمان شناسی و دشمن شناسی و راه­های مبارزه با دشمن را می­فهمیم.

مرجعیت علمی

ابعاد علمی آن حضرت طوری بود که ایشان را مرجع فکری و مذهبی مسلمین حتی برای مردان کرده بود. جابربن عبدالله انصاری می‏گوید: «من صحیفه فاطمیه را از فاطمه (سلام الله علیها) آموختم». یا سلمان فارسی می‏گوید: «فاطمه به من دعای نور را آموخت و فرمود: این دعا را از پدرم آموختم و به تو می‏آموزم». افراد مختلف به محضر فاطمه سلام الله­علیها می­رسیدند و یا در مسجد رسول خدا حاضر می­شدند و از حوزه علمی او بهره می­بردند. لحظه­ای را برای بیداری و هدایت انسان­ها از دست نمی­داد. زنان به عیادت او آمده بودندآن لحظه را غنیمت شمرد و اما برای آنان خطبه آتشین و روشنگرانه خواند؛ و آنان را مثل سفیرانی به خانه‌هایشان برگرداند.

نقد حکومت مردم بر مردم

زهرای مرضیه از چنان بصیرتی برخوردار است که گوشه­ای از آن را می­توانید در خطبه معروف ایشان ببینید که چگونه به دفاع از دین و ارزش­های دینی و اساس دستورات اسلامی که تشکیل حکومت و سیاست ورزی اسلامی است می­پردازد و چگونه در این خطبه حکومت مردم بر مردم را نقد می­کندکه این روزها و سالیانی است که مطرح است در آن زمان این حکومت را نقد می‌کند و عیوب این حکومت را بیان می‌کند و با ادله متقن حکومت خدا بر مردم را اثبات می­کند.

و اینکه چگونه به بهانه رای مردم حکم خدا را کنار زدند و امام معصوم را با دستان بسته از خانه کشان کشان بیرون بردند، اینجا وظیفه صدیقه طاهره به عنوان یک مسلمان چگونه است؟ زهرای مرضیه به دفاع بیرون آمد البته دیگران فهمیده بودند که امیرالمومنین مامور به سکوت است و بنا ندارد دست به قبضه ببرد که اگر ببرد کسی از آنها روی زمین نمی‌ماند. این را فهمیدند و لذا دستان او را بستند. حالا صدیقه طاهره می‌خواهد دفاع کند. کمربند علی را گرفت اما نانجیب دستور داد دست را از کمر جدا کنند این موقع بود که غلافی پائین آمد و دستی کوتاه شد. مصیبت آنجا فهمیده شد که علی علیه­السلام در حال غسل دستش به بازوی ورم کرده برخورد کرد. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و محبان صدیقه طاهره و اهل بیت عصمت و طهارت قرار بدهد ان‌شاءالله.

قدردانی از حضور مردم

در این­جا لازم می­دانم مجدداً از مردم حماسه­ساز ایران اسلامی و بخصوص مردم فهیم و انقلابی استان البرز به خاطر حضور گسترده و به تعبیر رهبری تماشائی و دشمن شکنتان تشکر کنم. حضور پرشورتر از سال­های قبل شما پیام­های فراوانی داشت. اینکه انقلاب اسلامی در دل مردم ایران ریشه دارد و هنوز زنده و بالنده است و مردم با تمام مشکلات اقتصادی و محرومیت­ها که دارند اصل انقلاب و اسلام را دوست دارند؛ و البته از مسئولینی که تفکر لیبرالی آنها در سال­های طولانی­مدیریتی­اشان کشوررا دچارتبعیض واختلاف طبقاتی کرده ناراحتنددر روز حضور این دو با هم قابل جمع است.

۲۲ بهمن خودش رفراندوم است

مردم بدون دسته­ بندی­های مصطلح سیاسی و جناحی به خیابان آمدند و نشان دادن که پای کار هستند. از انقلابشان دفاع می‌کنند از ارزش‌های دینی شان دفاع می‌کنند پیرو رهبرشان هستند. اما متاسفانه بعض از حرف­هائی که سخنران محترم پایتخت زد شأن این حرکت باشکوه را تا یک همایش سیاسی و جناحی پائین آورد. به جای دعوت به همدلی و عذرخواهی از عملکرد بد اقتصادی و نداشتن برنامه مدون اقتصادی پویا و عمل نکردن کامل اقتصاد مقاومتی، حرفهائی زده شد که بوق­های دشمن را با خوشحالی به صدا درآورد.

معنای لغوی نصیحت و خیرخواهی است بنده از روی خیرخواهی عرض می­ کنم، این مسیری که قبلاً هم تجربه شده به صلاح شما و نظام نیست. این را به سخنران ان جلسه عرض می‌کنم ما در طول دوران انقلاب تا امروز ندیدیم کسی­که دل خانواده شهدا را بشکند و دلسوزان نظام را غمگین کند و دشمن شاد کن حرف بزند و عاقبت بخیر شود. دنیا و آخرت خود را از دست ندهید. اگر برای مردمی که برای وحدت ملی و اطاعت از رهبرشان و دفاع از انقلاب به خیابان آمده­اند اگر برخلاف وحدت سخن بگوئید ماجور نیستید.

شما را برای سخنرانی در رفراندوم عظیم مردم در تائید اصل انقلاب و نظام دعوت کرده ­اند، آن وقت از رفراندم سخن می­ گوئید. کسی­ که توحیدی فکر نمی­ کند می­ گوید اسلام بن بست دارد. موحد هرگز نمی‌گوید که اسلام بن بست دارد. اسلام و قرآن و قانونی که از این دو گرفته شده هرگز بن بست ندارد. اگر گره­ای در کار است بروید عملکرد خودتان را باز بینی کنید. می­گوئید طبق رفراندم هرچه مردم بگویند عمل می­کنیم. مردم مگر غیر از همین­ها بودند که با سلائق مختلف و حتی با ظواهر مختلف آمدند و خواسته­های خود را هم گفتند.

مردم با این شور و حرارت آمدند تا به مسئولین بفهمانند که بحران و بن بستی وجود ندارد. بگویند تا ما در میدان حاضریم شما بن بستی ندارید. چرا شعارهای انقلاب را تحریف میکنید و جور دیگری معنا می‌کنید هنوز مردم بعد از ۴۰ سال شعارشان همان شعار اول است که استقلال آزادی جمهوری اسلامی. در همین راهپیمایی ۲۲ بهمن هم همین شعار را در سراسر کشور تکرار کردند یعنی اگر کاری بکنید که استقلال کشور به خطر بیفتد آزادی کشور به خطر بیفتد مسئولید اگر عملکرد شما به نحوی باشد که اسلامیت نظام و جمهوریت آن مخدوش شود مسئولید.

صدای مردم

اگر می­خواهید صدای مردم را بشنوید، این است: مردم از فساد و تبعیض و رانت و بیکاری و عدم اشتغال و تورم و بسته شدن کارخانه­ها و شعارهای دروغ و وعده­های پوچ ناراحتند. راه‌حل مشکلات کشور، انحراف افکارعمومی نیست. اتفاقاً قطار انقلاب با تمام توان در حال حرکت به سمت مقصد است. کسی را به زور سوار نکردند اما اگر کسی بدون بلیط سوار شد یعنی اعتقاد و التزامی به قانون اساسی نداشت، قانون را قبول نداشت و یا هرجور که خودش دلش خواست تفسیر کرد نباید پیاده­اش کرد؟

 با صدای بلند توبه کنند

اگر کسی مسیر ریل را جابجا کرد و یا در مسیر حرکت قطار مواد منفجره گذاشت که قطار از بین برود، باز باید رفت او را سوار کرد؟ هیچ عاقلی نمی­گوید به کسی­که فتنه کرده و هنوز پشیمان نیست و هنوز فرصت کند فتنه انگیزی می­کند، نامه می‌دهد و امثال ذلک و توبه و عذرخواهی از خسارتی که زده نکرده و میثاق ملی را هم قبول ندارد، او را بخشید و مسئولیت داد. هیچ عاقلی آن را قبول نمی‌کند. همه مسئولان و گویندگان مواظب و مراقب سخنان و مواضعشان باشند که زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنند.

با کلمات بازی نکنید مردم را ناآگاه و بیشعور فرض نکنید. چرا به شعور مردم توهین می‌شود؟ آنچه هم راجع به ۴۰ نفر و ۴۰۰ نفر گفتند که اگر بخشیدند مربوط به مرده و ترحم بر مرده است. بمیرند می‌بخشیمشان. راجع به زنده که این را نگفتند. درباره مرده باید ترحم کرد. بله میگوییم لا نعلم منه الا خیرا. تازه کسانی که مقید هستند و از مرده چیز خیری نمی‌دانند احتیاطا این عبارت را نمی‌گویند.

و الا زنده­ای که خطای عمومی کرده و همه می­دانند باید از خطایش با صدای بلند توبه کند چون در مقابل مردم خطا کرده است و اینکه میلیون­ها نفر هم بگویند آدم خوبی است فائده ندارد. خودش بگوید من اشتباه کردم. وقتی خودش ساکت است و هنوز روی موضعش هست افرادی که هنوز روی موضعشان هستند اینها را چطور بپذیریم؟ خودش باید بگوید غلط کردم. راجع به اصل ۵۹ قانون اساسی هم نکته­ای داشتم که چون وقت می‌گذرد بعدا خواهم گفت.

هشدار درباره فرانسه

نکته دیگر اینکه من بر اساس وظیفه برای چندمین بار راجع به فرانسه هشدار می­دهم که آقایان مسئول مواظب باشید کشور را در دام دیگری نیندازید. کارنامه تیره و تار فرانسه نسبت به ایران را در طول تاریخ لااقل بعد از انقلاب فراموش نکنید. جنایاتی را که در دوران دفاع مقدس با دادن سلاح به صدام بر علیه ما داشتند و از منافقین تروریست و سلطنت طلبها همین الان حمایت می­کنند و به آنان جا داده اند و ده­ها مورد دیگر، رئیس‌جمهور فرانسه برای چندمین‌بار مدعی شد فعالیت‌های موشکی ایران، تهدیدی برای ثبات منطقه است.

و گفته زمان زیادی را هم برای کنترل موشک­های ایران از دست داده­ایم و می­خواهد که با مکانیزم تحریم­ها از این کار جلوگیری شود. در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‌های موشکی ایران با فعالیت‌های موشکی مرتبط با این کشور، چه در یمن و چه در خاک سوریه، یک سرچشمه بی‌ثباتی و «یک معضل برای امنیت چندین کشور متحد» فرانسه است. رسماً دارد می‌گوید من اگر بخواهم با شما وارد مذاکره شوم باید دست از قدرت دفاعی خودتان بردارید چند وقت دیگر وارد ایران می‌شود مسئولین مواظب باشند فقط بیانیه دادن کافی نیست باید محکم از موضع جمهوری اسلامی دفاع کرد و اجازه نداد اینگونه سخن بگویند.

هشدار حذف سمپاد

بعضاً شنیده می‌شود می‌خوانید و میشنوید بعضی وقت‌ها به بهانه عدالت بی‌عدالتی می‌شود. یکی از آن مسائلی که باید روی آن دقت بیشتری کنند مسئولین مسئله آموزش و پرورش است. مدارس غیردولتی که در بعضا به آنها غیرانتفاعی گفته می‌شود که البته برای بعضی از دارندگان آنها کاملاً انتفاعی است آن مدارس هزینه‌های زیادی را می‌کنند و معمولاً هم افراد متمول و پولدار بچه‌هایشان را آنجا می‌فرستند؛ اما بچه‌های تیزهوش و با انگیزه و هوشمند که از خانواده‌های متوسط و پایین هستند اینها سرخورده می‌شوند.

وضعیت آنها به هم می‌خورد. چون بخواهند در مدارس عمومی درس بخوانند سطح آنها بالاتر است. لذا مدارس نمونه مردمی و سمپادها بود که روند مرموزانه ای شروع کرد این‌ها را از بین بردن. اول نمونه مردمی ها از بین رفت. حال شروع کردند سمپاد را دارند از بین می‌برند. چون سمپاد رقیب مدارس غیردولتی است و می‌خواهند که او را حذف کنند. نتیجه‌اش این خواهد شد که عدالت اجتماعی در آموزش از بین خواهد رفت. اینجا جا دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کند. هر دستگاه مسئولی که مسئولیت این کار را دارد ورود کند.

نمایندگان مجلس اگر لازم است ورود کنند و این مطلب را دنبال کنند. اگر چه نمایندگان مجلس بعضی وقت‌ها ورود هم می‌کنند. نمایندگان پارلمانی وزرا می‌آیند آن قدر با این ها ور میروند که اینها امضای خودشان را پس می‌گیرند. کمااینکه خبر دارید برای سؤال از ریاست محترم جمهوری امضاهایی را کردند عده‌ای افتادند در مجلس شروع می‌کنند این امضاها را پس گرفتن. آقایان در آن عهد و پیمانی که با مردم بسته‌اید محکم باشید و فراموش نکنید که وظیفه تان چیست.

عطر شهید

امروز فضای شهر کرج و استان بلکه ایران معطر به عطر شهادت و شهید است و بناست بعد از نماز ۹ تن از فرزندان فاطمه را بعد از سال­ها تشییع کنیم. لذا تذکر این نکته لازم است که تکریم شهدا و خانواده­های آنان مسئله مهمی است که نباید هیچ زمانی از آن غفلت کرد. این ۹ شهید در چند جای مختلف استان استقرار پیدا خواهند کرد. دفاع مقدس سرمایه­ی معنوی و تربیتی است که باید به نسل­های بعدی منتقل شود و به همین وسیله از مشکلات کشور عبور کرد؛ و کسانی می­توانند این کار را بکنند که آن دوران را درک کرده­اند و آرام آرام پیر می­شوند و از دنیا می­روند.

نباید گذاشت وقت بگذرد تا زنده هستند باید از مردان میدان­های جهاد و ایثار و شهادت بهره برد؛ و داشته­ها را به نسل بعد منتقل کرد. البته گفتن خانواده شهدا و دم از شهدا زدن خیلی آسان است دیده‌اید که خیلی‌ها می‌گویند خیلی هم حرف می‌زنند اما در مقام عمل آیا در مسیر شهدا و خانواده‌های شهدا عمل می‌کنند؟ مهم آن عمل است بعضی‌ها می‌روند عکس می‌گیرند توسعه هم می‌دهند کارهایش را هم بیان می‌کنند اما آیا در مسیر شهدا قدم برمی‌دارند؟ این مهم است که این طور عمل کنند.

قیام تبریز

نقش و جایگاه آذربایجان در انقلاب اسلامی و بلکه در گذشته هم به خصوص مشروطه و نهضت ملی شدن نفت بر کسی پوشیده نیست لذا سالروز قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبریز و شهدای گرانقدر آن خطه را که زمینه پیروزی نهائی را فراهم کرد گرامی می­داریم.

کودتای رضا خان

واقعه مهم دیگر در تاریخ معاصر ایران، کودتاى سوم اسفند ۱۲۹۹ رضاخان قلدر است که نقش اصلی را دولت خبیث انگلیس داشت. که شرارت‌های که هنوز هم ادامه دارد.

دنبال ژن خوب نباشید

تذکر پایانی اینکه آقایان مسئولین استان دقت کنند در انتخاب مسئولان برای ادارات و دستگاه­ها نیروهای ارزشی را کنار نگذارید. همین که عرض می‌کنم یکی این است که می‌روند با خانواده شهدا سر می‌زنند و با آنها عکس می‌گیرند از آنها بهره‌برداری سیاسی می‌کنند و ولی می‌خواهند مسئولیت به کسی بدهند اولین کاری که می‌کنند خانواده شهید را حذف میکنند. این ظلم است که سر سفره بنشینید که نمک بخورید و نمکدان را بشکنید. دنبال رانت و ژن خوب نباشید. قابلیت­ها را ببینید.

مکرر عرض کردم حمایتی اگر می­کنیم تا وقتی است که سیاسی کاری نبینیم و الا نحوه ورود ما به مسائل گونه دیگری خواهد بود الان هم نسبت به انتخاب شهردار هشتگرد تذکر می­دهم درست عمل کنید. راجع به انتخاب بعض فرمانداران با اینکه دستگاههای امنیتی کشور تذکر داده بودند و ما هم تذکر دادیم درست عمل نکردید وزیر کشور و وزارتخانه‌ها واسطه شدند ما هم سکوت کردیم اینجا را درست عمل کنید و به اسم قانون تخلف نکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.