امام‌جمعه کرج:

راه‌حل مشکلات کشور انحراف افکار عمومی نیست / این مسیری که قبلاً دیگران طی کرده‌اند، به صلاح شما هم نیست

فضای مجازی ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱

اگر می‌خواهید صدای مردم را بشنوید، بدانید که مردم از فساد و تبعیض و رانت و بیکاری و عدم اشتغال و تورم و بسته شدن کارخانه‌ها و شعارهای دروغ و وعده‌های پوچ ناراحت‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: خنده‌ی بیجا نشان از جهالت دارد و قهقهه زدن، که طبق روایات اسلامی، عامل قساوت قلب و بی‌ارزش شدن انسان در نظر اطرافیان است ، در مقابل تبسم، یعنی خنده‌ی اهل ایمان قرار دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در ۳ جمادی‌الثانی سال ۱۱ قمری (بر اساس روایت ۹۵ روز)، اظهار داشت: صدیقه‌ی طاهره (س) در تمام عوالم وجود یگانه است و تا قیامت نیز شخصیتی در تراز او خلق نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج، حضرت زهرا (س) را الگوی همه‌ی انسان‌ها دانسته و تصریح کرد: سیره و روش حضرت در همه‌ی زمینه‌ها درس آفرین است و هرکدام از روش‌های او در مقابله با غاصبان  و دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیازمند تأمل و دقت است.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) با قاطعیت و شجاعت وارد عرصه‌ی دفاع از ولی زمان شد و بدون انعطاف و تسلیم در مسیر استقرار حاکمیت حق حرکت کرد و در این مسیر از پا ننشست تا به شهادت رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی، زندگانی حضرت زهرا (س) را مصداق روشن همراهی و هم‌راستایی دیانت و سیاست در اسلام دانسته و گفت: سیره‌ی فاطمی، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و راه‌های مبارزه با دشمن را به ما می‌آموزد و ابعاد علمی ایشان طوری بود که به‌عنوان یک مرجع فکری، عقیدتی در بین مسلمین، اعم از زنان و مردان مطرح بود.

وی با اشاره به جلسات وعظ و کرسی‌های درس عمومی و خصوصی حضرت زهرا (س)، افزود: صدیقه طاهره (س) لحظه‌ای را برای هدایت و تعلیم جامعه از دست نمی‌داد و دارای بصیرت بالایی بود که خطبه فدکیه ایشان و نقد دقیق تفکر حاکمیت مردم بر مردم، بیان عیوب اساسی این تفکر و اثبات لزوم حاکمیت خدا بر مردم در این خطبه ، تجلی‌گر بخشی از این نگرش عمیق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با قدردانی از حماسه مردم البرز در ۲۲ بهمن، بیان داشت: این حضور تماشایی و دشمن‌شکن، به همه یادآوری کرد که انقلاب اسلامی در دل مردم ایران ریشه دارد و بالنده است و مردم با تمام مشکلات اقتصادی و محرومیت‌هایی که دارند، اصل نظام را دوست دارند؛ درعین‌حال یادآور شدند که از مسئولینی که تفکر لیبرالی آن‌ها در سال‌های مدیریتشان، کشور را دچار تبعیض و اختلاف طبقاتی کرده است ناراحت هستند.

وی افزود: مردم بدون دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند و پیرو رهبرشان هستند؛ اما متأسفانه بعضی از مطالبی که توسط سخنران محترم پایتخت در این حضور باشکوه بیان شد، شأن این حماسه مردمی را در حد یک میتینگ سیاسی و جناحی پایین آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: در این مراسم، به‌جای دعوت همه به همدلی و وحدت و عذرخواهی از عملکرد بد اقتصادی و نداشتن برنامه مدون و پویا در عرصه اقتصاد و عمل نکردن کامل به اقتصاد مقاومتی، حرف‌هایی زده شد که بوق‌های دشمن را با خوشحالی به صدا درآورد.

وی یادآور شد: از باب خیرخواهی، به این برادرمان عرض می‌کنیم که این مسیری که قبلاً هم دیگران تجربه کرده‌اند، به صلاح نظام و خود شما نیست؛ در طول دوران انقلاب تا امروز ندیدیم که کسی که با حرف‌های دشمن شادکن، دل خانواده‌های شهدا را بشکند و دلسوزان نظام را غمگین کند، عاقبت‌به‌خیر شده باشد.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: دنیا و آخرت خودتان را از دست ندهید؛ اگر برای مردمی که برای وحدت ملی و دفاع از انقلاب و رهبرشان به خیابان آمده‌اند، سخنی برخلاف وحدت بگویید، مأجور نیستید؛ شما را برای سخنرانی در رفراندوم عظیم مردم در حمایت از نظام اسلامی دعوت کرده‌اند و آنگاه از رفراندوم سخن می‌گویید؟!

وی گفت: کسی که توحیدی فکر نمی‌کند می‌گوید به بن‌بست رسیده‌ایم، وگرنه اسلام و قرآن و قانونی که از این مبانی گرفته‌شده است، هرگز بن‌بست نخواهد داشت؛ اگر گره‌ای در کار است، عملکرد خودتان را بازبینی کنید و اگر  از رفراندوم و عمل به خواسته مردم سخن می‌گویید، به خواسته‌های مردم با علایق و سلیقه‌های مختلف که در این حضور باشکوه اعلام نمودند توجه کنید.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: این حضور به همه یادآوری می‌کند که شعار ما بعد از ۴۰ سال، هنوز همان شعار انقلاب یعنی “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” است و اگر هر کس کاری کند که این استقلال و آزادی به خطر بیافتد یا اسلامیت و جمهوریت نظام را خدشه‌دار کند، مقصر است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید صدای مردم را بشنوید، بدانید که مردم از فساد و تبعیض و رانت و بیکاری و عدم اشتغال و تورم و بسته شدن کارخانه‌ها و شعارهای دروغ و وعده‌های پوچ ناراحت‌اند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه راه‌حل مشکلات کشور انحراف افکار عمومی نیست، خاطرنشان ساخت: قطار انقلاب با تمام توان در حال حرکت به‌سوی مقصد خود است؛ کسی را هم به‌زور سوار این قطار نکرده‌اند، اما اگر شخصی به دنبال مقصد دیگری است یا قصد انحراف و نابودی این مسیر را دارد، قطعاً جایی در این قطار نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هیچ عاقلی نمی‌گوید به کسی که به میثاق ملی مردم و کشور تعهدی ندارد، فتنه کرده، ابراز ندامت و پشیمانی و توبه هم نمی‌کند و هنوز هم اگر بتواند با نامه دادن و امثال‌ذلک فتنه‌انگیزی می‌کند، مسئولیت بدهید و او را ببخشید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه همه مسئولان و گویندگان مراقب سخنان و مواضعشان باشند تا زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم نکنند؛ گفت: با کلمات بازی نکنید، ذهن مردم را مخدوش نکنید و به آگاهی و شعور افراد توهین نکنید؛ این‌که گفته شود اگر ۴۰ نفر شهادت بدهند انسانی خوب است، بخشیده می‌شود پس حالا که مثلاً یک جناح یا حتی چند میلیون نفر کسی را خوب می‌داند، همه باید او را ببخشند، این حرف راجع به مرده زده‌شده و ارتباطی به فرد زنده ندارد.

وی تصریح کرد: درست است که بر مرده ترحم باید کرد و معمولاً هم می‌گوییم “اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا” یعنی ما جز خیر از او ندیدیم که البته افراد مقید، احتیاطاً راجع به کسانی که او را به خیر نمی‌شناسند، این جمله را هم نمی‌گویند؛ اما فرد زنده‌ای که خطای عمومی کرده و از خطای خود هم توبه نمی‌کند و پشیمان نیست، اگر همه هم بگویند آدم خوبی است فایده‌ای ندارد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص تهدیدآمیز بودن توان موشکی ایران، اظهار داشت: برای بار چندم هشدار می‌دهم که مسئولین مراقب فرانسه باشند  تا کشور را در دام دیگری گرفتار نکنند.

وی تصریح کرد: کارنامه تیره و سیاه فرانسه نسبت به ایران از قبیل فروش اسلحه به صدام ، پناه دادن و حمایت از سلطنت‌طلبان و منافقین و ده‌ها مورد دیگر، کاملاً معلوم ست و فراموش‌شدنی نیست، حال نیز فعالیت موشکی ما را تهدید برای ثبات منطقه می‌خوانند و دست برداشتن از این قدرت را پیش‌شرط مذاکره‌شان می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور فرانسه به جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: مسئولین باید هوشیار باشند و بدانند که فقط بیانیه دادن کافی نیست بلکه باید محکم از موضع جمهوری اسلامی دفاع کرد و اجازه نداد این‌گونه سخن بگویند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به توقف ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان، اظهار داشت: مدارس غیردولتی ما که بعضاً “غیرانتفاعی” نامیده می‌شوند و سطح آموزشی بهتری دارند، معمولاً مورداستفاده افراد متمول هستند و بچه‌های تیزهوش و باانگیزه‌ای که از خانواده‌های متوسط و پایین هستند به علت حضور در مدارس عمومی با سطح پایین‌تر تضعیف می‌شوند؛ مدارس نمونه دولتی و سمپاد ها برای پر کردن این خلأ تشکیل شدند که چون رقیب مدارس غیردولتی هستند با روندی مرموز و به نام عدالت آموزشی، از نظام تعلیم و تربیت حذف شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: نتیجه برچیده شدن مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، مصداق بارز از بین رفتن عدالت آموزشی است و جا دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول یا نمایندگان مجلس در این حوزه ورود کنند و این مسئله را دنبال کنند.

وی افزود: البته متأسفانه می‌بینیم که نمایندگان مجلس، بعضی جاها که به‌درستی در یک مسئله ورود می‌کنند، بعداً تحت تأثیر ارتباط با نمایندگان پارلمانی وزرا و دیگر افراد، رأی خود را پس می‌گیرند که پس گرفتن امضاها درباره‌ی سؤال از رئیس‌جمهور که اخیراً در مجلس رخ داد، نمونه این امر است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تشییع ۹ تن از شهدای دفاع مقدس، پس از برنامه نماز جمعه این هفته، خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ معنوی و تربیتی است که باید به نسل‌های بعد و بعدتر منتقل شود و به‌وسیله‌ی همین سرمایه است که ما از مشکلات عظیم کشور عبور کرده و می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکریم شهدا و خانواده‌های ایشان مسئله‌ی مهمی است که هیچ‌گاه نباید مورد غفلت واقع شود، اظهار داشت: دم از شهادت و خانواده شهدا زدن و عکس یادگاری گرفتن آسان است، اما مهم این است که به آرمان شهدا پایبند باشیم و به سیره‌شان عمل کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به بعضی انتصابات مسئله‌دار در سطح استان، خاطرنشان ساخت: مسئولین توجه داشته باشند در انتخاب افراد، نیروهای ارزشی را کنار نگذارند، درست نیست که از خانواده شهدا بهره‌برداری‌های سیاسی‌تان را بکنید و بعد هم در انتخاب افراد، همین خانواده شهید را حذف کنید؛ این ظلم است که سر سفره بنینید، نمک بخورید و نمکدان بشنوید.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تأکید کرد: نیروهای ارزشی را کنار نگذارید، دنبال رانت و ژن خوب نباشید، قابلیت‌ها را ببینید و بدانید که اگر حمایتی می‌کنیم تا وقتی است که سیاسی‌کاری از شما نبینیم، و الا نحوه ورود ما طور دیگری خواهد بود.

وی تصریح کرد: من باب تذکر عرض می‌کنم، در انتخاب شهردار هشتگرد درست عمل کنید؛ راجع به انتخاب بعضی فرمانداران که دستگاه‌های امنیتی کشور هم تذکر داده بودند درست عمل نکردید، اما اینجا را درست عمل کنید و به اسم قانون، تخلف نکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. محمد 17 فوریه, 2018 در 07:44 - Reply

    از موضع خردمندانه امام جمعه محترم در باب مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان تشکر میکنم.امیدوارم با تماس ایشان با رهبر معظم انقلاب این موضوع حل شود که به نفع دانش آموزان محروم جامعه است
    از طرف دانش آموزان

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.