آیت‌الله حسینی همدانی:

جامعه اسلامی که آرمان او مهدویت است، در هیچ زمینه‌ای بن‌بست ندارد

فضای مجازی ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۰

مسئولین و مربیان بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان البرز (عج)، ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت ایشان، با آیت‌الله حسینی همدانی گفتگو کرده و به بیان گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، بیان داشت: اینکه امام عصر (عج)، فاطمه زهرا (س) را اسوه و الگوی خود می‌دانند، درواقع مسیر حرکت کمالی جامعه به‌سوی فرهنگ والا و سبک زندگی سازنده‌ی فاطمی را ترسیم می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم تبیین مفاهیمی چون مهدویت و انتظار در سطح جامعه و علی‌الخصوص فعالین این حوزه، تصریح کرد: ما باید بدانیم جایگاه امام معصوم در این دوران و رابطه‌ی او با نظام عالم چگونه است و یا اینکه رابطه ما با او باید چگونه باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جایگاه ویژه اصل امامت و امام معصوم در قرآن کریم، خاطرنشان ساخت: جایگاه امامت در قرآن به آب تشبیه شده است که حیات همه موجودات در گرو آن است و همان‌طور که آب ضامن حیات مادی ما است، امام نیز سرچشمه حیات تکوینی و تشریعی انسان و زنده کننده‌ی دل و قلب آدمی است.

وی اظهار داشت: اگر در هرزمانی، امام معصوم نباشد، هم تشریعیات و هم تکوینیات عالم دچار مشکل می‌شود و این جایگاه را نباید تنها در حکومت و خلافت خلاصه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: به برکت انقلاب اسلامی، توجه به مهدویت در ایران گسترش فراوانی داشته است؛ اما هنوز جامعه فاصله‌ی بسیار زیادی با اصول مفهوم انتظار دارد.

وی تأکید کرد: یکی از ابعاد مهم کاری شما، یادآوری عطش ذاتی جامعه به امامت است، چرا که تا وقتی این احساس عطش در افراد نباشد، حرکت و پیشرفتی صورت نخواهد گرفت؛ شما باید معرفت و شناخت نسبت به مهدویت را توسعه دهید که حاصل این معرفت، محبت و حرکت به‌سوی محبوب خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بحث مهدویت، بحث روز و مسئله مهم زندگی جامعه است، گفت: بعضی‌ها تلاش می‌کنند مهدویت را در قالب موضوعات علمی و فضای دانشگاه و حوزه محدود کنند که باید مراقب باشیم که با طی این مسیر در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی با بیان اینکه انسان منتظر، انقلابی است، گفت: تخلق به اخلاق مهدوی باید حرکت آفرین باشد وگرنه ارزشی ندارد و ادعای انتظار امام زمان داشتن با تسلیم بودن به دشمنان اسلام، قابل‌جمع نیست.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: جامعه اسلامی که آرمان او مهدویت است، در هیچ زمینه‌ای، ازجمله سیاست و اقتصاد و فرهنگ، بن‌بست ندارد و کسانی که به قول خودشان، به دنبال حل بن‌بست‌ها از طریق ارتباط با دشمن و تسلیم به او هستند، فهمی از معارف مهدوی ندارند.

وی با بیان اینکه کسی که منتظر است، باید هم خودسازی و هم دگرسازی داشته باشد، گفت: نمی‌شود ما ادعای مهدوی بودن داشته باشیم و سخن از انتظار بگوییم، اما در مسائلی چون عدالت و مبارزه با باطل سکوت کنیم؛ انفعال، توجیهی ندارد و احادیث و روایات بسیاری نیز بر این مهم تأکیددارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اولویت‌بخشی به برنامه‌های فراگیر، بیان داشت: اقدامات تک‌بعدی کافی نیست؛ برنامه‌ها باید تعاملی باشند و مخاطب را هم به فعالیت و حرکت وادار کنند.

وی با تأکید بر غافل نشدن از فضای مجازی، خاطرنشان ساخت: دشمنان به‌شدت مشغول فعالیت در این فضا هستند و حتی اگر ۵۰ درصد اولویت‌های خود را به این فضا و فعالیت و اقدام در این راستا معطوف نمایید، زیاد نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تعمیق مطلب و معارف مهدوی در سطوح مختلف، تصریح کرد: هرچند برنامه‌های نمایشی و ویترینی اثراتی دارند، اما نباید در همین سطح توقف کرد و از عمق‌بخشی به برنامه‌ها غافل شد.

برای مشاهده تصاویر این جلسه اینــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.