امام‌جمعه کرج:

مسئول ناکارآمدی که دائم القا می‌کند “نمی‌توانیم”، بیشتر از آمریکا به کشور ضرر می‌زند

فضای مجازی ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ۲

سند 2030

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، با تبریک ۳۹ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر، جلوه‌گاه وحدت اقشار مختلف جامعه در بیعت با امام و رهبر الهی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: مردم ایران، ریشه‌ی شجره‌ی ملعون طاغوت را برای همیشه در این کشور خشکاندند و خواب عده‌ای که امید برگشت آن دوران ننگین را دارند، هرگز تعبیر نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج افزود: در کنار تعظیم و تکریم این ایام، باید اهداف و آرمان‌های انقلاب، برای جامعه و بخصوص نسل جوان تبیین شود که انحراف از آن‌ها، مهم‌ترین تهدید امروز انقلاب است.

وی با اشاره به تلاش دائمی دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی، خاطرنشان ساخت: امروز هم، دشمن در قابل جنگ نرم و با هدف تغییر گفتمان انقلاب، در حال نفوذ در جامعه اسلامی هستند؛ سکولاریسم را ترویج می‌دهند و قصد دارند انقلاب را از درون تهی کرده و بمیرانند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: انقلاب وقتی زنده است که از اهداف و شعارهایش فاصله نگیرد، به نام تعامل با جهان، از استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم دست نکشیده باشد و به بهانه مذاکره، به دنبال صلح با دشمن نباشد.

وی یادآور شد: کشور، وقتی واقعاً اسلامی خواهد شد که تعالیم اسلام در آن تحقق یابند، والا تنها با یک لفظ “اسلامی”، کشور اسلامی نمی‌شود؛ ما در مسیر رسیدن به این آرمان هستیم و نباید اجازه دهیم عده‌ای واداده‌ی هوس مدارِ شکم‌باره، این مسیر را به انحراف بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عده‌ای که متأسفانه مسئولیت هم دارند، با احکام مترقی اسلام مخالفت می‌کنند و سعی دارند القا کنند، اسلام توان اداره جامعه را ندارد، تأکید کرد: امروز مسئولی که کارآمد نیست و یا دائم القا می‌کند که نمی‌توان کارکرد، ضررش برای کشور و انقلاب، از آمریکا بیشتر است.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف مواضع امام و رهبری و انحراف مسیر انقلاب، بیان داشت: امام، ذوب در اسلام و معارف الهی بود و تمام شئون زندگی او نیز بر این محور قرار داشت؛ مسئولیت و قدرت را طعمه نمی‌دانست و زندگی ساده او گواه این مدعاست.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امام (ره) رسالت یک عالم دینی یعنی حفظ دین، ایستادگی در برابر دنیاپرستان و حمایت از فقرا و ضعفا و امثال‌ذلک را خوب فهمید و مردم هم با اعتماد به او، طاغوت را منزوی کرده و شهد پیروزی را چشیدند.

وی خاطرنشان ساخت: در این ایام، باید ضمن تبیین حقایق دوران ستم‌شاهی و معرفی روش و منش مبارزان آن دوران، دستاوردهای انقلاب را نیز بیان کنیم و سنگ‌اندازی‌ها و شیطنت‌های دشمن در مقابل انقلاب و طی این ۴ دهه را آشکار نماییم.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: دشمنان با انواع حیله‌ها، خرج کردن پول‌های گزاف و با استفاده از عناصر معلوم‌الحال در داخل و خارج کشور، سعی می‌کنند اصول مکتب امام و آرمان‌های انقلاب را از بین برده و مانع تحقق ارزش‌های اسلامی شوند، اما به فضل پروردگار، ایران اسلامی آینده‌ای روشن و پرفروغ دارد و تا ظهور حضرت مهدی (عج) به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به هراس دشمنان از اقتدار و هم‌بستگی ملی و تلاش آن‌ها برای کاهش قدرت دفاعی کشور با فشارهای سیاسی و اقتصادی، گفت: تشویق به تحریم‌های “فلج‌کننده”، توسط سران فتنه ۸۸، که اخیراً هم نشان دادند از کرده‌ی خود پشیمان نیستند، انجام شد و دیدید که چه گرفتاری‌هایی برای جامعه ایجاد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بعضی از این آقایان که هنوز هم مدعی مردمی بودن هستند، یادشان بیاید که در شهر خودشان، مردم طوماری ۷۰ متری امضا کردند و طالب اعدام او شدند؛ اینان از حصر نفع می‌برند و می‌دانند که آزادی‌شان به ضرر آن‌هاست، لذا می‌بینید که گهگاه حرف‌هایی می‌زنند که این حصر تداوم پیدا کند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز نیز یک جریان خائن لیبرال و دروغ‌گو که در بعضی ارکان کشور نفوذ کرده و رد پای او در اغتشاشات اخیر نیز دیده شد، همگام با بوق‌های خارجی به دنبال فضاسازی ذهنی و ترساندن جامعه و زمینه‌سازی برای مذاکره بر سر قدرت دفاعی کشور هستند اما مردم با حضور خود در ۲۲ بهمن به تمام دنیا نشان خواهند داد که بر سر آرمان‌های انقلاب و اسلام با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته‌اند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نباید در مقابل دشمن منفعل بود و محافظه‌کاری کرد، گفت: امروز، ایران را محکوم می‌کنند که به یمن موشک داده است، درصورتی‌که هیچ راه ارتباطی برای تردد به این کشور باز نگذاشته‌اند؛ درعین‌حال توضیح نمی‌دهد ده‌ها تن بمب و موشکی که توسط عربستان و بعضاً امارات بر سر بی‌گناهان این کشور ریخته می‌شود، ساخت کجاست.

وی تأکید کرد: دولتمردان ما باید خزعبلات رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور که با هدف ملتهب کردن غرب آسیا و ایجاد کانون‌های بحران و بی‌ثباتی در این منطقه ایراد شد و کاملاً مغرضانه و مداخله‌جویانه بود را محکم و جدی پاسخ دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی توجیهات غیرقابل‌قبول در خصوص نقض برجام، تأکید کرد؛ اگر این‌طور که شما میگویید مسئله اصلی مذاکرات، لغو تحریم‌ها نبود، پس چه بود؟! برای چه چیزی این‌قدر هزینه کردیم و زحمت‌کشیده شد؟!

وی با اشاره به برف سنگین اخیر در بعضی استان‌های کشور و ضعف اقدامات تأمینی در این خصوص، گفت: در این واقعه انتقادهای فراوانی شد، اما باید به خاطر داشت که انتقاد باید با توجه به امکانات و قابلیت‌ها باشد و وقتی یک ستاد مدیریت بحران، خود، بحران‌زده است، نباید توقع زیادی از او داشت، بلکه باید ابتدا او را تقویت کرد تا قابلیت خدمت‌رسانی را پیدا کند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: مردم باید در چنین شرایطی همدلی و مشرکت داشته باشند و نگویند حتماً فلان دستگاه باید بیاید تا جلوی خانه ما را برف‌روبی کند، درعین‌حال که می‌دانند امکانات این استان نیز ضعیف و محدودتر از ترازها است.

وی افزود: کمبودهای موجود و ضعف‌ها در این شرایط باید بررسی و به نحو مناسب تأمین شوند و البته این مسئله نباید باعث شود که قدردان تلاش و کوشش دستگاه‌های مربوط در این خصوص باشیم و به همه این عزیزان خداقوت می‌گوییم.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به بعضی افراد در استان و بخصوص شهرستان کرج، بیان داشت: گمان نکنید که از بعضی جلسات و محافل شما در گوشه و کنار و بعضی از مساجد، کسی باخبر نمی‌شود و یا دعوت شما از افراد معلوم‌الحال و انتصاب افرادی که قطعاً نباید در نظام مسئولیتی داشته باشند، ازنظرها پنهان می‌ماند.

وی ادامه داد: فعلاً در خصوص این مسائل سکوت کرده‌ایم و از عموم مردم می‌خواهیم کماکان خویشتن‌داری کرده و تحمل کنند؛ اما توجه داشته باشید که این خویشتن‌داری دائمی نیست.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تأکید کرد: هم استاندار محترم و هم اعضای شوراهای شهر و شهرداران کرج و سایر شهرهای استان بدانند که تا وقتی برای مردم کار و تلاش داشته و مشغول خدمت باشند، مقبولیت دارند والا اگر مشغول سیاسی‌کاری بشوند یا منافع حزب و دسته خود را بر منافع مردم ترجیح دهند، مدت کارشان در این استان تمام است.

وی یادآور شد: نماز جمعه محل روشنگری و تبیین است و همه‌ی مسئولان می‌توانند از این فرصت بهره برده و به ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف و بخصوص در زمینه‌های فرهنگی بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: به‌عنوان یک شروع فرهنگی برای این روند و با توجه به اینکه چندین ماه از فعالیت شورای شهر کرج می‌گذرد؛ خوب است در همین نوبت بعد، مسئول فرهنگی این شورا به ارائه و شرح اقدامات شورا در این مدت بپردازد و بگوید چه برنامه‌هایی و چه بودجه‌هایی برای فرهنگ کرج در نظر گرفته‌شده است و چه‌کارهایی به نتیجه رسانده شده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

۲ دیدگاه

  1. M.A 3 فوریه, 2018 در 06:11 - Reply

    سلام، امکان داره ترتیب برگزاری مراسم نماز جمعه به همراه ساعت شروع هر برنامه و متن سخنرانی سخنران پیش ویا پس از خطبه ها رو هم قرار بدید؟ و آیا در مراسم نماز جمعه کرج نماز ظهر و عصر هم اقامه می‌شود ویا خیر؟
    با تشکر

    • فضای مجازی 3 فوریه, 2018 در 06:53 - Reply

      با سلام
      جهت کسب این اطلاعات می توانید هر هفته، به کانال اطلاع رسانی دفتر امام جمعه کرج در شبکه های مجازی به نشانی @EmamJomeKARAJ_IR مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.