آیت‌الله حسینی همدانی:

شورای شهر، بر رفع کمبود ها و بهبود زیرساخت ها تمرکز کند

فضای مجازی ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، صبح امروز به‌طور سرزده از شورای اسلامی شهر کرج بازدید کرده و در جلسه علنی این شورا حضور یافت.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدان بیان داشت: مسئولیت و قدرت خدمت به مردم، از نعمت‌های الهی به انسان است و همه باید مراقب این فرصت‌های زودگذر خدمت بوده و از آن حداکثر استفاده را بکنند.

وی بیان داشت: مسئولیت، محملی برای خدمت است و نباید اجازه دهیم تا حواشی سوء آن، کنترل ما را به دست بگیرد و ما را به هر سو بکشاند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: بر اساس روایات، واگذاری امور مردم به انسان، از عنایات الهی به اوست که نوعی امانت است و باید در حفظ و ضایع نکردن آن کوشا و جدی بود.

وی با اشاره به تأثیر شکر نعمت در افزایش آن، یادآور شد: انجام درست وظایف و ادای مسئولیت صحیح که شکر این نعمت محسوب می‌شود، عامل توجه بیشتر مردم و فرصت بیشتری برای خدمتگزاری می‌شود، لذا ورود و خروج به هر طرح و برنامه‌ای را باصداقت و نیت خیر انجام دهید و با خدا پیمان بندگی ببندید و رضای او را در نظر داشته باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر در نظر داشتن مصلحت مردم و خیر جامعه در تمام اقدامات، تأکید کرد: مردم به شما اعتماد و اقبال داشته‌اند و عملکرد شما نباید در مردم ناامیدی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان به کمک عوامل داخلی خود تلاش می‌کنند، نظام را در بین مردم ناکارآمد نشان دهند و هرکس در هر مسئولیتی اگر بدعمل کند، در مسیر این هدف دشمنان گام برداشته و به مردم و نظام ظلم کرده است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر دوری جستن شورای شهر از سیاسی‌کاری، گفت: سیاسی‌کاری ناپسند است؛ ما کار سیاسی به معنی اینکه خوب کارکنیم تا مردم راضی بوده و بازهم ما را انتخاب کنند، ایرادی ندارد.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در استان البرز و شهر کرج، یادآور شد: با توجه به اینکه ما در تمام زمینه‌ها در استان کمبود داریم، در دوره‌ی مدیریتی باید تمام تلاشمان را معطوف برطرف کردن این ضعف‌ها و کمبودها کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی تضارب آرا را عامل پیشرفت دانسته و خاطرنشان ساخت: تذکر و یادآوری و بیان ایرادات در فضای دوستانه و در کنار حسن ظن داشتن به دیگران، در روایات اسلامی هم مورد تأکید قرارگرفته است؛ البته در مقابل باید مراقب بود که زمان به جدل و بحث‌های بی‌ثمر نیز نگذرد.

وی با اشاره به اهمیت محله محوری در نظام مدیریتی شهر، یادآور شد: قطب هر محله، مسجد آن است و توجه به کارکردهای مختلف این جایگاه در اداره‌ی شهر، لازم و ضروری است.

امام‌جمعه کرج با بیان ظرفیت‌های گوناگون مساجد در تنظیم مناسبات اجتماعی، ادامه داد: در شرایط بحرانی چون زلزله نیز، مساجد، با بناهای عموماً مستحکم خود و گنجایش مناسب، نقش اولین پناهگاه مردم را دارند و با این نگاه، توجه به تقویت این ظرفیت و درعین‌حال ارائه‌ی آموزش‌ها در این راستا به متولیان آن ضرورت دارد.

وی افزود: درعین‌حال مساجد، یکی از محل‌های مناسب برای ارائه آموزش‌های مردمی خودیاری در شرایط بحرانی هستند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.