امام‌جمعه کرج:

اولویت متولیان ورزش البرز، تقویت زیرساخت‌های این حوزه باشد

فضای مجازی ۳۰ دی ۱۳۹۶ ۰

اولویت متولیان ورزش البرز، تقویت زیرساخت‌های این حوزه باشد

مجید رضاخانی، رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان البرز با همراهی اعضای این هیئت و مسئولان هیئت‌های شهرستانی، پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به ارائه‌ی گزارش عملکرد این مجموعه و برنامه‌های آتی آن پرداخت.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به توجه ویژه اسلام به ورزش و سلامتی جسم، بیان داشت: اسلام بعضی از نعمت‌ها را به‌خصوص نام‌برده که از آن‌ها می‌توان به امنیت و سلامتی و صحت جسم اشاره کرد که موجب تعالی روح و آمادگی‌های روحی می‌شود.

وی اظهار داشت: هرچند ورزش‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی در یک تراز نیستند، اما توسعه‌ی ورزش‌های قهرمانی، خود عاملی برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی ورزش‌های همگانی در سطح جامعه خواهد بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تصویب طرح ورزش‌های همگانی فصلی البرز در شورای فرهنگ عمومی استان، خاطرنشان ساخت: تشویق اقشار مختلف جامعه به ورزش‌های همگانی، ضامن تقویت سلامت جسمی و فکری جامعه است و باید از اولویت‌های نهادهای اجتماعی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وجود ۴۶۰ هزار دانش‌آموز، ۳۰ هزار نفر اولیا و بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو در استان، یادآور شد: ظرفیت عظیم قشر نوجوان و جوان، بستر مناسبی برای کشف استعدادها در حوزه ورزش است.

وی با اشاره به استقبال‌ها از پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو، گفت: طرح‌های این‌چنینی آثار و نتایج سازنده و مثبتی دارد و باید تقویت‌شده و حمایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی بالای استان البرز و عدم بهره‌مندی صحیح از آنان به دلیل ضعف ساختارها، تصریح کرد: یکی از ضروریات بهبود سرانه‌ی ورزشی استان البرز، تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان است که باید در اولویت مدیران مربوط به این حوزه باشد.

وی اقلیم چهارفصل البرز را زمینه‌ی مساعدی برای توسعه ورزش‌های خاص محیط‌های طبیعی دانسته و گفت: در همین راستا، شناسایی و جانمایی زمینه‌های طبیعی ورزشی البرز در مناطقی چون اشتهارد و طالقان و یا جاده چالوس، توسط مجموعه‌ای از افراد متخصص، پیشنهاد می‌شود.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.