امام‌جمعه کرج:

محاسبه و نظارت‌ها، باید پیش از آسیب رسیدن به بیت‌المال، از وقوع آن جلوگیری کنند

فضای مجازی ۲۶ دی ۱۳۹۶ ۰

محاسبه و نظارت‌ها، باید پیش از آسیب رسیدن به بیت‌المال، از وقوع آن جلوگیری کنند

رییس و کارکنان دیوان محاسبات استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و ضمن ارائه گزارش حسابرسی استان در سال جاری، به طرح مسائل و مباحث خود پرداختند.

در این جلسه آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشت: دستگاه‌هایی که کار نظارتی انجام می‌دهند، باید نظارت بر خود را پیش از نظارت بر دیگران موردتوجه قرار دهد و نزاهت و پاکی این دستگاه باید بیش از دیگر مجموعه‌ها باشد.

وی اظهار داشت: کمبود نیرو، در کنار وضعیت خاص استان البرز از حیث، هجمه مسائل متعددی چون ضعف‌های ساختاری یا بومی نبودن مدیران و فراهم بودن زمینه‌های تخلف، کار مضاعف و بیش‌ازحد معمول شماها را می‌طلبد؛ البته مسئولین بالادستی نیز باید به تأمین حدنصاب نیروهای استان و پشتیبانی بیشتر از این مجموعه توجه کافی داشته باشند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به حساسیت بیت‌المال وظیفه‌ی سنگین نظارت بر آن، یادآور شد: روایات اسلامی در باب بیت‌المال، بیانگر اهمیت فوق‌العاده این دارایی عمومی مردم است؛ درحالی‌که امروز می‌بینیم بعضی‌ها، عملاً بیت‌المال را مال شخصی خود می‌دانند و از مصرف کردن آن هیچ ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه، بد مصرف کردن بیت‌المال نیز نوعی از ضربه زدن به آن بوده و محکوم است، افزود: حتی اگر کسی اهل نماز و روزه و سایر عبادات هم باشد، ولی حقی از بیت‌المال یا حق‌الناس بر گردن او باشد، بخشیده نخواهد شد و گذشتی در این زمینه در کار نیست؛ لذا همه باید دائماً دراین‌باره محاسبه اعمال خود را بکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به رشوه به‌عنوان یکی از مسائل مبتلابه در بعضی از دستگاه‌ها، خاطرنشان ساخت: توجه و باور یافتن به تعالیم اسلامی در خصوص شدت بدی و اثرات مخرب گناهانی چون رشوه دادن و رشوه گرفتن، انسان را در مقابل این آفت و آسیب، مصون خواهد کرد و ترویج و توسعه این معارف، در این راستا اثرگذار و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه شما در نقش حسابرس دیوان محاسبات، مدافعان حق مردم هستید، خاطرنشان ساخت: پاکی و خود نظارتی شما برای آلوده نشدن به حاشیه‌ها و دام‌ها، بهترین سلاح و ابزارتان برای حفظ بیت‌المال است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر جدیت در نظارت بر عملکرد تمام دستگاه‌ها، یادآور شد: نظارت شما نباید طوری باشد که دستگاه‌ها از فعالیت بازبمانند، ولی باید همواره متوجه شوند که نگاه‌هایی دقیق در حال مراقبت از آن‌ها هستند.

وی اظهار داشت: محاسبه و نظارت باید طوری باشد که قبل از آسیب رسیدن به بیت‌المال، از این مسئله پیشگیری شود و هنر دیوان محاسبات، برنامه‌ریزی و عمل موفق در این راستاست.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: لازمه این امر، آموزش و تذکر دائم به مجموعه‌ها و مدیران آن‌هاست تا اهمیت حفظ بیت‌المال و رعایت حق‌الناس نظر آنان آشکارشده و صیانت درونی و خود نظارتی پیدا کنند که در این صورت، بهترین نتیجه را از اقدامات خود گرفته‌اید.

در پایان، آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در صیانت مجموعه‌ی شما، نقش اساسی دارد، رسیدگی به خانواده‌های اعضای مجموعه، ازلحاظ فکری و فرهنگی و البته معیشتی است که نیروها را در مقابل تخلفات و ضعف‌ها واکسینه می‌کند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینـــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.
در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.