رئیس شورای حوزه‌های علمیه البرز:

البرز نیازمند توسعه مراکز تخصصی علوم انسانی اسلامی است

فضای مجازی ۲۵ دی ۱۳۹۶ ۰

البرز نیازمند توسعه مراکز تخصصی علوم انسانی اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جلسه هم‌اندیشی مرکز تخصصی شیعه شناسی استان البرز که در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) کرج برگزار شد، بیان داشت: حوزه باید با توجه بیشتر به زمینه‌هایی مانند همین مرکز تخصصی شیعه شناسی، نخبه پروری را در اولویت قرار دهد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: برای جذب بیشتر طلاب به فعالیت‌های تخصصی، باید بازار کار مناسب این تخصص‌ها ایجاد شود و مثلاً در کنار این مرکز باید یک پژوهشگاه نیز باشد تا فارغ‌التحصیلان این مراکز بتوانند در پژوهشگاه‌های مرتبط، فعالیت کرده و تولیداتی داشته باشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه کرج یادآور شد: البرز دارای طلاب قوی و استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه و کلام و یا فلسفه است که بسیاری از این‌ها، به علت نبود فضای پژوهشی مناسب در داخل استان، مجبور به عزیمت به تهران و قم شده‌اند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه مرکز سطح ۴ تفسیر در حوزه‌ی خواهران البرز در آستانه راه‌اندازی است، خاطرنشان ساخت: مقدمات تأسیس مرکز سطح ۳ مهدویت نیز در دست پیگیری است، اما وجود یک یا دو مرکز تخصصی در استان کافی نیست و باید زمینه‌های مختلف علوم را موردتوجه قرارداد تا استعدادها در این مراکز شکوفا شوند.

امام جمعه کرج تأکید کرد: با توجه به نیاز بالای جامعه و حتی خود حوزه‌های علمیه به حضور مشاور، تأسیس مرکز تخصصی مشاوره، ضمن تأمین نیاز داخلی حوزه، می‌تواند نیاز جامعه به این تخصص را نیز به‌صورت صحیح و مطمئن تأمین کند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.
در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.