امام‌جمعه کرج:

دانشگاه‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نوآوری داشته باشند

فضای مجازی ۱۷ دی ۱۳۹۶ ۰

مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به ارائه‌ی گزارش کار و طرح مسائل، مشکلات و دیدگاه‌های خود در خصوص دانشگاه پرداختند..

در این جلسه آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشت: توسعه فرهنگی، تقویت سطح بصیرت، اصلاح عقاید دانشجویان و تبیین حقیقت انقلاب برای این قشر اثرگذار جامعه، وظیفه‌ی مهم نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در هر دانشگاه است.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، یکی از بهترین روش‌های نیل به اهداف مذکور است و البته باید به نوآوری در اجرا و موضوع این جلسات توجه نمود و به‌عنوان‌مثال طرح موضوعاتی چون ازدواج آسان یا معضلات اجتماعی در این فضا، هم برای اساتید و هم دانشجویان مفید و راهگشاست.

امام‌جمعه کرج در پاسخ به گلایه‌ها در خصوص کم‌توجهی بعضی از اساتید و دانشجویان به رعایت ظواهر دینی در محیط دانشگاه، اظهار داشت: باوجوداینکه تذکر و امربه‌معروف، جزو وظایف دینی هر فرد  است، اما پیگیری اجرای کامل قوانین مصوب پوشش در دانشگاه‌ها توسط ریاست دانشگاه، برای حل مشکلات این حوزه کافی است.

وی با اشاره به برنامه‌های اعتکاف دانشجویی، خاطرنشان ساخت: اعتکاف تمرین تنهایی، عکوف، توجه به خود و با خدا بودن در عین حضور در اجتماع است و نباید به یک برنامه‌ی اردویی با برنامه‌های مختلف تبدیل شود، درعین‌حال اعتکاف باید در مسجد جامع برگزار شود، یعنی صنفی نباشد و همه اقشار جامعه در آن حضورداشته باشند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جلسه هستید.
در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.