امام جمعه کرج:

ترویج سبک زندگی شهدا، قسمت اعظم معضلات اجتماعی امروز را حل می‌کند

فضای مجازی ۱۴ دی ۱۳۹۶ ۰

پیش از ظهر امروز هفتمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، با حضور استاندار البرز، مسئولین و مدیران کل دستگاه‌های عضو این شورا، در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به آیه ۹ سوره مبارکه حشر در خصوص ایثار امیرالمؤمنین (ع) در قبال حفظ جان پیامبر اکرم (ص)، بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عامل مانایی و ماندگاری انقلاب است که باید به آن پرداخته شود و از ضرورت‌های جدی امروز جامعه است.

وی خون شهدا را عامل حفظ انقلاب و تداوم آن دانسته و اظهار داشت: همه‌ی مسئولین در نظام اسلامی، به برکت این خون‌ها بر مسند نشسته‌اند؛ همه به شهدا مدیون هستیم و جلسات این‌چنین نباید تبدیل به جلساتی تشریفاتی شده، بلکه باید حتماً نتیجه عملی داشته باشند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم توجه جدی به دشمنی جبهه استکبار با نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب، خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان به‌منظور استحاله‌ی درونی نظام اسلامی، دور کردن جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خودمحوری را از اصول اساسی تبلیغات سبک زندگی غربی در جامعه دانست که در تعارض کامل با روحیه‌ی ایثارگری است و خاطرنشان ساخت: فرهنگ ایثار فدا کردن خود برای احیای جامعه را موردتوجه قرار می‌دهد و همین فرهنگ می‌تواند جامعه را تعالی داده و عامل پیشرفت آن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تلاش‌ها برای القای روحیه‌ی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به آرمان‌ها و ارزش‌ها در جامعه، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایشان و تمسک به روش و منش آنان، عامل سرزندگی جامعه و خروج از مشکلات است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانسته و گفت: پیشرو بودن و خط‌شکنی که از ویژگی‌های بارز شهداست، نیاز اصلی امروز کشور است و اقتصاد مقاومتی یا معضلات سیاسی و فرهنگی کشور، همه، از این راه به نتیجه می‌رسند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به مسئله‌ی طلاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار توسعه سبک زندگی غربی در جامعه، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی شهدا، قسمت اعظم معضلات اجتماعی امروز را حل می‌کند.

وی جمع‌آوری خاطرات و معارف زندگی شهدا از پدران و مادرانشان را مهم و جدی ارزیابی کرده و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و سنین بالای والدین شهدا، اقدام عاجل در این راستا، می‌تواند به‌عنوان یکی از تکالیف دستگاه‌های زیرمجموعه این شورا باشد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایمان مردم، سد محکمی است که تاکنون مانع آسیب زدن دشمنان به انقلاب شده است، یادآور شد: امروز ما با استعمار فرانوین مواجهیم؛ یعنی دشمن به‌وسیله‌ی مزدوران و عوامل داخلی به دنبال تخریب این دیوار و سد محکم است؛ لذا در بودجه‌شان برای فعالیت این گروه‌ها نیز مبلغی معین می‌کنند.

وی اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت را راهکار مقابله مؤثر با این نقشه‌ها دانسته و گفت: شهدا پرچم سرافرازی و سربلندی ملت ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج را قطب فرهنگی استان دانسته و خاطرنشان ساخت: این گلزار که پیکر مطهر بیش از ۱۷۰۰ شهید دفاع مقدس را در خود جای‌داده، چهارمین مقبره شهدای بزرگ کشور است و با ویژگی‌هایی که دارد باید در اولویت برنامه‌های این شورا قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر دیدار دائمی و منظم مدیران و مسئولین استانی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی متمرکز برای این دیدارها، از موازی کاری و از نظر دورماندن دیدار بعضی از این خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.
در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.