امام‌جمعه کرج:

آقایان مسئول! به خود بیایید / مردم! مراقب سوءاستفاده دشمنان از مطالباتتان باشید

فضای مجازی ۰۸ دی ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اضلال و گمراه کردن دیگران، ریشه در موارد فراوانی چون بی‌تقوایی، ریاست‌طلبی، علاقه به مال و ثروت، حسدورزی، خصومت و دشمنی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: اشاعه دروغ و جعل مطالب، موجب اضلال مردم و تضعیف ایمان آن‌ها شده و زمینه‌ساز بروز سایر گناهان نیز می‌گردد.

وی اظهار داشت: طبق روایات، توبه کسی که در پی اضلال و گمراه کردن دیگران است پذیرفته نیست و چنین شخصی دائماً در مظان لعن و نفرین فرشتگان الهی بوده و در عذاب آخرت نیز مخلد خواهد بود.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام وفات و شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: طبق احادیث، زیارت آن حضرت که دارای مقام‌های والایی چون مقام عصمت و شفاعت و نقل حدیث است، موجب آمرزش و بهشتی شدن انسان است.

وی با گرامیداشت سالروز یوم‌الله نهم دی سال ۸۸، اظهار داشت: نه دی سالروز نمایش حضور جهاد گونه، از روی بصیرت، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی برای مردم ایران و بخصوص جوانان هوشیار و غیور در دفاع از نظام اسلامی است که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی، حماسه نه دی را معجزه‌ای الهی دانسته و خاطرنشان ساخت: در نه دی، مردم از عده‌ای از خواص که نتوانستند ولایت مداری را در عمل نشان دهند، جلو افتادند.

وی هوای نفس و خودخواهی را از ریشه‌های فتنه و فتنه‌انگیزی خوانده و افزود: طبق بیان امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه، نقطه آغازین فتنه‌ها، حرکت افراد به دنبال هوای نفس خود و ایجاد بدعت و تلاش برای کسب قدرت و ولایت از طریق نامشروع است که مردم را دچار سردرگمی در شناخت حق و باطل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، امامان و رهبران الهی را تنها مسیر رسیدن به صراط مستقیم دانسته و با اشاره به واقعه میقات حضرت موسی (ع)، گفت: حضرت موسی (ع)، برای یک غیبت سی‌روزه، برادرش هارون را به جانشینی برگزید و اجازه نداد حتی برای این مدت نیز جامعه بدون رهبر بماند؛ اما در همین مدت، سامری که از مبارزان سابقه‌دار بنی‌اسرائیل بود و در دوران ستم، متحمل زندان و شکنجه‌های شدید فرعونیان گشته بود، عامل فتنه شد و ما باید از این درس‌های تاریخی عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: حضرت موسی (ع) نیز او را زندانی نکرد، اعدام نیز نکرد و تنها در خانه‌اش محبوس کرد که این‌ها برای ما درس است و نکند عده‌ای با الفاظ به‌ظاهر زیبا اما در باطن پلید و آلوده، مردم را از مسیر حق منحرف کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه اگر فرد و جامعه، از تبعیت رهبر الهی دست بکشد، سرانجامی جز گمراهی و تباهی نخواهد داشت، گفت: امروز دشمنان از هر روزنه‌ای برای نابودی اسلام و انقلاب استفاده می‌کنند و این روزها، مانند تمام این ۳۹ سال روزهای حساسی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان ساخت: شکستن هیمنه پوشالی آمریکا و صهیونیسم در جهان، بهترین دلیل دشمنی آنان با ایران است؛ لذا تلاش می‌کنند با ایجاد هزینه در داخل و بحرانی نشان دادن شرایط، مردم را مأیوس کنند و در این فضا، هم مردم و هم مسئولین باید مراقب باشند و کاری نکنند که دشمن را امیدوار کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: عده‌ای تمام تلاش خود را برای ایجاد نارضایتی عمومی به کار بسته‌اند تا نظام را ناکارآمد نشان داده، مخالفت مدنی به وجود بیاورند و در راه پیشرفت و رشد کشور سنگ‌اندازی کنند.

وی با گلایه از حذف بعضی رشته‌ها، مانند گرایش‌های مهندسی هسته‌ای از برنامه‌های دانشگاهی، یادآور شد: برای این راه شهید داده‌شده و زحمت‌های زیادی کشیده شده و این رشته‌ها، لااقل در زمینه‌های پزشکی به درد جامعه می‌خورد لذا نباید این تصمیم به مرحله عمل برسد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: آقایان مسئول! به خود بیایید؛ پاسخگوی سؤالات مردم باشید و بگویید در زمینه اقتصاد چه می‌کنید؟! همین عملکرد شما در اذهان عمومی شائبه ایجاد می‌کند.

وی گفت: واردات بیش از ۳۰۰۰ تن غذای سگ و گربه طی سال جاری که بیش از ۵ میلیون دلار ارز از کشور خارج کرده است چه معنایی دارد؟! نیروی کار نداریم یا علم تولید این مواد را؟!

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: مردم باید مثل گذشته بینا و بصیر باشند تا عده‌ای اجنبی‌پرست که با سو استفاده از مطالبات مردمی، به دنبال اهداف پلید خود هستند، در نیل به این اهداف موفق نشوند.

وی با بیان اینکه نه دی دستاوردهای فراوانی داشت، تصریح کرد: نه دی با نشان دادن واقعیت چهره‌ی بسیاری از افراد، حق و باطل را از هم آشکار ساخت و دیدید که بسیاری از کسانی که دم از امام و رهبری می‌زدند نتوانستند شاخصه‌های روشن این تبعیت یعنی قانون مداری و مرزبندی با دشمن را عملاً پیاده کنند و لذا سقوط کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: تلاش می‌شود مردم حماسه نه دی را فراموش کنند و حتی در همین استان هم با تبلیغات منفی و برنامه‌های موازی، تلاش می‌کنند این حماسه مردمی را کمرنگ کنند؛ اما مردم بصیر و انقلابی مثل همیشه، محکم و استوار درصحنه حضورداشته و اجازه جولان به فتنه گران نخواهند داد.

وی با دعوت از همه‌ی اقشار برای حضور در اجتماعات گسترده نه دی، گفت: با این حضور، دهان یاوه‌گویان بسته می‌شود و تلاش دوباره آن‌ها برای جلوی نظام قرار دادن مردم، بی‌نتیجه خواهد ماند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: در اسناد به‌دست‌آمده از فعالیت‌های دشمنان در سال ۸۸، صراحتاً به اهمیت تلاش برای تحریک خانواده شهدا و جانبازان برای حضور در مقابل نظام اسلامی تأکید شده است و امروز همان خط را موذیانه‌تر دنبال می‌کنند و قصد ایجاد فتنه‌های خطرناک‌تر دارند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز، بصیرت و توجه بیشتری را نسبت به گذشته طلب می‌کند خاطرنشان ساخت: بااینکه می‌شود ایجاد کار و اشتغال کرد و منافع کشور را در اختیار مردم گذاشت و در کارها گشایش ایجاد کرد؛ عده‌ای علناً به دنبال افزایش نارضایتی و عصبانیت در مردم هستند.

خطیب جمعه کرج گفت: مراقب باشید تا از خواسته‌هایتان و مطالباتتان سوءاستفاده نشود؛ دشمنان از هر مخالفتی در داخل کشور استقبال می‌کنند، آن را برای خودشان روزنه امید می‌دانند و به نفع خود پوشش می‌دهند که مصادیق آن را در ایام فتنه شاهد بودید.

وی با اشاره به بیانات رهبری در چهارشنبه گذشته، یادآور شد: هفته گذشته در همین خصوص مطالبی عرض کردیم و بعضی‌ها هم به ما اعتراض کردند که بحمدالله آن سخنان با بیانات رهبری تائید شد که مبنای درستی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: امروز هم به دشمنان ملت، علی‌الخصوص آمریکا و انگلیس و عوامل داخلی آنان عرض می‌کنیم که مردم ایران تا پای جان از آرمان‌های اسلام و خون‌های ریخته شده به‌پای این انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی گفت: در خصوص ملاک برخورد با افراد در زمان‌های مختلف، امام (ره) فرمودند “ملاک حال فعلی افراد است” و رهبری نیز بر این اصل تأکید کردند، لذا توجه داشته و تمام حرکات خود را با قافله‌سالار انقلاب تنظیم کنید تا ضرر نبینید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بلایای طبیعی اخیر، گفت: توجه، انابه و تضرع به درگاه خدای متعال را فراموش نکنید و با برگزاری جلسات دعا هم برای بلایایی چون خشک‌سالی و زلزله و هم برای مسائل مادی جامعه و هم برای خطرات معنوی که دین و فرهنگ مردم را تهدید می‌کند دعا کنید.

وی ادامه داد: در همین راستا توصیه می‌شود هیئات، مساجد، حسینیه‌ها و زینبیه ها، اقدام به برگزاری جلسات دعا نمایند تا توجه مردم بیشتر شده و رحمت خدای متعال نیز جلب شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.