خطبه/

مشروح خطبه های ۲۴ آذر ۱۳۹۶ شهر کرج

روابط عمومی ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۰

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

اضلال

ایها المؤمنون و المومنات اوصیکم و نفسی بتقوی الله. بحث ما در رابطه با گناهان مربوط به زبان بود که اهل تقوا و ایمان از این گناهان دور هستند. به غیبت و دروغ و تهمت و استهزا و نمامی و سخن بیهوده و مزاح و امثال ذلک اشاره کردیم. از این نوبت به بحث اضلال یعنی گمراه کردن اشاره می‌کنم.

اگر کسی را که در مسیر باور و عقیده درستی در حال حرکت است به وسیله گفتار و نوشتار و یا رفتار و هر وسیله دیگری با ایجاد ابهام و شک و شبهه در باورها و عقاید حقه او از مسیرش منحرف کنند به طوری که دیگر نتواند راه درست را تشخیص بدهد و متحیر شود به این اضلال می‌گویند. مسیر را در بین راه‌های دیگر گم کند. می‌فهمد مقصد کجاست اما راه را گم می‌کند. دچار جهل و سرگردانی شود.

هدف اضلال از بین بردن باورهای فرد است تا به آن مقصد حق نرسد. توجه داشته باشید که در اضلال گمراه‌کننده هدف را تغییر نمی‌دهد. هدف سر جایش هست. می‌گوید همه می‌خواهیم درباره انقلاب اسلامی صحبت کنیم. بحث ما اسلام است. بحث ما تشیع است. بحث ما یک مطلب حقی است. دائماً هدفی را که شخص قبول دارد مطرح می‌کند؛ اما مسیر را طوری بیان می‌کند که این شخص هرگز به آن مقصد نمی‌رسد و بیچاره آن شخص که حیران می‌شود.

لذا اضلال با حیرت و سرگردانی سروکار دارد. در زیارت اربعین اگر یادتان باشد در آنجا می‌خوانیم که امام حسین علیه‌السلام خون قلب خودش را بذل کرد «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» ضلالت نتیجه‌اش حیرت است.

شواهد قرآنی اضلال

اگر بخواهیم از قرآن کریم شاهدی برای معنای اضلال بیاوریم آیات فراوانی داریم. مثلاً در قسمتی از آیه ۳۹ سوره مبارکه نور فرمود «وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ کَسَرَابٍ بِقِیعَهٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً حَتَّى إِذَا جَاءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا» کسانی که کافر شدند اعمال این‌ها مثل سراب است. در یک کویری در حال حرکت که انسان تشنه از دور آب‌نما می‌بیند فکر می‌کند آب است اما وقتی که به سراغ آن تلألؤ می‌رود می‌بیند که چیزی در اختیارش نیست. مُضِلّ انسان‌ را این گونه حرکت می‌دهد.

یا در قسمتی از آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده فرمود «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، مثل کسی است که گویی همه انسان‌ها را کشته است و هرکس انسانی را از مرگ رهایی ببخشد انگار که همه انسان‌ها را زنده کرده است. این آیه یک ظاهری دارد و یک حقیقت عمیق‌تری. همین آیه از امام صادق علیه‌السلام سؤال شد حضرت در ذیل این آیه فرمودند کسی که او را از گمراهی به سوی هدایت خارج سازد گویا او را زنده ساخته است. مرگ و حیات را برگرداند به گمراهی و اضلال و هدایت. اگر کسی دیگری را گمراه کند انگار که او را کشته است و چون او مُرد امتی هم می‌میرند.

انواع گمراهی

اضلال گاهی با ایجاد تردید در اصول دین و گاهی با تردید در فروع دین صورت می‌گیرد. به طوری که شخص شک می‌کند در احکام عملی واجب و حرام تا جایی که مثلاً نسبت به نماز و روزه و حج بی ایمان می‌شود. در اعمال حرام است، مثل نگاه کردن، مثل گوش‌دادن، مثل راه رفتن، رفتار متکبرانه، عجب، شح که مباحث اخلاقی است در همه اینها شک می‌کند. متحیر می‌شود که آیا اینها هست؟ نیست؟ وظیفه چیست؟ و بعد هم بی‌تفاوت می‌شود.

اضلال و گمراهی مردم از گناهان بسیار بزرگ است که سخط و غضب الهی را به همراه دارد. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند «مَن دَعَی إِلی ضَلالٍ لم یَزَل فی سَخَطِ اللهِ حَتَّی یَرجِعَ مِنهُ» هر کس به گمراهی دعوت کند تا زمانی که از این رفتارش برنگردد در غضب الهی قرار دارد. بعضی تریبون دستشان است. در مقام بیان هستند. سخنران هستند. حرف‌هایی می‌زنند.

همان طور که عرض کردم گاهی اضلال گفتاری است. مثلاً برای جمعی در مجالس و محافل که یک شور و هیجانی دارند باورهایی دارند با هدف انحراف از مسیر با زبان و سخنرانی حرف‌های نادرستی زده می‌شود که شنونده با اینکه می‌داند مقصد کجاست اما راه را گم می‌کند. این از آفات زبان و گناهان زبان است.

گاهی در نوشتار همین مسیر طی می‌شود. مقاله، کتاب، فضای مجازی، روزنامه‌ها، شب‌نامه‌ها و چون نوشته عمرش از کلام بیشتر است می‌ماند. یک کتاب می‌نویسند در کتابخانه می‌ماند. گناهش بزرگ‌تر است. کسی که کتاب گمراه‌کننده می‌نویسد و مطالبی در آن دارد که گمراه‌کننده است این کتاب ده‌ها سال می‌ماند و اثر تخریبی او و انحراف انسان‌ها بیشتر از یک سخنرانی است. در سخنرانی یک ساعته است می‌شنوند تا بعداً دوباره کی شود؛ اما کتاب می‌ماند.

گاهی اضلال در رفتار است. انسان‌های شناخته شده و مورد وثوق گاهی اعمال آنها باعث انحراف یک نسل می‌شود. اگر مثل بنده که دائماً از دین و اخلاق دارم می‌گویم در عمل برخلاف آن چیزی که می‌گویم عمل کنم یک امتی منحرف می‌شوند. یک امتی گمراه می‌شوند. کمترین اثر بیان من که خودم در مقام بیان برخلاف او عمل کنم سست شدن دین و ایمان مردم است. باورهای مردم از بین می‌رود.

اگر برای شما دائماً از بدی‌های دروغ سخن بگوییم از آثار تخریبی دروغ و یا نوع رفتار و جایگاه شخص طوری باشد که باید با مخاطب خودش صادق باشد در یک جایگاهی است که صدق می‌طلبد اما مخاطب در مقام عمل می‌بیند که این گوینده برخلاف گفته‌های خودش عمل می‌کند قطعاً آن شخص در باورهای خودش تردید می‌کند. می‌گوید اگر خبری نیست ما چرا معطل هستیم.

گفت کسی ماه رمضان ناراحتی معده داشت روزه اش را در خفا می‌خورد. اتفاقاً مریدانش در خانه آمده بودند کار داشتند. دیدند دارد چای می‌خورد. صدایش کردند و گفتند اگر خبری نیست بگو ما خودمان را معطل نکنیم. این طور می‌شود طرف در باورهایش شک می‌کند.

معمولاً رفتار اثرش از گفتار بیشتر است؛ یعنی وقتی عمل خلاف ببینند تأثیرگذاری‌اش خیلی بیشتر است و باید مواظب بود. روی همین مطلب هم باز روایات تأکید بیشتری دارند که شما خیلی وقت‌ها لازم نیست با گفتار و نوشتار دعوت کنید با عمل دعوت کنید.

از امام صادق علیه‌السلام است روایت که فرمودند «کُونُوا دُعَاهَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکُمْ وَ لَا تَکُونُوا دُعَاهً بِأَلْسِنَتِکُم» مردم را با عمل دعوت کنید. با زبان زیاد لازم نیست. با رفتار اثر بیشتری خواهد داشت. یا در یک بیان دیگری است امام صادق علیه‌السلام فرمودند با غیر زبانتان به حق دعوت کنید تا از شما کوشش و راستی و ورع را ببینند. این بحث ادامه دارد. بحث اضلال و گمراه کردن دایره اش وسیع است. این جلسه معنا کردیم و طرح بحث کردیم تا نوبت‌های بعدی بیشتر صحبت کنیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

ترس

خودم و همه شما مؤمنین و مؤمنات، نمازگزاران محترم جمعه را همه را به رعایت تقویت تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. فضیلت­های اهل تقوا فراوان است. ترس مذموم از صفاتی است که متقین به آن مبتلا نیستند. ترس دو جور است. ممدوح است و مذموم. بعضی جاها ترس خوب است. مذموم آن را اهل تقوا مبتلا نیستند.

علی علیه­السلام در قسمتی از حکمت سوم نهج­البلاغه فرمودند: «وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَهٌ» یعنی ترسو بودن، کاستى است. چون کسی­که مبتلا به ترس است، در قوه غضبیه­ی خود حالت تفریط دارد و از کمال نفس در این مرحله که شجاعت است بهره­مند نیست؛ که این کمبودی برای نفس است.

انسان ترسو هرگز نمی­تواند از حق دفاع کند و دشمن را از خودش دور کند. یا مظلومی را یاری کند. کسی که می‌خواهد برای دفاع از مظلوم قیام کند باید انسان شجاعی باشد و اگر متصدی کاری بزرگ شود، آنرا خراب می­کند. امام صادق علیه­السلام فرمودند: مومن ترسو نیست. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند: «الْجُبْنُ آفَهٌ» ترس در هر کاری آفت آن کار است.

و یا فرمودند: «الجبن ذُلٌ ظاهِر» ترس خواری آشکار است. در مقابل، شجاعت از صفات زیبای نفس است. شخصی که فضیلت شجاعت را دارد حتی در بین دشمنانش هم مورد احترام است. لذا شجاعت را فرمودند رکنی از ارکان ایمان است؛ و زینت جان انسان است. خداوند ما را به صفات و اخلاق نیکو مزین بگرداند.

عرض تسلیت

اولا وفات ۴ نفر از مسافران سرزمین نور که در کاروان راهیان نور به لقاء رب رسیدند را به فرهنگیان عزیز، مردم نظرآباد و خانواده­های داغدارشان تسلیت عرض می­کنم؛ و امیدوارم که در مقابل این داغ صبور بوده، مأجور باشند و عزیزانشان از رحمت و مغفرت الهی برخوردار بوده، متنعم به نعم ربانی باشند. ان­شاءالله.

 روز پژوهش

۲۵ آذر روز پژوهش است. نقش پژوهش در کیفیت بهتر زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست و اهمیت فراوان آن در علوم مختلف معلوم است. در هر علمی با پژوهش می­توان راه­های درست و واقعیِ پیشرفت، در بیابانِ پر از موانعِ مجهولات را پیدا کرد و به مقصد ­رسید؛ و از ثمرات آن بهره برد. این روز را به همه پژوهشگران در عرصه­های گوناگون دانش تبریک می­گویم.

روز حمل و نقل

و همچنین ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان را به همه عزیزان این عرصه به خصوص رانندگان محترم که وظیفه سنگینی را هم به عهده دارند خداقوت گفته تبریک عرض می­کنیم.

 

وحدت حوزه و دانشگاه

۲۷ آذر روز شهادت شخصیت انقلابی، مجاهد بزرگوار و تلاشگر در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه، عالم ربانی شهید دکتر مفتح هست؛ که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد. خدای تعالی بر درجات این عالم خدوم افزوده بگرداند. راجع به وحدت و چگونگی تحقق و موانع آن در دو نهادی که پایه­های فکری و سازندگی جامعه را به عهده دارند، بحث فراوان است و فرصتِ کم خطبه­ها اجازه ورود نمی­دهد.

 

استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی که برای کشور و جامعه مهم و سرنوشت ساز است با وحدت این دو نهاد تحقق پیدا می­کند. ثمره وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت اجتماعی و یک­پارچگی ملی است. لذا این وحدت مورد طمع دشمنان است. حضرت امام با علم به توطئه­های بزرگ دشمنان و آثار بدِ اختلاف و فاصله بین حوزه و دانشگاه برای جامعه و کشور، تلاش کردند تا مسیر وحدت، با رفت و آمد دانشجویان و طلاب، بین دو مرکز، هموار شود؛ که تا کنون آثار خیر فراوانی به همراه داشته.

 

و هنوز هم عده­ای تلاش می­کنند این مهم محقق نشود. همکاری مستمر بزرگان حوزه و دانشگاه نقش موثری در تحقق این آرمان انقلاب داشته و دارد. البته باید جلوی هرزگوئی عده­ای که تفکرات لیبرالی و سکولاری دارند و واداده غربند و در مقابل غرب از خود غیرتی ندارند را گرفت. در مقابل اینها اگر کوتاه بیائیم تمام کشور تحویل نظام سلطه می­دهند.

 

به بهانه­ های مختلف سخنرانی می­کنند و غرب را بزک می­کنند و ذهن جوانان را نسبت به انقلاب و آرمان­های آن دچار تردید می­کنند. دانشگاه محل علم و دانش و تحلیل درست مبانی و تقویت بصیرت است، اما اگر اجازه دادیم کسانی که وضعیت معلومی دارند و قصد انتقام از نظام و مردم را دارند با استفاده از بیت­المال و فرصتی که به آن­ها داده می­شود بیایند و انحراف ایجاد کنند و اذهان را مشوش کنند و اضلال در باورهای جوانان و دانشجویان گرامی ایجاد کنند و با تحریف سخنان بزرگان انقلاب، اصول نظام را زیر سئوال ببرند، از کسانی به بزرگی یاد کنند که پرونده خیانت بار آنها لااقل از لانه جاسوسی و اسناد لانه جاسوسی بیرون آمده است اگر اجازه داده شود باید بدانیم که سرشاخه نشسته­ایم و بن می­بریم.

 

تطهیر فتنه در پردیس کرج

این کار و اجازه دادن ساده اندیشی است و لطمات جبران ناپذیر به نظام و انقلاب و خود دانشگاه می­ زند.

به اسم روز دانشجو چند روز قبل در دانشگاه کشاورزی جلسه­ ای با تعدادی از دانشجویان برگزار شد

که به رئیس دانشگاه تذکر داده شد که شخص مدعو از حامیان فتنه

و سخنان او معمولاً ساختارشکنانه و همراه با اضلال است، خطبه اول یادتان نرود.

گفتند ما تمام مسئولیت کار را می­ پذیریم و اطمینان می­ دهیم حرفی نخواهد زد که مثلاً بخواهد خطوط قرمز را رد کند.

به دوستان گفتم این حرف خامی است که ایشان زده است. یا خود را به سادگی زدن است.

کسانیکه از سرنگونی داعش ناراحتند. از این­که سردار سرافراز اسلام به کشورهای اسلامی کمک کرده تا پیروز شوند ناراحتند؛

و ابراز هم می­ کنند. سخنرانی هم می‌کنند ناراحتی شان را هم بیان می‌کنند.

از گذشته خودشان که خدماتی داشته­ اند پشیمانند و استغفار می­ کنند.

از اینکه دانشجو را استکبار ستیز بار بیاورند در روز دانشجو این روحیه را از او می­ گیرند.

قدرت درست تحلیل مسائل را ندارند و سکولاری و لیبرالی فکر می­ کنند

و انقلاب اسلامی را از زاویه دید خودشان تحلیل می­ کنند و با واقعیات کاری ندارند.

اگر فرصت صحبت پیدا کنند نظام و فکر انقلابی و ارزشی را زیر سئوال می ­برند

و دست به تحریف می­ زنند و افکار را مسموم می­ کنند.

 

شنیدن سخن مخالف شرایط دارد

 

چیزی که تجربه شده، نتیجه­اش معلوم است. نباید بگذارید صحبت کنند.

آقایان می­ گویند باید سخن مخالف را شنید. کسی با بیان سخن مخالف مخالف نیست.

بله حرف خوبی است که مخالفین هم صحبت‌هایشان را بکنند؛ اما کجا و چگونه؟ این کار شرائطی دارد.

شما کرسی مناظره بگذار تا سره از ناسره معلوم شود.

نه یک جلسه­ ی سخنرانی یکطرفه که شخص بیاید هرچه دلش می­ خواهد بگوید

و از خطوط قرمز عبور کند و جریمه هم نشود.

خط عابر را رد می‌شوید باید جریمه شوید چراغ قرمز را رد می‌شوید باید جریمه شوید.

تلاش من این است جو استان از این جهات آرام باشد

و تا می­ شود خدماتی داشت تا عقب ماندگی­های ساختاری استان جبران شود؛

اما عده‌ای نمی‌گذارند و مسیر را به جای دیگری می‌برند. عرض می‌کنیم که شما قدرت حزب‌الله را دیده‌اید.

من تلاش می‌کنم که کنترل کنم تا اتفاقی نیفتد.

به آقایان، رؤسای دانشگاه‌ها، به استاندار محترم که خود او هم تلاشش در همین مسیر است

و همین فکر را هم دارد عرض می کنم.

به همه عزیزانی که دستشان می‌رسد عرض می‌کنم مردم ما بر سر مسائل اساسی کشور با کسی شوخی ندارند.

جلسه فکر و اندیشه و مباحثه و مناظره را بحث سیاسی و مباحث این‌چنینی را کسی مخالفت ندارد؛

اما ساختارشکنی را هرگز اجازه نخواهیم داد.

دستگاه‌های امنیتی و انتظامی توجه کنند که نباید اجازه داده شود در منظر عمومی و سخنرانی عمومی جلسه‌ای آماده شود

و به نظام بی احترامی شود به شخصیت‌های نظام بی ادبی ‌کنند. این کار خلاف قانون است.

من سخنرانی را گوش دادم. اولاً پر است از تناقض گوئی و تحلیل غلط و در او مصادیق تشویش و انحراف و مصادیقی از اهانت وجود دارد.

نام افرادی برده شده که وضعیت آنان روشن است و کشور را تا نابودی جلو بردند.

لذا به نظر می­رسد اولاً دستگاه قضائی باید اقدام لازم را داشته باشد؛ و طبق قانون عمل کند.

 

۹ دی را فراموش نکنید

9دی را فراموش نکنید

ثانیاً ریاست دانشگاه که گفته مسئولیت می ­پذیرد مردانه توضیح دهد که چرا به تذکرات گوش نکرده

و زمینه فراهم کرده تا فردی که وضعیت معلومی دارد با استفاده از امکانات عمومی فرصت تطیهر فتنه­ گران را پیدا کند.

اگرچه انتصابات نابجائی هم قبلاً در دانشگاه داشته ­اند.

این را هم تذکر داده بودیم و گفته بودیم که باید جبران کرد.

اینها فکر می­ کنند جنایتی که اهالی فتنه مرتکب شدند از یاد مردم می­ رود.

نٌه دی را فراموش کرده­ اند. بعضی­ها با رایی که مردم به رئیس‌جمهور محترم دادند کاسبی راه انداخته­ اند

ان­ شاءالله نه دی امسال خواهید دید که مردم مؤمن و انقلابی دست از آرمان­هایشان برنداشته­ اند.

 

تضعیف نظام خیانت است

 

امروز دشمنان داخلی و خارجی ما اهداف مشخصی را دنبال می­ کنند و با هر ترفندی که بلدند می­ خواهند القاء کنند که نظام ناکارآمد است.

باید به دستگاه­های نظام اعتماد داشت و نقائص آنها را تذکر داد و هرکس در هرجائی مسئولیت دارد

اگر طوری عمل کند که باعث تضعیف نظام شود خیانت کرده است.

و بعد هم تلاش می­ کنند وحدت ملی و انسجام اجتماعی را ولو با تضعیف مسئولین نظام بهم بریزند که باید مواظب بود.

در زمین دشمن بازی نکرد. بعضاً دیده می‌شود که توهین می‌کنند. تضعیف می‌کنند.

عرض می­ کنم انتقاد و سوال خوب است اما تضعیف و توهین و تخریب پسندیده نیست. باید جلویش گرفته شود.

 

و الان یک عده‌ای را می‌بینید که در فضای مجازی در بین اقشار مختلف همان کسانی که معلوم الحال هستند شروع کردند به تضعیف.

این را باید دقت کرد باید جلویش گرفته شود. الآن رئیس جمهور محترم لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس دادند و همه هم شنیدید.

همین را الآن کسانی وسیله توهین و تضعیف قرار داده­ اند.

هم به ایشان هم به دولت هم به نظام این کار درست نیست. کار غلطی است. باید واقع­بینانه به موضوع نگاه کرد.

 

البته سئوال مانعی ندارد. انتقاد کردن در مسیر شفاف‌سازی و بیان حقایق مشکلی ندارد.

خود مسئولین این را خواستند. نظارت مردمی بر مسئولین را بیشتر می­ کند. شفاف‌سازی بهتر خواهد شد.

خود آقایان گفتند که ما بنا بر شفاف سازی داریم و هر کس سئوال دارد بپرسد. اتفاقاً درباره بودجه هم گفتند.

 

شفاف سازی کنید

 

حالا سئوال می­ کنیم اتفاقاً سؤالاتی است که مردم هم دارند: مصوبات برنامه ششم در کجای بودجه دیده شده؟

سیاست­های اقتصاد مقاومتی در کجای بودجه لحاظ شده؟

چرا بودجه عمرانی کشور کم شده اما بودجه جاری دولت توسعه پیدا کرده؟

نکند معناى اینکار افزایش ریخت وپاش­ها در دولت باشد؟

آیا این بودجه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی را تشدید نمی­ کند؟ تکیه بودجه به نفت آیا بالا نیست؟

من شاید نزدیک ۳۰,۴۰ سوال اینطور یادداشت کردم.

اینها شفاف‌سازی هایی است که باید انجام دهند.

واقعش این است که این همه در اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود که بودجه را براساس نفت نبندید به داخل تکیه کنید.

«اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی» اما چرا در بودجه دیده نشده است؟

این­ها بعض سئوال­هائی است که داریم و با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد. کسی نمی‌تواند انکار کند.

 

حمایت ایران بدون فرقه گرائی

 

کسی نمی­تواند انکار کند دشمن را. آمریکا و اذناب او دشمن ما و اسلام هستند،

علت اینکه غرب بر علیه ایران واکنش نشان می­ دهد و ناراحت است

عمده­ اش ظرفیتِ تمدن‏ سازى در سطح جهان است که انقلاب اسلامى این را دارد.

به خصوص جریان بیداری اسلامی که آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین را هم تحت نفوذ معنوی خودش گرفته است.

ایران شیعه مذهب وقتی از فلسطین سنی مذهب حمایت می­ کند و دیگران را هم تشویق به این مهم می­ کند

یعنی کاری با فرقه ­گرائی مذهبی و قومیت گرائی که عده­ای دنبال آن هستند ندارد.

او از انسانیت و مظلوم دفاع می­کند. این برای غرب سنگین است وقتی پیروزی این گفتمان را می ­بیند.

وقتی قدرت نفوذ ایران را می ­بیند، به هر وسیله­ ای، ولو با عناصر داخلی واداده خودش، تلاش می ­کند این تفکر را تضعیف کند.

این قدرت ایران است که وقتی آمریکا اعلام می­کند قدس پایتخت اسرائیل است،

سردار بزرگوار سپاه اسلام اعلام می­کند ایران آمادگی حمایت از نیروهای فلسطینی در نوار غزه را دارد.

اگرچه عده­ای در داخل دائماً سنگ دشمن را به سینه می­زنند و تلاش برای برجام­های دیگر دارند.

 

لا اقل عرق ملی داشته باشید

 

و خوب است آقایان ببینند برای سال آینده میلادی که به زودی شروع می­ شود بودجه دفاعی تصویب شده آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار است.

آن وقت هی میگویند موشک می­ خواهیم چکار؟ برویم مذاکره کنیم. چقدر بگوئیم؟ چقدر رهبری بفرماید؟

مردم گفتند و خواستند و باز هم می‌خواهند که:

ایران برای توانمندی دفاعی خودش و قدرت دفاعی و نظامی خودش با هیچ کسی مذاکره نمی­ کند.

همه دیدید که با برجام چه بلایی سر ما آوردند.

همین چند روزه مجوز خرید هواپیما را با تصویب قانونی که در کنگره گذراندند متزلزل کردند

تا بعد در سنا چطور حکم کنند و رئیس‌جمهور چطور تصمیم بگیرد.

کأن آرام آرام آن هم هوا می‌شود.

دائماً از دشمنی با ما می­ گویند و برعلیه ما توطئه می­کنند و اتهام می

­زنند.

بحثِ موشک­های یمن را که به ما نسبت دادند، یکی دیگر از موارد دشمنی است.

یک چیزی را می‌خواهند بهانه کنند. ای کاش لااقل یک عده ای عرق ملی داشتید، اگر عرق دینی ندارید.

چون دین که می­ گوید طوری قوی شوید که بترسند که فکر کند به شما حمله کند.

این گونه قوی باشید. آیه قرآن است.

عرق ملی هم مثل بعض کشورها که می ­بینید آمریکا اول پیش شرط مذاکره گذاشت،

آن­ها محکم بر مواضع خودشان ایستادند و آزمایشات را هم انجام دادند و حالا آمریکا راضی شده

و پیام می­ دهد که بدون پیش شرط هم حاضر به مذاکره است.

آن وقت ببینید ما برای مذاکره چه چیزهایی را دادیم؟

 

آمریکا و انگلیس یکی از دیگری بدتر

 

این قوه را آقایان کم نگیرند. شما مردم را دارید. ایران اسلامی را دارید. خدا را دارید. شهدا را دارید.

برای حفظ منافع کشور تلاش کنید؛ اما هرگز به دشمن خوش­بین نباشید.

انگلیس بدتر از آمریکاست در ضربه زدن به منافع ملت، کما اینکه تا الآن اینطور بوده.

آمریکا دنبال نقض کامل برجام است و انگلیس و فرانسه به ظاهر از برجام حمایت می­ کنند؛

اما منافع آمریکا را در نظر دارند. چون تعهدات خودشان را عمل نمی­ کنند.

حتى به سفارت ایران در انگلیس هم امکان این را ندادند که حساب بانکی داشته باشد.

لذا باید آقایان خیلی مواظب باشند در دام روباه پیر نیفتند همین سفر اخیر را دنبال کنید.

اولاً کسی­که ایران آمده بود را رزومه­ اش را ببینید چطور آدمی است

که در نماز جمعه نمی‌خواهم بگویم و بعد برای چه کاری آمده بود؟

بحثش چیز دیگری بود که حرف امروز ما همان حرف اماممان است

که آمریکا و انگلیس یکی از دیگری بدتر است و ما تا نابودی کامل استکبار از پا نمی ­نشینیم.

اهل کار سیاسی باشید نه سیاسی کاری

راجع به زکات می‌خواستم نکته‌ای را بگویم که وقت گذشت. فقط یک مطلبی را در استان به خصوص کرج بگویم.

دوستان توجه داشته باشند که تا می­توانید به نفع مردم کار کنید

و در این فرصت بدست آمده برای خدمت، خدا را در نظر بگیرید و برای مردم کار کنید.

نشان دهید که ظرفیت داشتن مسئولیت را داشته­ اید و سعه صدر داشته باشید.

به جان هم نیفتید مردم متضرر می ­شوند. قانون و عملکردِ بر اساس قانون، مد نظر همه باشد

و از اینکه تذکر قانونی به هم بدهیدو در چهارچوب قانون عمل کنید ناراحت نباشید.

نکند خدای نکرده برای اینکه مثلاً قصد دارید

برای انتخابات آینده مهره چینی کنید نگذارید افرادی که صلاحیت لازم را دارند مسئولت بگیرند.

کار برای مردم اولویت شما باشد. توصیه می­کنم اهل کار سیاسی باشید نه سیاسی کاری.

به این معنا که با خوب کار کردن و به نفع مردم کار کردن،

کاری کنید که در مسند ماندن شما ادامه پیدا کند.

مردم بگویند اینها تا وقتی که مسئولیت داشتند به درد مردم خوردندبه نفع مردم بودند.

اگر سایش و جر و منجر باشد فرصت­ها و سرمایه­ ها از دست می­ رود

و مردم ضرر می­ کنند و البته الان هم دارم تذکر می‌دهم.

اگر تذکرات افاقه نکند بنده ناچار خواهم بود برای اینکه مردم متضرر نباشند

و از نگرانی آنها را خارج کنم شفاف­سازی کنم که مشکل کجاست.

چون می‌دانم که مشکل کجاست. فعلاً تذکر می‌دهیم؛ اما اگر لازم شد به مردم خواهم گفت.

این خواهم گفتِ من هم مثل بگم بگم‌هایی که بعضی‌ها دارند نیست.

از باب دلسوزی است. از باب اصلاح امر است؛ و ان‌شاءالله به آن جا نخواهد رسید.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.