گزیده بیانات/

چراغِ پرفروغ

روابط عمومی ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۰

32

شناخت پیامبر در قرآن

ایام ولادت مسعود و میمون خاتم المرسلین محمد مصطفی صلی الله علیه و اله وسلم و فرزند گرامی و بزرگوارش صادق آل پیغمبر علیهم السلام است؛ این دو ولادت مبارک را بر شما تبریک عرض میکنم و عرض تهنیت دارم . رفعت مقام و جایگاه بلند رسول مکرم اسلام به حدی است که کسی جز خدای تعالی نمیتواند او را ستایش کند .و قدرت تعریف کردن رسول خدا را ندارد . مگر همان آیاتی که در قرآن هست . لذا برای شناختن رسول خدا باید خدمت قرآن کریم رسید و توشه گرفت , توجه دارید قرآن کریم و جایگاه او برای همه شما مشخص است که قرآن چگونه است و ویژگی های قرآن چیست . رسول خدا و عترت طاهره عِدل قرآن کریم هستند . یعنی صفات قرآن را عترت طاهره دارند . اگر قرآن معصوم است و در آن خطایی نیست , اگر قرآن تحریف برنمیدارد , اگر قرآن تصحیف برنمیدارد , اگر در قرآن خطا و اشتباه نیست و از گزند تحریف مصون است , عصمت و عترت طاهره هم اینگونه اند . یعنی معصوم هستند ,عِدل معصومند . در نتیجه مثل قرآن در آنها تحریف نیست , تصحیف نیست , جعل نمیشوند و امثال ذالک .

شکایت رسول الله

رسول خدا در آیه ۳۰ از سوره مبارکه فرقان به خدای تعالی عرض کرد: ” و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا ” اعتراض کرد , شکایت برد رسول خدا که این قوم من قرآن را مهجور قرار دادند , ترکش کردند , کنارش گذاشتند . خب , ترک قرآن یعنی رسول خدا را ترک کردن . چون این معصوم که قرآن است متلازم با آن معصوم است یعنی رسول خدا . این دو با همند . یک عده ای مستقیما قرآن را کنار گذاشتند , یک عده ای غیر مستقیم قرآن را کنار گذاشتند . گفتند “حسبنا کتاب الله ” همین قرآن برای ما کافیست . به محض اینکه این حرف را زدند یعنی قرآن را خانه نشین کردند . با همین بهانه که قرآن برای ما کافیست , قران از کار افتاد , قرآن را کنار گذاشتند . چون باید در کنار قرآن همیشه عترت طاهره باشد، رسول خدا باید باشد . و الّا قرآنی که در کنار او رسول خدا نباشد و عترت طاهره نباشد قرآنی است منهای قرآن و قابل استفاده و بهره برداری نیست. قرآن و معصوم , اینها عِدل همند , مثل همند و در کنار همند . اشتباه نشود که بعضی ها فکر کنند که ما میگوییم روایات داخل باشد . روایات نه, روایات چون حکایت میکند از عصمت , حکایت می شود از بیان معصوم , در آنجا جعل هست , تحریف هست، کم و زیاد هست , اما خود امام معصوم بما هو معصوم او عِدل قرآن است . چون ” اذهب الله عنهم الرجس ” خدای تعالی از آنها رجس و پلیدی را کنار گذاشته , آنها طاهرند و معصومند .

چراغِ پر فروغ

به هر تقدیر آن چیزی که عدل قرآن است ولایت و همان ۱۴ نور پاکند که جلوه گری میکنند و این ولایت جلوه نور الهی است . همان نوری که خود فرمود ” الله نور السموات و الارض ” خدا نور آسمانها و زمین است , که رسول خدا با اقتباس از این نور، نورافکنی است نورانی، برای روشن کردن همه بشریت تا قیامت که در آیه ۴۴ و ۴۵ از سوره مبارکه احزاب فرمود ” یا ایها النبی انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا ” سراج منیر یعنی آن چراغِ پر فروغِ روشنِ روشنی بخش , یعنی رسول خدا . حالا که نورافکنی قوی مثل رسول خدا دارید باید امورتان را به او تاسی کنید . از او بگیرید و در مسیر او حرکت بکنید . او را الگوی خودتان قرار بدهید ” لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه ” او اسوه حسنه شماست . شما از او اقتباس کنید . در مسیر او حرکت کنید . ” واعتصموا بحبل الله جمیعا ” و قران را چنگ بزنید , خدا را چنگ بزنید و او را مستمسک خودتان قرار بدهید . میبینید که قرآن و عترت در کنار هم در آیات قرآن بیان شده است . یعنی اگر شما دست به رسول خدا بدهید , چنگ به دامن رسول خدا بزنید , در حقیقت چنگ به خدا زدید . و از او استفاده کردید . تاسی به او کردید .

محور وحدت

این مسیری است که برای ما مشخص شد . اگر کسی در این مسیر حرکت نکند در حقیقت بی راهه رفته است . این دین نیست , بی دینی است . کسی که قرآن را بگیرد و عترت را کنار بگذارد , عترت را بگیرد و قرآن را کنار بگذارد , برای همین است که محور وحدت جامعه مسلمین رسول خداست . الان هر چه در جهان اسلام رخ میدهد که دشمن هم تلاش میکند در همین مسیر حرکت بکند و تفرقه ایجاد بکند در همین راستاست که آن محور وحدت مسلمین را از آنها بگیرد . رسول خدا پیام آور محبت بود , پیام آور خوبی ها و آرامش ها و آسایش ها بود . تنها چیزی که میتواند در جامعه بشری آرامش و عقلانیت را برقرار کند , در جوامع اسلامی که دشمن تلاش در تفرقه دارد , آن آرامش و آسایش را فراهم بکند , وحدت بخش و و حدت آفرین باشد وجود مقدس پیغمبر خداست که او محور باشد و حول او بچرخند .

۱۳۹۳/۱۰/۱۹

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.