آیت‌الله حسینی همدانی:

کسب آرامش حقیقی، از مسیر انس با قرآن و یاد خدا حاصل می‌شود

فضای مجازی ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۰

روضه امام حسین مصلی کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در اولین شب مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر المظفر در مصلای بزرگ کرج، ضمن تسلیت حادثه دردناک زلزله غرب کشور، بیان داشت: ان‌شاءالله عفو و رحمت پروردگار متعال، شامل درگذشتگان این واقعه شده و به بازماندگان نیز صبر عنایت شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به ابعاد شخصیتی گسترده رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) اظهار داشت: قرآن کریم، رسول خدا (ص) را تربیت‌شده‌ی خداوند رب‌العالمین می‌داند و او را به مکارم اخلاق سفارش می‌کند.

رسول خدا بهترین الگو برای همه و “اسوه حسنه” است

وی گفت: رسول خدا که نتیجه‌ی تربیت الهی است، در خصایل فردی و اجتماعی چون ایستادگی در مسیر حق، سخا و مدارا با مردم، صبر در مقابل لغزش اطرافیان به کمال رسیده است، لذا در بیان قرآن، بهترین الگو برای همه و “اسوه حسنه” معرفی می‌شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأثیر بالای عواملی چون فضای مجازی یا شیوع دروغ‌گویی در افزایش اضطراب در جامعه، بیان داشت: رسول خدا الگویی است که دنیا و آخرت را برای انسان تضمین می‌کند و اگر سیره آن حضرت را در تمام مسائل پیش روی خود قرار دهیم، خانواده و اجتماع آرامی خواهیم داشت؛ درحالی‌که متأسفانه می‌بینیم که دوری از این معارف چه قدر جامعه را دچار آسیب و اضطراب نموده است.

وی با بیان اینکه کسی که مسئولیت اداره یک جامعه را به عهده می‌گیرد، اگر صداقت نداشته باشد و مسیر درستی را طی نکند، جامعه را به انحراف می‌کشد؛ یادآور شد: تربیت به دست یک مربی الهی، جامعه را به‌جایی می‌رساند که همان‌ها که زمانی به خاطر یک مسئله ناچیز، مثل یک وعده غذا، مدت‌ها با هم می‌جنگیدند، در میدان جنگ، آن‌قدر ظرف آب را به نفر بعدی حواله‌کردند تا همه تشنه به شهادت رسیدند.

قرآن باید زندگی روزمره مردم شود

این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزول دفعی قرآن بر جان پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: طبق بیان الهی، کوه‌ها تحمل بار این معارف را ندارند ولی پیامبر ظرفیت درک این معنا را داشت و البته درک دقیق همین مفهوم نیز با ذهن بشری قابل‌درک نیست.

وی با تأکید بر لزوم ورود بیشتر قرآن به زندگی مردم، گفت: خیلی افراد عادت به بیان اشعار یا مثل‌ها در گفته‌های روزمره دارند، همین حالت را می‌توان با آیات قرآن هم تمرین کرد و با آن انس داشت که اثرات سازنده‌ای در زندگی همه افراد دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: ذکر و یاد حقیقی الهی، دل انسان را به تپش و تحرک وا‌می‌دارد، ادامه داد: اگر یاد الهی در قلب انسان جای گرفت، دائماً به یاد او خواهد بود که روشن‌ترین نمونه‌ی آن محبت به حسین (علیه‌السلام) است که تمام ابعاد زندگی ما را در برگرفته است.

وی تأکید کرد: انس با خداوند، مایه آرامش دل است و هر چه این انس بیشتر شود، آرامش انسان نیز فزونی می‌باید و به‌جایی می‌رسد که مصداق “الا بذکر الله تطمئن القلوب” می‌گردد.

گفتنی است مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر از چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، به مدت چهار شب، هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مصلای برگ کرج برگزار می‌گردد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.