امام‌جمعه کرج:

تربیت قرآنی کودکان، آینده‌ دنیایی و آخرتی آن‌ها را تأمین می‌کند

فضای مجازی ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ۰

مدیران و مربیان مکتب القران الکریم استان البرز، با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز، بعدازظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی (ع)، بیان داشت: بحمدالله مکتب القرآن الکریم، از ابتدای تأسیس تاکنون، مجموعه‌ی موفقی بوده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مادی و معنوی پیش روی مجموعه‌های فرهنگی، اظهار داشت: طبق دستورات قرآن کریم، کسی که در مسیر نشر معارف الهی گام برمی‌دارد، باید استقامت داشته، نسبت به گذشته حزن و نسبت به آینده خوفی نداشته باشد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان البرز گفت: تعلیم و تربیت قرآنی در سنین طفولیت، سرمایه‌ای معنوی در جان و روح شخص به وجود می‌آورد و طبق حدیث امام صادق (ع) قرآن را با گوشت و پوست او ممزوج می‌سازد؛ چنین شخصی بعدها در لغزشگاه‌ها نمی‌لغزد و در مواقع تصمیم و عمل، درست عمل می‌کند.

وی تأکید کرد: اینکه تربیت قرآنی افراد، آینده‌ی دنیای و آخرتی آن‌ها را تأمین می‌کند؛ این مسئله را دست‌کم نگیرید و آن را جهاد خود بدانید.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: سختی در کار، عامل پیشرفت و رشد است و همین تلاش و مقاومت در مقابل سختی‌ها، موجب ماندگاری عمل می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: خدمت به قرآن، فرصت مغتنمی است که اجر آن، هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی با خود خداست؛ اجرتی که در مقابل این آموزش به دست می‌آورید، تنها برای گذران امور زندگی است و هرگز نباید با ارزش و اجر واقعی تعلیم قرآن مقایسه شود.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: توجه داشته باشید که فضاهای آموزشی‌تان، از معارف قرآنی دور نشود و مثلاً اگر کلاس نقاشی هم دارید، موضوعات قرآنی را در این فضا به‌کارگیرید.

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.