رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز:

تحصیل و تهذیب، اولویت و وظیفه‌ی اول طلّاب است

فضای مجازی ۰۱ آبان ۱۳۹۶ ۰

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خوئینی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان البرز، با همراهی مدیران و اساتید مدارس علمیه استان، با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دیدار و گفتگو کرده و به ارائه‌ی گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی حوزه‌های علمیه استان پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، ضمن تقدیر از خدمات مجموعه حوزه‌های علمیه استان به قشر طلاب و عموم مردم، بیان داشت: اصلاح جامعه در گروه وجود علمای صالح است و این مهم، بیانگر لزوم توجه جدی به تعلیم و تربیت طلاب است.

وی با اشاره به اثرگذاری ذاتی بیان و عمل طلاب و روحانیون بر جامعه و نیازهای روزافزون جامعه، خاطرنشان ساخت: شما به‌عنوان مدیران حوزه‌ی علمیه استان، باید به تعلیم و تربیت معمول و رایج حوزه بسنده نکرده و به دنبال تحول‌آفرینی در جامعه‌ی طلاب البرز باشید.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر لزوم سنجش دقیق افراد خواهان ورود به عرصه‌ی طلبگی، یادآور شد: اگر حتی یک شخص نامناسب نیز بتواند به علت ضعف در گزینش، وارد فضای طلبگی شده و بعداً با لباس روحانیت، به فعالیت‌های ضد دینی بپردازد، همه‌ی ما باید پاسخگو باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود تحصیل و تهذیب را اولین و اصلی‌ترین وظیفه‌ی طلبه دانسته و گفت: نگویید جامعه امروز به حضور ما نیاز دارد، این نیاز از زمان رسول خدا بوده و خواهد بود؛ طلبه‌ای که می‌تواند به‌مراتب بالایی برسد و خود، نخبه پروری کند کم است و اگر چنین افرادی را از ابتدا وارد فعالیت‌های معمول چون منبر و سخنرانی کنیم، او را تلف‌کرده‌ایم.

وی یادآور شد: سیره‌ی علما و اساتید سابق به ما می‌آموزد که استاد و مدیر دلسوز، به ظواهر و اعمال غیردرسی طلاب نیز توجه دارد و از هر حیث مراقب اوست.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید موردتوجه روحانیون باشد، ملبّس دائمی به لباس روحانیت است که مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: مدیران و برنامه ریزان مدارس، مسائل تهذیبی را جدی بگیرند که اساس کار تعلیم و تربیت است و قرآن هم بر آن تأکید کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی  با تأکید بر لزوم برقراری مشاوره‌های تحصیلی در کنار مشاوره‌های اخلاقی و تهذیبی برای طلاب، گفت: نخبه پروری در عصر کنونی یکی از الزامات حوزه‌های علمیه است و شناسایی و تعلیم استعدادهای قوی، باید از اولین روزهای ورود به حوزه و حتی قبل از آن، موردتوجه باشد.

وی بصیرت دهی به طلاب را از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه دانسته و گفت: بصیرت از اطلاعات مهم‌تر است و به معنای تحلیل داشتن است که نبود آن می‌تواند موجب به شهادت رساندن امام توسط جامعه‌ی به‌ظاهر آگاهی چون اهل کوفه در زمان امام حسین (ع) باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.