نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد؛

اولویت دادن به مباحث بومی البرز در سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های خواهران استان

فضای مجازی ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۰

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز، با همراهی مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهران استان، با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دیدار و گفتگو کرده و به ارائه‌ی گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی حوزه‌های علمیه خواهران استان پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تسلیت ایام عزای حسینی (ع) بیان داشت: تاریخ کربلا و عاشورا، پر از درس و معرفت و عرفان و شعور است که از هر منظری به آن بنگریم، دریایی از معارف در مقابل ما آشکار می‌شود.

وی اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع)، رمزگونه، معارف عمیق معرفتی و تربیتی را بیان می‌کند که یکی از جلوه‌های مغفول آن، حضور بانوان در این عرصه است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به کاستی‌های موجود در این زمینه، گفت: همه‌ی ما راجع به حضرت زینب کبری (س) مطالبی شنیده‌ایم، ولی اینکه این بانو که ۵۷ سال در این عالم زیست، در چه درجات علمی و معرفتی بوده، چه خطبه‌هایی در کوفه و شام گفته و چه مباحثی در آن‌ها مطرح کرده است، بسیار اندک موردتوجه بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از بانوان حاضر در کاروان امام (ع)، در مواقف پیش و پس از عاشورا، نقش‌های بزرگی ایفا کرده‌اند و حتی یکی از شهدای کربلا از بانوانی است که به دشمن حمله برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: جناب سکینه خاتون (س)، ازجمله راویان کربلاست که مستقیماً به نقل حدیث از امام (ع) پرداخته است.

وی با تأکید بر فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی تخصصی در حوزه‌ی عاشورا، خاطرنشان ساخت: فعالیت‌هایی چون فراخوان همایش و پژوهش‌ها در خصوص “نقش بانوان در زمینه‌سازی و ماندگاری قیام عاشورا” می‌تواند عامل رشد و توسعه‌ی این حوزه‌ی مهم باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جامعه‌ی ۳ هزارنفری طلاب خواهر استان البرز، بیان داشت: ان‌شاءالله شاهد رشد روزافزون، پرشور، بالنده و با برنامه و زمان‌بندی مشخص در زمینه مدارس علمیه خواهران البرز باشیم.

وی با شاره به اثرگذاری بالای قشر بانوان بر جامعه از طریق تأثیر مستقیم بر خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین رکن اجتماعی، تأکید کرد: اولویت دادن به مباحث بومی البرز در سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های خواهران استان، نقش سازنده‌ای در راستای اصلاح معضلات و مسائل اجتماعی استان خواهد داشت.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: توجه به کارهای ساختاری و زیربنایی، مهم‌ترین تذکری است همه‌ی مسئولین و مدیران باید به آن توجه داشته و در سرلوحه‌ی طرح و برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند و اساتید و مدیران حوزه‌ها، وظیفه‌ی سنگینی در راستای هدایت این قشر بر دوش دارند، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها باید برای ارتقای سطح کیفیت باشند و برنامه‌های ویژه برای نخبه پروری باید موردتوجه برنامه ریزان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر تقویت مباحث بصیرتی، روحیه‌ی انقلابی، آرمان‌خواهی و نگرش آرمانی داشتن در جامعه‌ی طلاب، خاطرنشان ساخت: اگر روح عزت مداری، انقلابی گری، آرمان‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه کمرنگ شود، یعنی باور افراد نسبت به این موضوعات تغییر کند، شاهد تغییر در رفتارها، عکس‌العمل‌ها و درنهایت غلبه‌ی دشمنان خواهیم بود.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی، کل جهان را متوجه معنویت کرد و بیداری اسلامی به وجود آورد و دشمنان نیز به دنبال زمین زدن با این روحیه‌اند، لذا به‌هیچ‌وجه نباید اجازه داد روحیه‌ی بصیرتی افراد دچار خدشه و آسیب شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بصیرت به معنای اطلاعات سیاسی تنها نیست، بلکه اصل و اساس بصیرت، توان تحلیل داشتن است، یادآور شد: مردمی که در کربلا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، همه دارای اطلاعات سیاسی بودند، اما تحلیل سیاسی نداشتند و از ترس لشکر خیالی شام یا تطمیع و وعده‌های ابن زیاد، به دستورات او گردن نهادند.

در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فعالیت های اجتماعی طلاب، تصریح کرد: فضای مجازی یکی از عرصه هایی است که می تواند زمینه ساز این فعالیت ها باشد که البته نباید این مساله، مانع از حضور حقیقی و ارتباطات چهره به چهره مردمی گردد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.