امام جمعه کرج:

با اعمال تحریم‌های بیشتر در چارچوب برجام، می‌خواهند ایران را به مذاکره دوباره مجبور کنند

فضای مجازی ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: صفت زشت غیبت، در دنیا، عامل ریختن آبرو، بی‌اعتمادی دیگران، دشمنی، کدورت و در آخرت، موجب بی‌دین محشور شدن انسان غیبت کننده می‌شود و اگر چنین شخصی توبه هم کند، جزو آخرین افرادی است که وارد بهشت می‌شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه دوم نماز اظهار داشت: بهترین اعمال بعد از انجام واجبات الهی و ترک محرمات، خدمت به مردم و کمک به گرفتاران است که در بیان رسول خدا (ص) عامل استجابت دعا و برطرف شدن غم و اندوه است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آغاز ماه صفر و ورود کاروان اسرای کربلا به شام در این ایام، گفت: در بیان زینب کبری و امام سجاد (ع)، سخت‌ترین بخش اسارت، شام بود که البته بیان حقایق توسط ایشان در همین فضا، فضا را طوری تغییر داد که یزید مجبور به عقب‌نشینی شده و مسئولیت کربلا را بر عهده دیگران انداخت و به ما، وظیفه‌شناسی و اقدام به‌موقع در سخت‌ترین شرایط و بدترین حالات را درس می‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر وظیفه‌شناسی و اقدام به‌موقع اسرای کربلا در مواقف مختلف نبود، معلوم نبود داستان کربلا و اساس دین و حتی دین‌داری به معنای عام کلمه، امروز به چه شکلی به جامعه معرفی می‌شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با سالروز افشاگری امام خمینی در مقابله با قانون کاپیتولاسیون در ۴ آبان ۱۳۳۳، گفت: این قانون استعماری، توسط نظام سلطه برای تسلط و تحکم بیشتر بر مردم ما تهیه‌شده بود و ادامه‌ی همان تفکر را امروز در تفکرات رئیس‌جمهور آمریکا که با حقد و کینه علیه ملت ما بیان می‌شود، می‌بینید.

وی ادامه داد: اگر این مردک، امروز مردم ما را تروریست می‌نامد، به‌این‌علت است که از گذشته، کینه‌ی ما را در دل دارد؛ مشکل او هسته‌ای و برجام نیست، بلکه از مقابله با قوانین استعماری و لغو آن‌ها توسط مردم ایران، کینه به دل دارند و از نفوذ ایران و اسلام و تربیت‌شدگان این مکتب که مانند فولاد محکم‌اند در هراس‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمن از اینکه خواسته‌هایشان در این منطقه عملی نمی‌شود عصبانی‌اند، تصریح کرد: او می‌داند که نباید خلیج‌فارس را “عربی” بنامد و این خلیج، همیشه “خلیج‌فارس” بوده و خواهد ماند، اما می‌خواهد به نحوی در منطقه تخم نفاق و ناآرامی بپاشد تا از این میان سودی ببرد.

وی با اشاره به بیان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تلاش این کشور برای تغییر نظام حکومتی ایران، گفت: این بدبخت‌ها گمان کرده‌اند که عده‌ای که در داخل، رذیلانه و ذلیلانه برایشان دم تکان می‌دهند، نفعی برایشان دارند و آن‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این عناصر واداده موفق شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: شما باید قاطبه مردم را ببینید که چگونه از شما ابراز انزجار می‌کنند و چگونه تنفر خود را با شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: رفتار دیکته شده توسط هیات حاکمه آمریکا به رئیس‌جمهورشان، به‌روشنی مؤید این معناست که آن‌ها قصد عمل به توافقاتشان را ندارند و قصد اعمال تحریم‌های جدیدتر و جدی‌تر نسبت به ایران را دارند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان نسبت به عدم افتادن در دام اروپا به بهانه‌ی مقابله با نقض عهدهای آمریکا، یادآور شد: مذاکرات سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ که با اروپایی‌ها داشتیم و آثار و مسائل آن مذاکرات را از یاد نبرید.

وی افزود: آمریکا رسماً اعلام می‌کند که می‌خواهیم تحریم‌های محکم‌تری علیه ایران اعمال کنیم و برای این تحریم‌ها هم با اتحادیه‌ی اروپایی و متحدانمان به اشتراک نظر و جمع‌بندی رسیده‌ایم.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: قصد دارند در چارچوب برجام، تحریم‌های بیشتری اعمال کنند تا ایران را به مذاکره دوباره به بهانه‌هایی چون وضعیت منطقه و توان موشکی ایران، مجبور نمایند که البته رهبر انقلاب هم در جلسه اخیر، دوباره مواضع نظام در مقابل آمریکا را یادآوری نمودند که باید موردتوجه دوست و دشمن باشد.

وی با اشاره به تذکر دوباره رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و داشته‌های درونی کشور، بیان داشت: در مقابل رجزخوانی‌ها و دشمنی‌های غرب، باید اهتمام ما به اقتصاد مقاومتی بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: مدیریت قوی در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی عامل اعتلای عزت ملی، پیشرفت اقتصادی همه‌جانبه، اقتدار ملی و تقویت اشتغال و تولید داخلی است؛ در مقابل، چشم به دستان بیگانه دوختن نیز قطعاً مشکلات را به‌طور روزافزون بیشتر خواهد کرد.

وی با گرامیداشت روز صادرات در ۲۹ مهرماه، اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال و شرایط اقتصادی کشور، باید پرسید که در سال گذشته نقش صادرات در اقتصاد کشور به چه میزان است و در مقابل چه قدر واردات داشته‌ایم و چه چیزهایی وارد کرده‌ایم؟!

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بیانات رهبری را جدی گرفته و به آن‌ها عمل کنید، در سال ۹۲ فرمودند: بعضی می‌خواهند مشکلات را با کمک دیگران، با تکیه‌ی به دیگران، با رشوه دادن به دیگران، با تذلّل در مقابل دیگران حل کنند؛ بعضی‌ها هم نه، می‌خواهند مشکلات را با نیروی خودشان، با توان داخلی خودشان حل کنند – اعتقادمان این است که باید به تقویت ساخت درونی نظام اهمیت بدهیم؛ این اساس کار است. از درون، خودمان را باید تقویت کنیم. تقویت درونی با اندیشه‌ی کامل، با نگاه عاقلانه و خردمندانه چیزی است ممکن؛ چه به‌وسیله‌ی پیشرفت علمی و چه به‌وسیله‌ی ساخت و مدیریت درست اقتصادی (بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری – ۱۴/۶/۹۲) و ابتدای همین امسال هم ایشان تعابیری مشابه داشتند؛ بفرمایید که در طول این مدت چه‌کارهایی شده است؟!

وی تأکید کرد: مردم باید در کار تولید دخالت داده شوند، خصوصاً در استان ما که فضای کار هم از جهات مختلف مساعد و مناسب است و امیدواریم با شتابی که در استان آغازشده است، نتیجه‌ی خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید به شکل جهادی و مردمی وارد میدان اقتصاد شد کشور از رکود خارج شود، تصریح کرد: سخنان مسئولین در ماه‌های گذشته سال، قابل‌تأمل است؛ در بهار گفتند فلان مقدار شغل ایجاد کردیم؛ بعد گفتند در شش ماه اول سال بیش از یک ونیم میلیون شغل ایجاد کردیم و مسئول دیگر می‌گوید در طول سال نمی‌توانیم بیش از چهارصد هزار شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: این صحبت‌ها، بی‌اعتمادی می‌آورد و باور مردم را سست می‌کند؛ به‌جای صحبت کردن وارد عمل شوید و با برنامه‌ریزی و فعال کردن دستگاه‌ها، کار را جلو ببرید.

خطیب جمعه کرج با اشاره به شکست تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد کردستان مستقل، گفت: می‌خواستند عمق راهبردی خود در منطقه را افزایش داده و حیاط‌خلوتی در کنار ایران داشته باشند که بحمدالله این توطئه شکست خورد و اقتدار جبهه مقاومت بیش‌ازپیش گردید.

وی با گرامیداشت هفته استاندارد و خدا قوت به همه‌ی کارکنان این مجموعه، گفت: رعایت استاندارد برای حفظ و حراست از خود انسان‌ها و امری مهم در نظام خلقت است که اگر موردتوجه قرار نگیرد، آثار مخربی در پی خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: یکی از موارد به هم زدن استانداردهای نظام خلقت، دست‌کاری ژنتیکی است که از آن محصولات ترا ریخته به دست می‌آید که ظاهری نیکو داشته ولی باطن آن محل بحث است؛ و اگر مسئولین، توجه جدی به این مسئله نداشته باشند، منشأ مسائل عدیده در آینده خواهد بود.

وی گفت: آقایان، باید بدون توجه به منفعت‌طلبی‌ شخصی بعضی افراد و توجیهات اقتصادی آن‌ها، اولویت دادن به‌سلامت حال و آینده جامعه و آگاهی نسبت به طراحی‌های دشمن برای آسیب رساندن به نسل مسلمین، این قضیه را مورد رسیدگی دقیق قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم توجه جدی به مسئله تولید نسل، یادآور شد: دشمنان با انواع حیل مانند دست‌کاری مواد غذایی، به دنبال از بین بردن نسل موجود و جلوگیری از فرزندآوری هستند که اثر آن در طی چند دهه آشکار خواهد شد و نمایانگر لزوم ازدیاد نسل توسط مردم ماست که رهبری هم از آن تعبیر به جهاد فرزندآوری تعبیر کردند.

وی با بیان اینکه مراقب باشید که با القائات باطل و بی‌معنای دیگران، در زمین دشمن بازی نکنید؛ تصریح کرد: دشمن به‌شدت برای تحدید نسل تلاش می‌کند و در این راستا، از تأثیرگذاری بر نوع خوراک و پوشاک و لوازم‌آرایشی و اشاعه‌ی امکانات جلوگیری از فرزندآوری تا ترویج فضاهای ضد فرهنگی و مقابله تشکیل خانواده یا ازدیاد نسل دریغ نمی‌کند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به وضعیت خطرناک مردم یمن و میانمار، خاطرنشان ساخت: کسانی که توانایی دارند، از کمک به برادران مسلمان خود در این مناطق دریغ نورزند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات دادستان استان در راستای مقابله با مراکز فساد عرضه‌ی قلیان، خاطرنشان ساخت: ضمن تشکر دوباره از این اقدام خیرخواهانه و مردم‌پسند، از شما می‌خواهیم با مجموعه‌هایی که همکاری لازم را داشته و ابراز تنبّه از این اقدامات می‌نمایند، مساعدت داشته و در راستای ایجاد شغل و درآمدزایی دیگری برای این افراد، خدماتی را ارائه دهید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.