امام‌جمعه کرج:

به اقدامات ماندگار و زیرساختی در حوزه رفع محرومیت، اولویت بدهید

فضای مجازی ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ۰

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با همراهی محمد محمدی فرد، مدیرکل این نهاد در استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه پرداخت.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به محرومیت‌زدایی به‌عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) بیان داشت: روحیه‌ی آرمان‌خواهی و عملکرد کمیته امداد در از میان بردن مظاهر فقر و استضعاف، این نهاد را مظهر این آرمان‌خواهی قرار داده است که ان‌شاءالله با سرعت بیشتر و بالنده‌تر در همین مسیر پیش برود.

وی اظهار داشت: کار در کمیته امداد باید جهادی باشد و کسی که در این میدان وارد می‌شود، نباید نگاه مدیریتی و درآمدی داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به لزوم توجه به اقدامات ماندگار در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی‌ها تا حد ممکن نباید مصرفی و زودگذر باشند و اقدامات زیرساختی و دارای ارزش‌افزوده، دارای اولویت هستند.

وی تصریح کرد: حوزه‌هایی مانند زکات که موارد مصرف گسترده‌تری نسبت به صدقه دارند، ظرفیت مناسبی برای این طراحی‌ها هستند و نباید از این مقوله غافل بود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: یکی از مواردی که باید موردتوجه برنامه ریزان این عرصه قرار گیرد، لزوم توجه به وابسته نشدن خانواده‌های نیازمند به کمک‌های دیگران است؛ لذا باید روش‌های غیرمستقیم چون توسعه‌ی آموزش و اشتغال این قشر به‌جای پرداخت کمک‌ها نقدی به این عزیزان را در اولویت قرارداد.

وی ادامه داد: درعین‌حال بسیاری از مددجویان کمیته امداد، در عرصه‌های مختلف فنی و هنری چون تولیدات صنایع‌دستی و امثال‌ذلک توانمندند، اما توان کسب بازاری برای عرضه‌ی تولیدات خود را ندارند که همکاری مشترک کمیته امداد با نهادهایی چون شهرداری‌ها و استانداری‌ها در این زمینه، می‌تواند به خودکفایی گروه کثیری از این افراد کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اهمیت گزارش شفاف و دقیق به مردم، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی عملکردها، موجب اعتمادسازی مردمی می‌شود که بزرگ‌ترین سرمایه شما در عرصه‌ی رفع محرومیت است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.