استاد صالحین استان البرز:

پاسخ شبهات اعتقادی در جامعه، با بیان صحیح معارف تربیتی اسلام میسر است

فضای مجازی ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۰

سرمربیان و مربیان طرح صالحین ناحیه جوادالائمه (علیه‌السلام) محمد شهر و ماهدشت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، طی دیدار و گفتگوی صمیمی با ایشان، به طرح مسائل، نقدها، راهکارها و گزارش فعالیت‌های خود پرداختند.

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن گرامیداشت ایام محرم‌الحرام، بیان داشت: سراسر زندگی امام حسین (علیه‌السلام) پر از آموزه‌های تربیتی و تعلیمی است که باید به‌عنوان اسوه و الگو، مورداستفاده باشند.

وی اظهار داشت: اسلام بیشترین و کامل‌ترین محتوای تعلیمی را در اختیار جامعه قرار داده است و اگر همین محتوا برای مخاطبین به‌خوبی بیان شود، نگرانی از بابت تأثیرگذاری شبهات نخواهیم داشت و جامعه در مقابل این هجمه‌ها واکسینه می‌شود.

استاد صالحین استان البرز ادامه داد: اگر معارف دینی در قالب جذاب و مناسبی برای مردم و علی‌الخصوص جوانان بیان شود، در آن‌ها انگیزه‌ی مطالعه و تحصیل بیشتر را نیز فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم یادگیری روش‌های تربیتی معصومین (علیهم‌السلام) برای معلمین و مربیان، تصریح کرد: نصایح و مواعظ که در سراسر سیره‌ی امام حسین (علیه‌السلام)، حتی در بحبوحه‌ی کارزار نیز هویداست، یکی از روش‌های تربیتی معصومین (علیهم‌السلام) است که باید شرایط و نحوه‌ی صحیح آن را هم از سیره‌ی ایشان فراگرفت.

امام‌جمعه کرج، ملاطفت و ملایمت را از ارکان امور تربیتی دانسته و گفت: برخورد ملایم و همراه با عطوفت و مدارا با جامعه و استفاده از منطقه الفراغ ها با شرط حفظ حریم اصول و ارزش‌ها، از دیگر روش‌هایی است که توسعه‌ی فرهنگ دینی و معارف الهی را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای اصل آزادگی در فرهنگ حسینی (علیه‌السلام)، خاطرنشان ساخت: جلوه‌های تربیتی فردی و روش‌های تربیتی اجتماعی قیام عاشورا، به دلیل ماهیت خاص آن، برای همه‌ی اقشار جذاب و اثرگذار است و نباید از این زمینه‌ی مهم غافل گشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات تربیتی قرآن کریم، بیان داشت: قرآن تزکیه را پیش‌نیاز بهره‌گیری از تعالیم و تربیت می‌داند؛ درعین‌حال این تزکیه نیازمند یک تعلیم اولیه است.

وی تصریح کرد: انس با آیات قرآن کریم و بهره‌گیری از تعالیم این کتاب الهی عامل ایجاد این تزکیه‌ی اولیه و دروازه‌ای برای بهره‌گیری از معارف و ارزش‌های بالاتر است و این مسیر که قران پیش روی ما می‌گذارد؛ بهترین مسیر کسب این معارف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت توجه به راه‌های تقویت ریشه‌ها و بنیان‌های اعتقادی بسیجیان در حلقه‌های صالحین، اظهار داشت: انسجام، وحدت، همگرایی و سعه‌صدر مجموعه‌ی بسیج و صالحین باید دائماً افزایش یابد تا در فضایی که شبهات دشمنان مداوماً به جامعه القا می‌شوند و بعضی هم که خود را پدر و مادر انقلاب می‌دانند، به دنبال تحریف و تضعیف آن هستند، مسیر مستقیم حرکت این مجموعه دچار کژی و انحراف نگردد.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.