آیت‌الله حسینی همدانی:

تفکر سکولاریسم با فرهنگ مهدویت سازگار نیست

فضای مجازی ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ۰

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (بنیاد مهدویت) و مدیران استانی این بنیاد، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تقدیر از اقدامات این بنیاد در راستای اشاعه‌ی فرهنگ انتظار، بیان داشت: تعمیق باورهای دینی، وظیفه‌ی اصلی این بنیاد است اما نباید گروهی که به هر دلیل، از ابتدا با این باورها بیگانه بوده‌اند، ازنظر برنامه ریزان این بنیاد مغفول بماند.

وی با گلایه از عدم توجه جدی به مقوله‌ی مهدویت در رسانه‌ها و سطح جامعه، خاطرنشان ساخت: طرح مباحث مهدوی در صداوسیما، روزنامه‌ها، رسانه‌ها و تریبون‌های مختلفی چون نماز جمعه از نیازهای امروز جامعه برای نزدیک شدن به فرهنگ انتظار و مهدویت است.

امام‌جمعه کرج جریان سازی شبکه‌ای در جامعه را یکی از اولویت‌های این بنیاد دانسته و گفت: شبکه‌ی وکلای ائمه که باهدف حفظ شیعه در طول تاریخ تشیع فعالیت داشته است و در قالب نوّاب عام، تا به امروز هم ادامه دارد می‌تواند الگویی برای این ساختار باشد.

وی تصریح کرد: هرچند تعمیق باورهای مهدوی به‌عنوان راهبرد اصلی این بنیاد معرفی می‌گردد، اما توجه به قشری از جامعه که تاکنون با این مباحث برخوردی نداشته‌اند باید یکی از برنامه‌های جدی این بنیاد در راستای توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: در کنار همایش و کارهای تظاهراتی معمول که البته مفید و مؤثر هم هستند، باید کارگروهی از نخبگان، اساتید و فعالین فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود تا مطالبه گری مباحث مهدوی در جامعه و راهکارهای گسترش آن را موردبررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر لزوم عدم تحمیل قالب‌های دستگاهی و دولتی به مسئله مهدویت، خاطرنشان ساخت: حرکت و هیجانی که در ایامی چون محرم، اعتکاف یا زیارت اربعین شاهدیم به علت اصل و بنیان مردمی آن است و این مسئله در خصوص مباحث مهدویت نیز صادق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: محدود کردن فعالیت‌های مرتبط با موضوع مهدویت به ایام خاصی چون نیمه شعبان یا نهم ربیع پسندیده نیست و این مبحث غنی، باید در تمام طول سال و ایامی چون محرم یا غدیر که همگی از مبانی و مقدمات مهدویت هستند، موردتوجه باشد.

وی با بیان لزوم تقویت ساختارها در حوزه‌ی فرهنگ مهدویت، خاطرنشان ساخت: نظارت این بنیاد بر جلسات و سیاست‌گذاری برنامه‌های مهدیه‌هایی که امروز در سطوح مختلف فعالیت دارند، عامل مؤثری بر همگرایی برنامه‌های مهدوی و کاهش آسیب‌های این عرصه است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تفکر سکولاریسم با فرهنگ مهدویت سازگار نیست، خاطرنشان ساخت: امروز عده‌ای به نام مهدویت، تفکرات سکولار را در جامعه نشر داده و عملاً مردم را از جامعه‌ی مهدوی واقعی دور می‌کنند که بنیاد مهدویت باید به‌طورجدی و قوی در این فضا ورود کند.

وی اظهار داشت: تشکیل هیات های اندیشه‌ورز در حوزه‌ی مهدویت و طراحی چشم‌اندازهای خرد و کلان ز دیگر مواردی است که می‌تواند در ردیف راهبردهای مؤثر این بنیاد باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.