امام‌جمعه کرج:

آمریکا به دنبال استقرار حکومت داعش در افغانستان است

فضای مجازی ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اهل تقوی، در حفظ و نگه‌داری زبان کوشا بوده و از گفتن و شنیدن غیبت، به‌عنوان یکی از آفات زبان پرهیزدارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: گوینده و شنونده‌ی غیبت، که تنها مختص زبان نیست و نوشتار و اعمالی چون اشاره و کنایه را نیز در برمی‌گیرد، مبغوض ترین افراد نزد پروردگار متعال بوده و طبق روایات اسلامی، ایمان قلبی ندارند.

وی در خطبه‌ی دوم نماز، با اشاره به لزوم داشتن الگویی مناسب برای طی مسیر انسانی، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم، رسول خدا (ص)، انبیاء و تبعیت کنندگان از مسیر و روش آن‌ها را به‌عنوان اسوه‌های تربیتی معرفی می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ایام عزاداری سیدالشهداء (ع) و ماه محرم، بیان داشت: امام حسین (ع) نیز، خود، الگویی برای جامعه‌ی اسلامی است و همه باید با کلام و رفتار و زندگی آن حضرت بیشتر و دقیق‌تر آشنا شوند.

وی “مواسات” را یکی از صفات بارز امام حسین (ع) و یاران ایشان برشمرده و تصریح کرد: مواسات به معنای غمخواری و همدردی، به کمک دیگری شتافتن، دیگری را بر خود مقدم داشتن در جان و مال و امثال‌ذلک است که در درجه‌ی پایین‌تر از “ایثار” قرار می‌گیرد که یاران امام حسین (ع)، از مرحله‌ی مواسات گذشته و به درجه‌ی ایثار رسیده‌اند و چه بس از این درجه نیز عبور کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه رسول خدا (ص)، رفتار منصفانه با مردم، مواسات با برادران و ذکر و یاد خدا را بالاترین اعمال دانسته‌اند، گفت: مواسات، نزدیک کننده‌ی انسان به خداست و در بیانی از امیرالمؤمنین (ع)، به‌عنوان معیار شیعه بودن معرفی‌شده که عامل زیادی رزق و روزی، استجابت دعا و جان دادن آسان است.

وی کربلا را نمایشگاه جلوه‌های مختلف مواسات یاران و اصحاب امام (ع) دانسته و اظهار داشت: اوج مواسات، اخوت دینی و ادای حق برادران دینی در کربلا می‌توان دید و قله‌ی آن را نیز در نحوه عملکرد و شهادت قمر بنی‌هاشم (ع) شاهدیم که الگویی برای همه‌ی عزاداران و سیاه‌پوشان سیدالشهدا (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت هفته‌ی نیروی انتظامی، خاطرنشان ساخت: از نمونه‌های امروزی مواسات، عزیزان نیروی انتظامی هستند که خود را برای حفظ امنیت و آرامش دیگران، به خطر می‌اندازند و در مبارزه با منکرات، خلاف، شرارت، انحراف و بدی‌ها، پیشگام‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که تربیت‌شده‌ی مکتب اهل‌بیت (ع) هستند، آزادمنشانه جان خود را فدا می‌کنند تا از اسلام و ارزش‌های دینی و حدود و مرزهای میهن دفاع کنند و موجب تأمین امنیت و آرامش جامعه باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی خطبه‌های نماز، با اشاره به تلاش دشمنان در خصوص لطمه زدن به اصل و محتوای حماسه حسینی (ع)، بیان داشت: سیاه پوشیدن برای سیدالشهدا (ع) کافی نیست؛ باید فکر و فرهنگ او را بشناسیم و به آن عمل کنیم که موجب حرکت انسانی به‌سوی خیر و صلاح است.

وی افزود: دشمنان از هر فرصتی برای انحراف و تضعیف عزای حسین (ع) بهره می‌برند و دائماً به ظاهر و باطن او پیرایه می‌بندند؛ مناسک سازی می‌کنند و عده‌ای هم ندانسته یا دانسته و از روی عناد، دنبال می‌کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: اگر حسین (ع) معلم، عزت، آزادی، جوانمردی، مبارزه با ظلم و فساد و امربه‌معروف و نهی ا منکر است، شاگرد مکتب او نیز نباید جز این صفات را داشته باشد و اگر هیات و مجلسی جز این باشد، آن جلسه در خدمت دشمن حسین (ع) است.

وی تأکید کرد: نشستن در خیمه‌ی عزای امام حسین (ع)، باید موجب تقویت بصیرت علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی فرد باشد؛ نه اینکه اهل خواب و خرافات شود و عقیده‌ی جدایی دین از سیاست را کسب کرده و مسائل مهم زندگی را طور دیگری ببیند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: امروز، جهان اسلام و بلکه کل جهان مبتلا به گروه‌هایی است که تنها هدفشان از بین بردن اسلام است و هر جنایتی که در گوشه از عالم رخ می‌دهد به مسلمانان نسبت می‌دهند؛ در مقابل باید کاری کرد که ایام دهه اول محرم، مانند اربعین، حرکت آفرین و آگاهی‌بخش باشد و انقلاب روحی و اخلاقی در افراد ایجاد کند.

وی با اشاره به بعضی تلاش‌ها در راستای تضعیف و کمرنگ کردن حماسه‌ی اربعین، خاطرنشان ساخت: بعضی تصمیمات در خصوص پیاده‌روی اربعین، به‌جای تشویق افراد برای حضور در این برنامه‌ی عظیم، مانع آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه فرد، از آغاز مسیر زیارت تا هنگامی‌که به خانه‌ی خود برسد، در حکم زائر است، تأکید کرد: عزیزان برنامه‌ریز مراقب باشند که در مسیر بدخواهان امام حسین (ع) و عاشورا قرار نگیرند؛ تسهیلات سفر را بیشتر فراهم کرده و مسیر نقل‌وانتقال و خدمت‌رسانی به زائران را تسهیل کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به تلاش دائمی دشمنان برای تضعیف ارتباط مردم و نظام اسلامی از طریق ناکارآمد نشان دادن مسئولین، خاطرنشان ساخت: هرگاه دستگاه یا شخصیتی کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد، آماج دروغ‌ها و تهمت‌ها و تهدیدها و فتنه‌گری‌های دشمن می‌شود.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: مردم باید هشیار باشند که چطور دشمنانی که دائماً به دنبال ضربه زدن به کشورند، ناگاه دلسوز نظام می‌شوند و دیده‌اید که اخیراً هم مشغول سم‌پاشی علیه دستگاه قضایی شده‌اند، به خاطر عملکرد قاطعی که در قبال فتنه گران و جاسوسان و دو تابعیتی‌هایی که بعضی از آن‌ها تا چهار گذرنامه داشته‌اند، ولو در تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای هم بوده باشند، نشان داده است.

وی ادامه داد: اگر ضعفی در دستگاه‌ها هست یا اطرافیان مسئولین، مرتکب خطاهایی شده‌اند، باید انتقاد کرد و ضعف‌ها را گوشزد کرد، اما نباید مسئولی را که کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد، به این بهانه تخریب نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به وقایع و تحرکات اخیر افغانستان، خاطرنشان ساخت: بعد از شکست‌های داعش در عراق و شام، تربیت و تقویت طرفداران داعش در افغانستان در دستور کار دشمنان قرارگرفته است و تلاش می‌شود تا با ایجاد رقابت بین طالبان و داعش، منافع استکبار در این منطقه را تقویت کنند که گذشته از مخاطراتی که برای منطقه دارد، برای خود این کشور هم مشکل‌آفرین خواهد شد.

وی افزود: تشکیل حکومت داعش در افغانستان هم منطقه را دچار بحران کرده و هم این کشور را به تجزیه می‌کشاند که در کنار مسائل کردستان و پاکستان، نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های آمریکا برای بی‌ثبات کردن منطقه و بخصوص ایران است و در این فضا، همه‌ی مردم و مسئولین باید با بصیرت و هوشیاری کامل، تحرکات داخلی و خارجی را رصد کنند و مراقب باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با سرپرست و مسئولان حجاج ایرانی، گفت: رهبری به یک جبهه‌ی بین‌المللی و عظیم تبلیغاتی علیه ایران اشاره‌کرده و راه مقابله را هم روشنگری و برخورد تبلیغاتی فعال و تهاجمی دانستند که وظیفه‌ی ما را مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: انفعالی برخورد کردن، جز ضرر چیزی برای ما ندارد و نمونه‌های آن را در مسائلی چون برجام، برخوردهای امریکا با نظام اسلامی و یا اظهارات اخیر پادشاه سعودی در دیدار با پوتین در خصوص اقدامات بی‌ثبات کننده و مداخله ایران در منطقه، دیده‌ایم.

امام‌جمعه کرج گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی ما باید در این زمینه، فعال‌تر باشد؛ باید به این تهمت‌ها، باصلابت و به‌صورت تهاجمی پاسخ داد و نباید ذره‌ای انفعال از خود نشان داد.

وی خاطرنشان ساخت: آل یهودی که امروز به پشتیبانی اربابان خبیث خود، با سرمایه‌ی مسلمین یعنی نفت، مسلمان کشی می‌کند و باید با قدرت تمام او را رسوا کرد و اگر تاریخ را تحریف نکنید، از کربلا می‌آموزید که چگونه در مقابل استکبار تادندان‌مسلح، عزتمندانه و قوی بایستید و او را رسوا کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.