آیت‌الله حسینی همدانی:

“وفای به عهد”، مصداق پیروی عملی از امام حسین (ع) است

فضای مجازی ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جمع کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تسلیت ایام محرم و روز شهادت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام)، بیان داشت: کربلا و جریان عاشورا، نمایش‌دهنده‌ی مجموعه‌ای بی‌نظیر از خوبی‌ها و مکارم اخلاقی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: پس از رحلت رسول مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، جریانی برای مقابله با نبوت آغاز گردید و تلاش کرد تا ادامه‌ی آن، یعنی امامت را نیز از میان بردارد و تا جایی پیش رفت که اقدام به حذف فیزیکی امامان جامعه نمود.

وی تصریح کرد: در زمان سردمداری شعار “حسبنا کتاب الله” و شارب الخمر بودن و بوزینه بازی خلیفه‌ی مسلمین، تنها کسی که می‌توانست جامعه را به حرکت و قیام وادارد، نوه‌ی پیامبر بود و اگر او نیز سکوت می‌کرد یا حذف می‌شد، قاعدتاً دشمنان باید به تمام اهداف خود می‌رسیدند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: زیارت عاشورا، این مسئله را به‌دقت و به‌صورت عمیق برای ما روشن می‌کند که چگونه یک حرکت فرهنگی برای نهادینه کردن ظلم در جامعه، سپس یک حرکت سیاسی در راستای تخریب جایگاه امامت و بعدازآن اقدامی نظامی برای از میان برداشتن این بنیان انجام شد.

وی افزود: پس از حسین (علیه‌السلام)، وضعیت جامعه‌ی اسلامی، به‌قدری لگدکوب و نابود گشت که ام القرای جهان اسلام، یعنی مکه که محل نزول وحی الهی بود، مرکز تربیت و گسترش زنان آوازه‌خوان بود و برای مرگ یکی از این‌ها، سه روز عزای عمومی در این شهر اعلام شد.

وی اظهار داشت: امام سجاد (علیه‌السلام) در چنین فضایی مسئولیت هدایت و راهبری جامعه‌ی اسلامی، حفظ دین و نشر و توسعه‌ی فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را بر عهده گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی، امام سجاد (ع) را بنیان‌گذار دانشگاه عظیم اسلامی دانسته و تصریح کرد: امام در قالب دعا و مناجات، به اشاعه‌ی معارف اصیل اسلامی پرداختند و از این طریق به تربیت نفوس پرداختند تا زمینه برای فعالیت‌های بعدی امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) فراهم گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جلوه‌های گسترده سبک زندگی اسلامی در جریان عاشورا، بیان داشت: درس وفا و وفاداری یاران امام (علیه‌السلام) به عهد و پیمان خود، یکی از بارزترین وجوه عاشوراست که در روایات نیز نشانه‌ی صداقت، ایمان، مردانگی و عزت دانسته شده است.

وی با بیان گستردگی دایره‌ی وفا، تصریح کرد: گاهی انسان با خدا پیمانی می‌بندد و گاهی با خود، دوستان یا حتی با دشمنان عهدی می‌گذارد که در تمام این موارد، وفای به عهد، واجب است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: قرآن وفاداران به عهد و پیمان را ستوده و ناقضان عهد را شدیداً نکوهیده است و حتی وفای به عهد را نشانه‌ی ایمان فرد دانسته است.

وی گفت: عاشورا پر از جلوه‌های وفای به عهد در جبهه حق و جلوه‌های بی‌وفایی در صف کوفیان دعوت‌کننده از امام (علیه‌السلام) در نامه‌هایشان به ایشان و حمایت از فرستادگان امام (علیه‌السلام) چون مسلم بن عقیل و قیس بن مسهّر است.

پیرو حسین (علیه‌السلام) باید در عمل نیز پیروی خود را به اثبات برساند که “وفاداری” یکی از جلوه‌های بارز آن است و در مسائلی چون مشاغل شما که جهات اجتماعی دارد، نمود بیشتری نیز دارد و حتی رهبر انقلاب نیز، خدمت شما را “آبروی نظام اسلامی” دانست که باید روی این موضوع بیشتر توجه داشت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.