گلایه نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از ضعف برنامه‌های صداوسیما

فضای مجازی ۰۲ مهر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جلسه درس اخلاق در مصلای کرج، با اشاره به تأکیدات فراوان دینی بر رعایت حقوق والدین و احترام به ایشان، از ضعف سیاست‌های آموزش عمومی در این راستا، مانند برنامه‌های پخش‌شده در صداوسیما انتقاد کرده و بیان داشت: ارتقای سطح جامعه و بالا بردن آگاهی‌های دینی افراد، یکی از وظایف اصلی صداوسیماست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: متأسفانه امروز، صداوسیما پرخاشگری همسران با همدیگر را ترویج می‌کند و رابطه‌ی والدین و فرزندان را به بدترین وجه ممکن به تصویر می‌کشد که ظلم ناخواسته به دین و معارف دینی است.

وی با گلایه از عدم توجه به ابتدایی‌ترین احکام دینی در بعضی از فیلم و سریال‌ها، گفت: می‌بینید که مثلاً در یک سکانس از فیلم، انگشت دست شخصی زخمی می‌شود و شخص به‌جای طهارت و آب کشیدن خون، این انگشت را به دهان می‌برد که یک تعلیم غلط و باطل است که به‌جای احکام و آموزش‌های صحیح به مخاطب ارائه می‌شود.

امام‌جمعه شهر کرج با بیان اینکه اگر خانواده از بین برود، اجتماع از بین می‌رود، گفت: یکی از تعالیم والای اسلامی، ارتباط عاطفی و بامحبت، بین فرزندان و والدین است، درحالی‌که مسیری که امروز فیلم و سریال‌های ما طی می‌کنند ، دقیقاً گسست و از بین رفتن این روابط را دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف بیان و تبیین معارف اسلامی در برنامه‌های صداوسیما، گفت: هرچند میزگرد و برنامه‌های گفتگو محور آموزشی و دینی از طریق رادیو و تلویزیون به جامعه ارائه می‌شود و وجود آن‌ها نیز لازم است، اما این برنامه‌ها مخاطب خاص خود را دارند، درصورتی‌که فیلم و سریال، به‌خصوص فیلم‌هایی که جنبه‌های اجتماعی بالاتری دارند را عموم مردم می‌بینند که متأسفانه در این فیلم‌ها هم هر چیزی هست، به‌جز آموزش مسائل تربیتی و اجتماعی که اتفاقاً باید مهم‌ترین هدف فیلم‌ساز باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: فیلم باید محبت و مودت خانوادگی را بیشتر کند، ارتباطات اجتماعی را تقویت کند، رحمت و رأفت و مهربانی را توسعه دهد؛ اما برعکس، خشونت و وحشت و جنایت وجهه غالب فیلم‌هاست که اخیراً به فیلم‌های داخلی نیز سرایت کرده است.

وی تصریح کرد : صداوسیما با بهره‌گیری از عنصر فیلم به‌راحتی می‌تواند مسائلی مانند نماز یا بسیاری از معروفات را در جامعه توسعه دهد که متأسفانه چنین چیزی دیده نمی‌شود و این کمبود در کنار ضعف افراد در بهره‌گیری از منابر و محافل علمی و دینی یا مطالعه‌ی کتب تربیتی و آموزشی، جامعه را در مقابل هجمه‌های دشمنان ضعیف و آسیب‌پذیر می‌کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.