گزیده بیانات/

شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس، ثمره ی فرهنگ محرم و عاشوراست

فضای مجازی ۰۲ مهر ۱۳۹۶ ۰

۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی است. پیروزی انقلاب اسلامی دریکی از مناطقی که به‌شدت تحت نفوذ آمریکا بود، واقع شد و این از الطاف الهی نسبت به مردم ایران بود. جریانی بود که تمام طرح‌های استکباری را در این منطقه از بین برد. انقلاب یک موجی ایجاد کرد که آن طرح‌هایی که آن‌ها ریخته بودند که سالیان سال در این منطقه راحت و آسوده کارهایی را انجام بدهند، همه آن‌ها را از بین برد و دچار دگرگونی کرد. موج انقلاب همه آن‌ها را گرفت. انقلابی که به‌سرعت آثارش در دنیا منتشر شد و موجی از بیداری و هوشیاری در ملت‌ها به وجود آورد به‌خصوص ملت‌هایی که تحت سلطه بودند تحت سیطره قدرت‌ها بودند آن‌ها توجهشان بیشتر جلب شد زودتر گرایش پیدا کردند و زودتر پیوستند؛ لذا از همان ابتدا استکبار تصمیم گرفت که این مسیر را منحرف و یا حذفش بکند. از همان روزهای اول تلاشش بر انحراف در جریان انقلاب بود هرچه توطئه بلد بود انجام داد که تا الآن هم ادامه دارد و درنهایت در آن مقطع رسیدند به اینکه برای زمین‌گیر کردن انقلاب به صدام که این کلب معلَّم و سگ تعلیم‌دیده و پرورش‌یافته دست استکبار، او را تحریک کردند برای اینکه به میدان به یاد و ایران را دچار چالش و سرکوب بکند.

جنگ آغاز شد؛ دنیا با تمام قُوا پشت سر صدام قرار گرفت و صدها دام بلکه هر چه که دام داشتند پهن کردند تا نتیجه بگیرند اما نتیجه‌اش چه شد؟ نتیجه‌ای نداشت جز اینکه دستاوردهای داخلی و دستاوردهای خارجی جمهوری اسلامی خیلی رشد کرد؛ بالنده شد و گسترش پیدا کرد و اگر این دوران واقع نمی‌شد این امکانات به این سادگی برای ما به وجود نمی‌آمد. این از الطاف خدا بود که در ضیق و در فشار، رشد و تحول و بالندگی و تجارب بسیار خوبی برای انقلاب ما به وجود آمد؛ تجارب سیاسی نظامی اقتصادی فرهنگی اجتماعی این‌ها همه در دوران دفاع مقدس به وجود آمد. باورهای ملت ما محکم‌تر شد. دوران دفاع مقدس باوری را به ملت داد که سالیان سال اگر تلاش می‌کردیم، چنین تجربه‌هایی را نمی‌توانستیم به دست بیاوریم.

عزت امروز ما در دنیا به برکت دفاع مقدس و خون شهیدانی است که در جنگ تحمیلی از جوانه‌ای ما روی زمین ریخت. همین خون‌ها باعث شد که ایران در همه عرصه‌ها بخصوص در عرصه دفاعی بیمه بشود. الآن کسی جرئت ندارد به ایران نگاه کج کند؛ به خاطر اینکه در دوران دفاع مقدس آن سد محکم و مستحکم به وجود آمد و باعث رشد کمّی و کیفی و همه‌جانبه کشور در همه زمینه‌ها شد.

آن روزها ایران قصد جنگ و مبارزه نداشت؛ به او تحمیل کردند. البته جواب خودشان را هم گرفتند. امروزه ایران در کمال صلح و آرامش با دنیا تعامل دارد؛ با تمام تحریم‌هایی که بر سر ایران آوردند و می‌آورند فعالیت خودش را می‌کند، رشد علمی‌اش را دارد، در مسیر بالندگی و صعود قدم برمی‌دارد، با سرعت در حال پیشرفت است و توقف هم نداشته است.

شنیده‌اید که اخیراً نسل جدید سانتریفیوژها به عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما داخل شد؛ درست این در همان زمانی است که در حال مذاکره‌ایم، در حال تحریمیم و این تحریم را هرروز اضافه و بیشتر می‌کنند. ایران با سرعت این کار را انجام می‌دهد. هرچه فشار بیاید قوه ما بیشتر خواهد شد و ما با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم اما اگر روزی فکری در گوشه‌ای از دنیا پیدا بشود، حرفی زده بشود که علیه ملت ایران بخواهد اقدامی بکند یا فکری داشته باشد که بخواهد اقدامی بکند، این را بدانند ملتی که هشت سال بلکه سی‌وپنج سال از عزت خودش از آرمان خودش از اهداف خودش از انقلاب خودش از اسلام دفاع کرده، با جان دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که گوشه چشمی به این انقلاب داشته باشند.

۲۸/۶/۱۳۹۳

 

در دوران دفاع مقدس بدون تجهیزات، بدون ابزار و آلات درحالی‌که در محاصره اقتصادی بودیم و کمبودهای اساسی داشتیم، مردم جنگ را اداره کردند. دستاوردهای خیلی فراوانی هم داشتیم. کشور را با نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی در آن دوران مردم حفظ کردند؛ یک سانت عقب ننشستند، همه مرزها حفظ شد. یادم هست که در عملیات فاو والفجر هشت دوستانی که آنجا را گرفته بودند عزیزانی که در آن زمان بودند یادشان هست ما خط تلفن هم کشیدیم مثل ۰۲۱ که کد تهران است آنجا هم کد کشیدیم فاو هم کد داشت.  بچه‌ها از آنجا با شهرشان تماس می‌گرفتند. همان موقع هم یک عده‌ای بعد از پیروزی خرمشهر آمدند گفتند جنگ را تمام کنید نمی‌شود باید تسلیم شد. همین دوران، دوران دفاع مقدس، عامل قوی شدن کشور در زمینه‌های مختلف شد. در جنگ یاد گرفتیم که اگر قوی نباشیم دشمن از پا نمی‌ایستد ادامه می‌دهد تا ما را نابود کند.

۳/۷/۱۳۹۴

 

۳۱ شهریور آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال ۵۹ است. وضعیت آن موقع کشور را توجه دارید. انقلاب پیروز شده و ارتش هنوز خودش را بازیافت نکرده است. گروه‌های معاند دارند شیطنت می‌کنند. فرقه‌ها و منافقین حرف‌هایی می‌زنند. عراق برایش وظیفه‌ شد که یک جنگ نیابتی از طرف دشمنان انقلاب اسلامی که از انقلاب سیلی خوردند راه بیندازد. عراق شد سگ تعلیم‌دیده‌ای که آمد جلو برای پارس کردن؛ اما پشت سر او قریب بیش از ۳۰ کشور متحد بودند و به عراق کمک می‌کردند. جنگ آغاز شد و فکر می‌کردند که یک‌هفته‌ای تمام شود. نقشه‌هایی را هم کشیده بودند. اهواز را چیزی نوشته بودند. خرمشهر را چیزی نوشته بودند. آبادان را چیزی نوشته بودند. اسامی جاها را هم برای خودشان عوض کرده بودند.

اما آمدند و با یک سد محکمی از انسان‌های ازخودگذشته مواجه شدند. کسانی که می‌خواستند یک‌هفته‌ای ایران را بگیرند سی روز در خرمشهر زمین‌گیر شدند. ۳۰ روز با عدّه و عُدّه‌ای که آن‌ها دارند، باوجود مسائلی که آن روزها بود، رئیس‌جمهور همراه نبود، البته دستور داده بود که کارهایی انجام شود.

بدون هیچ وسیله دفاعی این بچه‌ها ۳۰ روز تحمل کردند و این نکته بزرگی است. این روحیه روحیه‌ای است که امروز باید به آن پرداخته شود. در دوران دفاع مقدس کارهایی انجام شد که این‌ها زمینه الآن ماست. ما در دوران دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کردیم. آن‌ها هم با ترفند به ما می‌دادند؛ یعنی خیلی اذیت می‌کردند. کسانی که در کار جنگ بودند می‌دانند؛ اما همین دوران دفاع مقدس که ما در تحریم و محاصره بودیم و به ما جنس هم نمی‌دادند کسانی در اینجا رشد کردند که الآن موشک‌های دوربُرد نقطه زن می‌سازند.

این برکت این روحیه است. این روحیه الآن در همه امور کشور موردنیاز است؛ چه در بحث اقتصادی، چه در بحث اجتماعی، چه در بحث سیاسی، چه در بحث فرهنگی، روحیه جهادی و روحیه انقلابی، آن روحیه‌ای که جنگ را اداره کرد امروز باید به آن اهمیت داد. دستاوردهای جنگ چه دستاوردهای داخلی چه دستاوردهای خارجی در هفته دفاع مقدس باید برای همه مردم بخصوص جوان‌ها بازگو شود. ایثارها و ازخودگذشتگی‌ها، روحیه شهادت‌طلبی این‌ها باید بیان شود. به تعبیر رهبری جنگ گنج است. ما باید آن را استخراج کنیم. الآن نوبت استخراج است.

الآن شما ببینید در مناطق بحرین عراق و سوریه، کشورهای اسلامی که در هجمه قرار گرفتند آن روحیه‌ای که الآن دارد اینجا مقاومت می‌کند و در مقابل استکبار به تمامه ایستاده است همان روحیه‌ای است که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و حرف اول را در اینجا بچه‌هایی می‌زنند که تعلیم‌دیده دفاع مقدس هستند. عزتی که امروز داریم به‌واسطه خون شهدایی است که در این دوران ریخته شد. این عزت به‌سادگی به دست نیامد. شما ببینید قریب به ۳۰ سال است آمریکا دارد رجز می‌خواند که می‌خواهد به ایران حمله کند و تهدید می‌کند به حمله کردن. چرا نمی‌تواند این کار را بکند؟ چون آن حرکتی که در آن هشت سال از عامه مردم، از نیروهای نظامی، از کارکنان ارتش و سپاه و بسیج دیده خوف این را دارد که بیاید و در اینجا زمین‌گیر بشود.

عزتی که امروز هست به‌واسطه خون شهداست. استکبار و سر آن آمریکا و دم او اسرائیل و هر رجزخوان دیگری اگر گوشه چشمی به ما داشته باشد بداند که ایران اسلامی گورستان او خواهد بود. آمریکا فقط رجز می‌خواند. او اگر به‌اندازه سرسوزنی فرصت پیدا می‌کرد یا احتمال این را می‌داد که می‌تواند حمله کند مسلم بدانید که لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کرد. شما فکر نکنید که یک راهپیمایی ۲۲ بهمن پیش می‌آید و می‌گذرد. یک روز قدس می‌آید و می‌گذرد. آن‌ها یک سال کار می‌کنند بازخورد آن را در یک راهپیمایی می‌بینند. وقتی می‌بینند که جمعیت منسجم است عقب‌نشینی می‌کنند. کوتاه می‌آیند. فقط رجز می‌خوانند.

آن‌وقت خیلی ساده‌اندیشی است که بعضی از آقایان بگویند ما با برجام سایه جنگ را از روی ملت ایران برداشتیم. او اگر می‌خواست بزند تا الآن زده بود. ربطی به برجام نداشت. مسیر برجام را منحرف نکنید. بحث برجام بحث اقتصادی و تحریم اقتصادی بود. باید برگردد سر آنجایی که هست. آن‌وقت در همین فضای اقتدار و عزت در همین فضایی که امنیت کشور زبانزد عام و خاص است در این منطقه که شما ببینید دور ما آتش است و ما ابراهیم وار در گلستان زندگی می‌کنیم آن‌وقت یک عده‌ای بیایند و حرف‌هایی بزنند که امنیت کشور را زیر سؤال ببرند. امنیت کشور را تضعیف کنند. گوینده این حرف و زننده این حرف توجه به مسائل ندارد. اصلاً نباید اجازه داد که چنین حرفی زده شود و امنیت ما مورد تهدید قرار بگیرد.

۲۶/۶/۱۳۹۵

 

محرم و عاشورا مکتب‌خانه و دانشگاه است. عاشورا درس عشق و ایثار و استقامت و صبر و سپس پیروزی می‌دهد. نمونه‌ای از شاگردان این مدرسه مجاهدانی بودند که حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس را به وجود آوردند. از حُسن اتفاق امسال هفته دفاع مقدس با محرم مقارن شده است. فرهنگ محرم و عاشورا بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس بر رزمندگان و جبهه‌ها داشت.

روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان که درس مکتب امام حسین علیه‌السلام است موجب پیروزی لشکر اسلام شد. جبهه استکبار را به زانو درآورد. نظام سلطه برای نابودی و مقابله با انقلاب اسلامیِ تازه تأسیس شده، بعد از تحقیق رسید به یک فرد جاه‌طلب و دیوانه به اسم صدام که می‌تواند منویات خودش را از طریق او پیاده‌سازی کند. بدون اینکه مستقیماً خودش در آن فضای نظامی حاضر شود. جبهه استکباری بعد از مدتی مطالعه به این نتیجه رسید. لذا ۳۱ شهریور سال ۵۹ به هدف برانداختن نظام اسلامی به مرزهای ایران حمله کردند و اولش پیشروی زیادی هم کردند. آن روز به صدام یک نشانی غلط داده بودند گفتند ایران تازه انقلاب کرده است، ضعیف است، ارتش ندارد، نیروی نظامی و سازمان نظامی ندارد، در داخل هم کارشکنی‌ها بالا بود. حتی رئیس‌جمهور وقت کارشکنی می‌کرد که قصه‌هایش در ذهن شما هست.

لذا حمله کردند و این یک پیام دارد؛ یعنی دشمن منتظر است که ابراز ضعف ببیند. اگر حرفی و حرکتی مبنی بر ضعف در ما ببیند معطل نمی‌کند. اینکه می‌بینید اقدامی ندارد چون ضعفی نمی‌بیند. بحمدالله نیروهای مؤمن و متعهد با استحکام و اقتدار و باصلابت به کار خود ادامه می دهد. البته متأسفانه این ثروت عظیم و ملّی به تعبیر رهبری خوب به آن پرداخته نشده است؛ یعنی باید به رویش‌هایی که منشأ آن‌ها دفاع مقدس بود بیش‌ازپیش پرداخت و برای نسل امروز به‌خصوص تبیین کرد تا سرمایه‌دار معنوی شوند. نسل امروز یک مقدار از این مسائل دور هستند.

جنگ به ما یاد داد که چگونه از موانع عبور کنیم. باقدرت و صلابت در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌های که بود بایستیم. قریب به همه کشورهای دنیا در مقابل ما ایستاده بودند. این دوران دستاوردهای بی‌نهایتی داشت. دوستان توجه دارید ما دشمن بزرگی مثل آمریکا داریم که با انواع رفتارها قصد نابودی ما را دارد. چهره کریه و منفور آمریکا همین روزها با خزعبلات و دروغ‌هایی که با عجز و استیصال رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران زد همه دیدید و شنیدید جواب کوبنده رهبری جواب محکم رهبری را هم شنیدید که جمهوری اسلامی در مقابل خطای طرف مقابل دست‌بسته نیست. بدون واکنش که نیست. قلدری کرده است جواب قلدری‌اش را می‌بیند. هرگز هم عقب‌نشینی نیست.

مردم ما شرافتمندانه و باقدرت و صلابت در مقابل زورگویی و قلدری قلدران عالم ایستاده‌اند. آن‌ها از ما به خاطر پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف داریم عصبانی هستند. از روی ضعف حرکاتی را انجام می‌دهند؛ اما مردم هوشمند و بصیر ما تا به امروز این‌گونه بوده اند مِن بعد هم این‌طور است که در مقابل ابرقدرت‌ها کُرنش نداشته و باعزت تمام از منافع ملی حفاظت کرده و از مواضع نظام دفاع کرده سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد. ما یک کشور قدرتمند و متحد و منسجم در مقابل دشمن هستیم. اگر روزی گذرش به ایران بیفتد کاری خواهیم کرد که راه خانه‌اش را فراموش کند. این روش ماست.

۳۱/۶/۱۳۹۶

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.