امام‌جمعه کرج:

مسئولین، با پاسخ قاطع به یاوه‌های آمریکا، از منافع ملت دفاع کنند

فضای مجازی ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: اهل تقوا از جدال دوری می‌جویند که در بیان امیرالمؤمنین (ع)، “جدال در دین، عامل فساد یقین است.”

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، اظهار داشت: تندی و مجادله، نه‌تنها شخص را به‌حق سوق نمی‌دهد، بلکه او را به وادی لجاجت می‌برد و قرآن کریم نیز “جدال احسن” یعنی “موعظه حسنه، پند نیکو و مناظره با صبر و حوصله” با شرط نیت الهی، تأکید دارد.

وی در خطبه دوم نماز با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام عزاداری حسینی (ع)، گفت: محرم، ماه شور و شعور، بصیرت و آگاهی، ماه رسوایی جبهه باطل تا قیامت، ماه مساوات و مواسات و ایثارگری، ماه توکل، صبر، تسلیم و رضا، ماه عرفان و اخلاق، ماه تجلی فضایل، ماه امربه‌معروف و نهی از منکر و ماه غلبه خون بر شمشیر و نور بر ظلمت است.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: خیمه‌ی امام حسین (ع)، به همراه خود بصیرت می‌آورد و عزای امام حسین (ع) ظرفیتی است که انسان‌های باایمان را برای مقابله با ظلم و استکبار مدیریت کرده و درصحنه حاضر می‌کند، لذا همواره دشمن داشته و دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده دشمنان برای انحراف مسیر صحیح عزاداری امام حسین (ع)، افزود: دستگاه امام حسین (ع) تنها دستگاه مردمی است که توانسته یک جمعیت چندمیلیونی خودجوش را برای یک کار فرهنگی هدفمند در سراسر بلاد اسلامی به حرکت درآورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اشک و گریه بر امام حسین (ع)، باید مبانی دینی و اعتقادی را تحکیم کند و مقدمه فهم مسائل باشد، و الا اشک به‌تنهایی، شبهه‌ای را برطرف نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ولایت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، اطاعت از امامان است، خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف قیام امام حسین (علیه‌السلام)، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود که از یک واجب فردی که بنی‌امیه تلاش می‌کردند آن را این‌گونه بنمایند، به یک واجب اجتماعی تبدیل کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: امروز هم عده‌ای با روش بنی‌امیه تلاش می‌کنند امربه‌معروف را تضعیف کرده و به آن عمل نکنند و قانونی را که مجلس وضع کرده و به دولت ابلاغ نموده است، نادیده می‌گیرند که موجب بروز مفاسد می‌گردد.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای پایین آوردن جایگاه واقعی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: کم‌کاری، رشوه، اسراف، رانت‌خواری، باندبازی، حزب‌بازی و مسائلی ازاین‌دست منکرات پنهان جامعه‌اند که در دایره امربه‌معروف قرار می‌گیرند و نباید این دستور دینی را مختص به منکرات ظاهری دانست و به این بهانه از زیر بار مسئولیت گریخت.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان ساخت: وقتی امروز، بعضی کشورهای اسلامی، زیر سلطه ظالمان، بدترین روزگار را دارند و دولت‌ها هم کاری نمی‌کنند؛ اینجا جوانان باید ورود کنند و اقدام به جمع‌آوری کمک‌های دارویی و غذایی و سایر مسائل موردنیاز برای آن‌ها کنند.

وی بیان داشت: محرم و عاشورا مکتب‌خانه‌ی عشق است که درس استقامت و پیروزی می‌دهد و نمونه‌ای از شاگردان این مدرسه، آن‌کسانی اند که حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس را به وجود آوردند و با روحیه‌ی شهادت‌طلبی‌شان که از مکتب حسین (علیه‌السلام) آموخته‌اند، استکبار را به‌زانو درآوردند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: جبهه استکبار و نظام سلطه، در ۳۱ شهریور ۵۹، به‌واسطه صدام و به هدف برانداختن نظام اسلامی، به ایران حمله کردند و با استفاده از کارشکنی‌های رئیس‌جمهور وقت در داخل کشور، ابتدا پیشروی‌های زیادی هم داشتند که نشان می‌دهد دشمن همواره منتظر ابراز ضعف ماست و در این صورت معطل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اگر امروز دشمن حرکتی نمی‌کند، به علت این است که ضعفی نمی‌بیند، تأکید کرد: باید به رویش‌های دفاع مقدس، بیش‌ازپیش پرداخت و آن‌ها را برای نسل جوان امروز تبیین کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه جنگ به ما یاد داد که چگونه از موانع عبور کنیم و با قدرت و صلابت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها بایستیم، گفت: ما دشمن بزرگی مانند آمریکا داریم که با انواع رفتارها قصد نابودی ما را دارد که همه، چهره‌ی کریه و منفور او را این روزها در خزعبلات و دروغ‌هایی که رئیس‌جمهورش از روی عجز و استیصال بیان می‌کند و البته جواب محکم و قاطع رهبری انقلاب به این سخنان را، دیدند و شنیدند.

وی تأکید کرد: مردم ما تا به امروز در مقابل ابرقدرت‌ها کرنش نداشته و با عزت تمام از منافع ملی و مواضع نظام، حفاظت و دفاع کرده‌اند؛ بعدازاین نیز سرسوزنی عقب‌نشینی نخواهند کرد و اگر روزی گذر دشمنان به ایران بیافتد، طوری با آنان برخورد خواهند شد که راه بازگشتشان را گم کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: دولت و مردم سه سال، فشارهای آمریکا را تحمل کرده و طوری عمل نمودند که به برجام آسیبی نرسد؛ دستگاه‌های بین‌المللی و آژانس هم به این مسئله اذعان دارند؛ لذا آمریکا خیال کرده که چون برجام برای ایران خیلی مهم است، می‌تواند بدون هزینه و از همین طریق تحریم‌های ایران را توسعه داده و کشور را تحت‌فشار بگذارد؛ اما اینجا به مسئولین عرض می‌کنیم، با تکیه به خدا و اطمینان به حمایت همه ملت ایران، جواب یاوه‌های این هرزه‌گوی بددهان را قاطعانه بدهید و از منافع کشور و ملت دفاع کنید.

وی ادامه داد: البته و متأسفانه، عده‌ای نیز در داخل، حرف‌های مشکوکی می‌زنند که نتیجه‌اش به نفع آمریکاست و مثلاً می‌گویند که حتی در صورت خروج آمریکا، ایران به برجام متعهد خواهد بود که یعنی آقایان آمریکایی و بلکه اروپایی، با خیال راحت و بدون هیچ هزینه‌ای، دوره‌ی جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران آغاز کنید و حتی اگر خواستید نهادهای انقلابی ما را هم تحریم کنیم که اگر خوش‌گمان باشیم، گوینده‌ی این حرف متوجه نبوده که با سخنش راه را برای چه ظلم بزرگی بر ملت باز می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: آقایان مراقب سخنرانی‌هایشان باشند؛ مسئله‌ی برجام و جوانب و حواشی آن امروز کاملاً روشن‌شده و این دست‌وپا زدن‌ها هیچ معنای خوبی ندارد.

وی ادامه داد: به دشمن کوچک، یعنی اروپا هم دل نبندید که این هم اشتباه راهبردی دیگری است که تاریخ نتایج آن را از قبل به ما گوشزد می‌کند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبری در جمع کارکنان و مجموعه ناجا، خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی در جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارد و همه‌ی دستگاه‌ها باید به این نیرو کمک کنند تا مأموریت‌هایش را به‌خوبی انجام دهد.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه، اظهار داشت: رکن اصلی تعلیم و تربیت‌، معلم است که در تعالی همه‌ی شئون دانش‌آموز و تربیت نیروی انسانی مورد نیا جامعه نقش دارد و می‌تواند استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و در مسیر کمال این استعدادها پیش رود و اگر خواهان جامعه‌ای سعادتمندیم، باید اهمیت ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: تعریف اسناد آموزشی چون سند ۲۰۳۰ توسط دشمنان، خود، یکی از نشانه‌های اهمیت نظام آموزش‌وپرورش است و اولیای مدارس باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان باشند که بعضی از مفاد این سند، عملاً در مدارس ما عملیاتی و اجراشده است.

وی با اشاره به تعداد بالای دانش‌آموزان البرز و وجود مدارس دو شیفته در استان، تصریح کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند همه‌ی نیازهای آموزش‌وپرورش را برطرف کند، لذا خیرین باید در این زمینه وارد شوند تا فضای آموزشی مناسب را داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به معرفی دکتر محمدعلی نجفی، به‌عنوان استاندار جدید البرز، ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: امیدواریم که استاندار جدید، بتوانند در رشد و اعتلای همه‌جانبه استان موفق بوده و برای چهار سال آینده، به‌عنوان مأموریت کوتاه‌مدت برنامه داشته و برای بلندمدت استان نیز زیرساخت و ساختار مناسبی طرح‌ریزی نمایند و همه‌ی مسئولین و دستگاه‌ها نیز کمک کنند تا مباحث مربوط به امسال که اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است در این استان رنگ و بوی دیگری بگیرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.