نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مسئولین با عملکرد صحیح، اعتماد و امید مردم را افزایش دهند

فضای مجازی ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های مهندس سید حمید طهایی در این سمت، بیان داشت: وظیفه‌ی ما تقدیر و تشکر از تلاش‌هاست؛ اما جزا و پاداش واقعی، به دست خداوند متعال است که آگاه به تمام نیت‌ها و اعمال بندگان بوده و هیچ‌چیز از او پنهان نیست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای دکتر محمدعلی نجفی به‌عنوان استاندار جدید البرز، اظهار داشت: از امروز سکان اداره امور اجرایی استان و نمایندگی دولت در البرز به جناب آقای نجفی سپرده می‌شود که ان‌شاءالله در این عرصه موفق بوده و منشأ آثار و برکات خواهند بود.

وی با بیان اینکه عمر به‌سرعت سپری می‌شود و فرصت‌ها محدود است، گفت: باید از این فرصت‌ها بهره برده و توان خود را برای خدمت به مردم که عیال الله هستند به‌کارگیریم که اگر در این مسیر باشیم ان‌شاءالله در روز جزا روسفید خواهیم بود.

امام‌جمعه کرج، مسئولیت را امانتی الهی دانسته و خاطرنشان ساخت: یکی از کارهایی که نباید فراموش شود، این است که نباید گذاشت اعتماد و امید مردم از بین برود که این مهم، مصادیق فراوانی دارد.

وی ادامه داد: مثلاً اگر فردی در دستگاهی آشکارا خلاف کند، اما سرعت و قاطعیت در برخورد با او وجود نداشته باشد، اعتماد مردم به آن دستگاه از بین می‌رود، زمینه‌ی ناامیدی در جامعه فراهم می‌شود و دیگر مردم حرف شما را باور نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: برای اداره امور استان، از استعدادهای داخل استان استفاده کنید و درعین‌حال افراد به کار گرفته‌شده، اهل ایمان، تقوا، خدوم، دلسوز، انقلابی، جهادی و دارای انگیزه‌ی کار و به‌طور خلاصه “متخصصِ متعهد” باشند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که نمی‌شود کسی که نظام اسلامی را قبول ندارد، با انقلاب زاویه دارد یا خطوط قرمز را رعایت نمی‌کند به مسئولیت در این نظام گمارد یا به او منصبی داد که این عملکرد، مورد تأکید روایات و بیانات رهبر انقلاب نیز هست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند “هر کس شخصی را در جمعی به مسئولیتی بگمارد و در میان آنان، خداپسندانه‌تر از او هم وجود داشته باشد، به خدا و رسول او و مؤمنان خیانت کرده است.”

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، افزود: رهبر انقلاب نیز در بیانی فرموده‌اند ” اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.” که بیان و دستوری مسئولیت ساز است.

وی تأکید کرد: برای خدا کارکنید، از ملامت ملامتگران نترسید؛ رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین را اولویت کاری خود قرار دهید و اقتصاد مقاومتی را هم به‌طورجدی در نظر داشته باشید.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مدت مسئولیت کوتاه و حجم کار زیاد است، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی و توجه به اولویت‌هایی چون زیرساخت‌ها و امور زیربنایی، طوری عمل کنید که اثرات این مدت کوتاه خدمت، ماندگار شده و باقیات‌الصالحات شما باشد.

وی با اشاره به جایگاه قوی مسئله علم و فناوری در البرز، خاطرنشان ساخت: جایگاه بالای میز پژوهشی این استان، در کشور، نشانگر قوت علمی البرز است و در بخش کشاورزی نیز، این استان مرکز تحقیقاتی کشاورزی کشور است و در صنعت و حتی دام‌پروری نیز ظرفیت‌های فراوانی داریم که ان‌شاءالله این کتاب مفصل در دوران تصدی شما به نطق درآید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تأکید بر توجه استاندار جدید به تولید و اشتغال در استان، به مسئله آب در البرز، به‌عنوان یکی از معضلات جدی استان اشاره‌کرده و گفت: انتقال آب البرز به تهران و عدم تخصیص حق آبه ی کافی، مشکلات جدی برای این استان به وجود آورده است که نیازمند پیگیری جدی است.

وی حمایت مردم از نظام و حاکمیت و دولت را سرمایه‌ی ارزشمند مسئولین دانسته و گفت: عملکرد مسئولین در تمام سطوح، نباید طوری باشد که دولت و نظام را ناکارآمد نشان داده و باعث از بین رفتن این سرمایه‌ی عظیم گردد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند ایران را به انزوا بکشانند، خاطرنشان ساخت: وحدت مردم و مسئولین، بهترین راه مقابله با این دشمنی‌هاست و باید با پرهیز از اقدامات تنش‌زا و حواشی سیاسی و حزبی، این وحدت و همدلی را دائماً تقویت کرد.

وی با تأکید بر اجتناب از گرفتار شدن در دام جریانات سیاسی، خاطرنشان ساخت: در این استان، هر حرکتی که زاویه‌ای با نظام و اسلام و انقلاب و آرمان‌های دینی داشته باشد، با سد محکمی به نام نماینده ولی‌فقیه مواجه می‌شود که بر سر اصول و انقلاب و اسلام و ارزش‌های دینی با کسی مداهنه و سازش ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به‌عنوان مقام عالی دولت در این استان، منشأ آثار خوب و ماندگار بوده و در پایان دوره خدمت کارنامه خوبی از عملکردتان برجای گذاشته باشید که نشانه‌ی عملکرد دولت و سربلندی ملت و آبروی نظام اسلامی باشد.

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینـــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.