امام‌جمعه کرج تاکید کرد:

لزوم ارتباط ساختاری در شبکه‌ی هیات های مذهبی

فضای مجازی ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۰

در آستانه‌ی محرم حسینی (ع)، مسئولین، سخنرانان، مداحان و خادمین هیات های عضو جامعه ایمانی مشعر استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار بیان داشت: هرکدام از شما به نحوی خادم مجموعه‌ی عظیم و رفیع ولایت هستید و به‌اندازه‌ی اخلاصی که در این مسیر دارید از آثار این خدمت گذاری نیز بهره خواهید برد.

وی اظهار داشت: واقعه عاشورا، حرکت عظیمی است که هم معرفت است و هم قیام و هم عمل و وقتی خیمه‌ی عزاداری امام حسین (ع) برپا می‌شود، باید از این خیمه هم عرفان و حماسه صادر شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هیئات البرز و به‌خصوص کرج، یک شبکه هستند که باید ارتباط ساختاری داشته باشند، گفت: عمل کردن انفرادی، مقطعی و دخالت دادن سلیقه‌های شخصی در کار، اثر مثبت نداشته و نتیجه‌بخش نخواهند بود.

وی ادامه داد: هیات من و دسته ما، عباراتی بی‌معنا و اشتباه هستند و هر وقت این حرف بیان شد، منیّت داخل کارها شده و هرچقدر هم تلاش کنیم، نتیجه نخواهد داد و چه‌بسا نتیجه‌ی معکوس نیز داده و مورد سوءاستفاده‌ی دشمن قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پیوند ناگسستنی واقعه‌ی عاشورا و فرهنگ تشیع، خاطرنشان ساخت: عاشورا، گفتمانی است که تا قیامت موج، حماسه، علم و معرفت ایجاد می‌کند که باید آن را قدر دانست.

وی اظهار داشت: جلسات هیئات باید پربار باشند و شور و شعور را همراه کنند؛ سخنرانان باید بامطالعه بر منبرها حاضرشده و از بیان مباحث تکراری پرهیز نمایند.

وی با بیان اینکه طرح بحث سبک زندگی حسینی (ع) در منبرهای ما برای آبادی اجتماع کافی است، بیان داشت: امام (ع) در سراسر مسیر حرکت خود از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا، سخنرانی‌های مفصل و مجمل داشته‌اند که تشریح همین بیانات، آثار و برکات فراوانی در فرهنگ اجتماعی خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تقابل تاریخی دشمنان اسلام با گفتمان عاشورا، اظهار داشت: دشمن به دنبال از میان برداشتن عزاداری حسینی به‌عنوان حلقه اتصال و عامل وحدت گفتمانی تشیع است و به همین منظور این حماسه عظیم را به اشکال گوناگون تفسیر و تحریف می‌کند.

وی ادامه داد: در همین دهه‌های اخیر دیدید که عده‌ای زیارت عاشورا را به خاطر وجود لعن بر دشمنان اهل‌بیت و اسلام، مورد اعتراض قراردادند و حتی خواستار حذف این قسمت‌ها در قرائات این زیارت شریف گردیدند؛ یا در بحثی دیگر، شهادت امام حسین (ع) را به هدف بخشایش گناه امت دانستند که ریشه در تفکر سکولار دارد.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: دیدگاه سکولار نمی‌تواند بپذیرد که دین و انسان دین‌مدار در جامعه اصلاحگری کند و لذا “ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فى أُمَّهِ…” را طور دیگر معنا کردند و گفتند حسین (ع) کشته شد تا گناهان امت بخشیده شود و بعد از پاسخ داده شدن این شبهه نیز، گفتند کار حسین (ع) عاشقانه بود، با عقل سازگاری نداشت و هرچند باقی اهل‌بیت (ع) عاقل بودند، حسین (ع) عاشق بود.” و اخیراً نیز ادعا کردند که حسین (ع) اهل مذاکره بود و اصلاً قیام او برای مذاکره بود“.

وی تأکید کرد: اگر امروز مبانی قیام حسینی (ع) به‌درستی برای مردم تبیین نشود، دیگران از همین مفاهیم برای ضربه زدن به دین و زمین زدن آرمان‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی سو استفاده خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم توجه دقیق و موشکافانه به وقایع پیرامون قیام امام حسین (ع) و بیانات آن حضرت در این ایام، گفت: اگر امام حسین (ع) اهل مذاکره بود، اصلاً چرا مسلم بن عقیل را به عراق گسیل داشت یا در خصوص یزید بن معاویه، “مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ…” گفت و نامه‌ی ابن سعد را پاره کرد؟!

وی با اشاره به دستور معصومین هل بیت (علیهم‌السلام) بر روضه‌خوانی امام حسین (ع) گفت: روضه، محبت اهل‌بیت (ع) را در دل انسان نهادینه می‌کند؛ گریه بر مصائب حسین (ع) قلب را رقیق کرده و برای تلقی دقیق و عمیق معنوی زمینه‌سازی می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه روضه اهل‌بیت (ع) با زحمت و سختی به دست ما رسیده است و نباید اجازه داد این شبکه از دست برود، تصریح کرد: باید منیّت ها را از حوزه‌ی اقامه‌ی عزای حسینی دور ساخت و آن را با اخلاص عملی جایگزین نمود؛ محتواهای ارائه‌شده در هیئات باید دائماً قوی‌تر گشته و اشعار حماسی و قوی که بتوانند در مخاطب ایجاد انگیزه کنند در مجالس ارائه شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به هر طریق به دنبال ریشه‌کنی اسلام هستند، تصریح کرد: می‌بینید که چگونه بی‌گناهان را در میانمار فقط به دلیل مسلمان بودن زنده‌زنده می‌سوزانند و حتی به کودکان نیز رحم نمی‌کنند و از سوی دیگر با راه‌اندازی فرقه‌های انحرافی در بطن تشیع و اهل سنت به دنبال تغییر مسیر و ایجاد انحراف درونی در مسلمین هستند.

 

امام‌جمعه کرج گفت: امروز باید بصیر بود و جلوی گسترش بدعت‌ها و تفکرات سکولاریستی در جامعه و بخصوص هیات های مذهبی را گرفت تا خدای‌نکرده محبت ما به اهل‌بیت (ع) به بیراهه کشانیده نشود.

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینـــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.