امام‌جمعه کرج تاکید کرد؛

ترویج اخلاق عملی و تقویت بنیان خانواده، دو وظیفه مهم مبلغین

فضای مجازی ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰

همایش مبلغین، ائمه مساجد و روحانیون مستقر استان البرز با موضوع ترویج فرهنگ قانون مداری و صلح و سازش، صبح امروز، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه، جمعی از مسئولین دستگاه‌های البرز و روحانیون استان، در محل سالن شهدای دادگستری استان البرز برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک ایام مبارک عید قربان و غدیر، بیان داشت: قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم‌السلام)، تواصل و پیوند با برادران دینی در کنار وساطت برای دوستی را از وظایف فرد مسلمان می‌دانند.

وی اظهار داشت: دین یکی از عوامل وحدت جامعه و عامل صلح و سازش اهل توحید است؛ البته قرآن کریم، رفتار مسالمت‌آمیز و با عدالت، با کافرانی که در ستیز و دشمنی با اهل ایمان نبوده و اهل ظلم نیستند را نیز مورد تأکید قرار داده است.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: البته نباید از یاد برد که صلح و سازش در فضای اختلاف‌نظر است، والا در رابطه‌ی ظالم و مظلوم، باید قسط و عدل محور عملکرد باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد صحیح یک عالم متخلّق، عامل آبادی یک منطقه خواهد بود، اظهار داشت: ریشه تمام گرفتاری‌های جامعه، بداخلاقی‌ها بخصوص در حیطه‌ی زبان است و ما باید مروج اخلاق و مکارم اخلاقی در قول و البته در عمل باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی، با اشاره به نقش اثرگذار خانواده در تربیت جامعه‌ی دینی، خاطرنشان ساخت: خانواده و رساندن آن به تراز مطلوب، باید به‌عنوان یک اصل مهم موردتوجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به جایگاه مهم مسجد و مدرسه در کنار خانواده، اظهار داشت: اگر این سه عنصر تربیتی، کار خود را به‌درستی انجام دهند، بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی و مسائل دیگر حل خواهد شد.

وی با اشاره به تقدم پیشگیری بر اقدام به صلح و سازش، گفت: دشمن با دقت برای تخریب بنیان‌های جامعه و بخصوص تغییر باورها در کودکان و نوجوانان ما برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند و این عرصه باید موردتوجه جدی و اقدام جهادی و هدفمند فعالین فرهنگی قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: تربیت صحیح دانش آموزان امروز، ضامن آینده‌ی سالم کشور و جامعه است و می‌رود که عزیزان روحانی، با توجه جدی به آینده کشور، ارتباط مؤثری با مدارس ایجاد کرده و از این مهم غفلت نکنند.

در ادامه شاهد گزیده ای از تصاویر این برنامه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.