امام‌جمعه کرج:

نام بردن از مجموعه‌هایی چون نهضت آزادی در صداوسیما، بدون روشنگری لازم، جامعه را به بیراهه می‌کشاند

فضای مجازی ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، با اشاره به “خصومت” به‌عنوان یکی از آفات زبان، گفت: روایات اسلامی، خصومت را از عوامل کینه، نفاق، مشغول شدن قلب، تباهی دین، خواری فرد متخاصم، ایجاد شک و سوءظن، بطلان اعمال و سفیه و سبک شدن عقل برشمرده‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، بیان داشت: خصومت، اگر به دلیل نبود هیچ راه دیگری، برای احقاق حقوق و مال خود یا برای تأدیب و تنبیه شخص دیگر استفاده شود، مجاز است، اما توسل به آن به دلیل حسدورزی و به نیت خوار کردن دیگران و مسائلی ازاین‌دست، مذموم و ناپسند است.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به تلاش متقین در تنظیم مسیر زندگی با دستورات قرآن و عترت (علیهم‌السلام)، اظهار داشت: خداوند متعال به موسی (ع) دستور داد که از زیادی مال خوشحال نشو و یاد مرا در هیچ حالی فرومگذار که کثرت مال، عامل فراموشی گناهان است و کسی که گناهان را از یاد برد، توبه را از یاد می‌برد و درنتیجه دچار شقاوت گشته و قلب قاسی او، موعظه پذیر نخواهد بود.

امام‌جمعه کرج با تبریک عید بزرگ قربان در دهم ذی‌الحجه، اظهار داشت: عید اضحی، از جهات مختلف قابل‌توجه است که یک بعد آن وجهه‌ی اجتماعی و وحدت‌آفرین آن، در قالب نماز جمعی این عید بزرگ است؛ و بعد دیگر آن وجهه‌ی عبادی و تقرب آور قربان است.

وی تصریح کرد: هر عبادتی که انسان را به خدا نزدیک کند، عامل قرب بوده و اصطلاحاً “قربان” است؛ صدقه، زکات، انفاق و ذبح و صدقه دادن گوسفند به‌عنوان “قربانی” نیز ریشه در همین معنا دارد که همگی عامل تقرب به درگاه الهی هستند.

وی خاطرنشان ساخت: واقعه‌ی قربانی حضرت ابراهیم (ع) در صحرای منا، سمبل و نماد ذبح و سربریدن تمایلات و هواهای نفسانی انسان است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: قبول دستورات الهی توسط همه در یک سطح نیست؛ بعضی تا جایی مقید به احکام الهی‌اند که ضرر و سختی متوجهشان نشود، اما عده‌ای سختی و ضرر را هم می‌پذیرند تا دین و ارزش‌های دینی آسیب نبیند و حتی در این راه، از همه‌چیز خود دست‌شسته و تمام تعلقاتشان را قربانی می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از تورات، در بیان ویژگی امت اسلام، اظهار داشت: قربانی امت‌های قبل از اسلام، ذبح گاو و گوسفند و شتر است و قربانی این امت، جهاد در راه خداست؛ یعنی بزرگ‌ترین سرمایه، یعنی جانشان را به‌عنوان قربانی در پیشگاه خدا نثار می‌کنند؛ حسین (علیه‌السلام)، هم قربانی داد و هم خود قربانی شد و امروز با توجه به عملکرد نیروهای جهادی در جبهه‌های مختلف سازندگی و یا مقابله با کفر، معنای این قربانی کردن بهتر درک می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشت: جهادگران، بدون توجه به مسائل مادی و بدون هدف قرار دادن نام و نشان و شهرت و مقام، تنها با هدف آبادسازی میهن اسلامی و خدمت به محرومان و پابرهنگان، بدون هیچ‌گونه امکانات به مناطق محروم و بعضاً خطرناک و صعب‌العبور سفر کردند تا در گسترش عدالت نقشی داشته باشند؛ عمل اینان، قربانی است، چه برسد به اینکه در این راه جان دهند که برادر جهادگر البرزی ما، سید محمد حسینی که چند روز قبل به دیار باقی شتافت، از نمونه‌های روشن آن است.

وی تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون جهاد اقتصادی ممکن نیست و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود اجتماعی و اقتصادی، به‌کارگیری جوانان باانگیزه و پرنشاط در قالب گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و هدفمند کردن برنامه‌های جاری در این راستا، لازم و ضروری است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، اظهار داشت: قربانی دیگر این روزها، پاسدار شهید، محسن حججی است که موجی از حماسه و معنویت را به جامعه تزریق کرد و حرکتی الهی به وجود آورد که از اخلاص او سرچشمه می‌گیرد که فردا نیز تشییع پیکر مطهر او در تهران است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: حرکت‌های جهادی پر از درس‌های سبک زندگی، رفتارهای اجتماعی و فردی، باورها، تمرین خودسازی و پرورش‌دهنده‌ی روح است؛ می‌بینید که تعدادی از همین مدافعان حرم، مانند شهید حججی قبلاً جزو جهادگران بوده‌اند و شاید همین شهید حسینی عزیز هم اگر فرصت بیشتری می‌داشت، در وقتی دیگر به‌عنوان شهید مدافع حرم، وارد کرج می‌شد.

وی افزود: در این زمان که دشمن، آگاهانه، با تمام ترفندهای شیطانی خود و با برنامه‌ریزی دقیق تلاش می‌کند چهره‌ی جامعه و بخصوص نسل جوان ما را تغییر داده و غرب‌زده و مادی نشان دهد، نباید هنرمندان و اقشار مختلف هنری با ایده گرفتن از این افراد و فعالیت‌هایشان، به تولید آثار هنری در این راستا بپردازند؟! تلاش در این عرصه ارزش بالایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت ولادت امام هادی (ع) در ۱۵ ذی‌الحجه ۲۱۲ قمری، گفت: روش تبلیغی آن امام همام در دوران سخت استبداد عباسی، تقیه و زیر سؤال بردن مشروعیت حکومت طاغوت بود؛ البته مردم آن زمان دچار رفاه‌زدگی و بی‌بندوباری بودند که این مسئله، شرایط امام (ع) در حفظ دین و گسترش مبانی اسلامی را مشکل‌تر می‌نمود.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ارتش و درگذشت شهادت گونه حجاج منا در دهم شهریور به نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز بانکداری اسلامی اشاره‌کرده و اظهار داشت: در اسلام، ربا حرام و از گناهان کبیره‌ای است که جنگ با خدا معرفی‌شده است؛ در تعبیر قرآن ربا ظلم است، چراکه ربا کار و تولید را از میان می‌برد و اگر به دنبال تولید و اشتغال هستیم، باید نظام بانکی ما اصلاح شود و بانکداری اسلامی، عملاً موردتوجه مسئولین قرار گیرد

وی خاطرنشان ساخت: بعضی از اموری که امروزه در بانک‌ها رواج دارد، ازنظر فقه اسلامی مردود است و یکی از بزرگ‌ترین خدمات ارگان‌های انقلابی به نظام اسلامی، این است که بانک‌های خود را از تمام جهات اسلامی نمایند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در همین راستا، امیدواریم گروه اقتصادی دولت جدید نیز، به مسائل اصلی و اولویت‌دار اقتصادی نظیر اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه و گسترش اشتغال، توجه بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با جامعه‌ی طلاب، بیان داشت: این دیدار دربردارنده‌ی مسائل مهمی چون هنجارهای انقلاب اسلامی، ایجاد جامعه و دولت اسلامی، نیاز به روحیه‌ی مبارزه، حرف نو داشتن، پاسخگویی به سؤالات و پرسش‌ها بود که البته این خطاب محدود به جامعه طلاب نیست و همه‌ی دغدغه مندان نظام اسلامی را در برمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: بیان رهبری که فرمودند اگر کسی بگوید انقلاب تمام‌شده، به انقلاب خیانت کرده است، یعنی بگوید دشمنی با طاغوت و استکبار تمام‌شده و ما دیگر با کسی دشمنی نداریم؛ نشان از آن دارد که گوینده این سخن، دندان‌تیز و چنگال پنهان دشمن و گرگ‌هایی که در لباس میش هستند را تشخیص نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: اینان، موریانه صفت، رخنه می‌کنند و پایه‌های باور و اعتقادات جامعه را سست می‌کنند؛ در این زمان اگر کسی دل به انقلاب دارد، هرگز در مقابل یاوه‌گویی کسانی که می‌گویند انقلاب تمام‌شده است، ساکت نمی‌نشینند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: قشر فرهیخته جامعه، اعم از روحانیون و فرهیختگان، امروز باید نهضت روشنگری راه بیندازند و بر هنجارهای انقلابی تأکید کنند و اجازه ندهند افرادی که قصد دارند اهداف انقلاب را به حاشیه برانند، موفق شوند؛ این مبارزه امروز برای انقلاب است.

وی با اشاره به عملکرد واداده بعضی دستگاه‌ها، اظهار داشت: به صداوسیما عرض می‌کنیم، اگر می‌خواهید از شخصی، به خاطر مصالحی، یادی بکنید، روشنگری را فراموش نکنید تا دیگران، به‌خصوص نسل جوان را به بیراهه نکشانید.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: نهضت آزادی از همان بدو انقلاب برای کشور مشکلات فراوانی ایجاد کرد و وضعیت کاملاً روشنی دارد؛ خیانت‌هایی که این گروه به نظام اسلامی کرده نباید ناگفته بماند والا با مطرح کردن نام آن بدون روشنگری لازم، در ذهن مخاطب ایجاد شبهه می‌کنید؛ این خلاف است.

وی با اشاره به نامه‌های حضرت امام (ره) در خصوص نهضت آزادی، یادآور شد: امام (ره) خواستار برخورد قاطع با این گروه بوده و صراحتاً فرمودند که “نباید رسمیت داشته باشد”، آن‌وقت شما در چند بخش خبری به آن می‌پردازید، آن‌هم بدون توضیح خیانت‌هایشان در حق کشور که اگر درایت امام (ره) نبود، ایران را به‌کل تقدیم آمریکا کرده بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: دستگاه‌های نظام که نباید با فشار عده‌ای معلوم‌الحال در فضای مجازی، عقب‌نشینی کنند؛ محکم باشید، انقلابی عمل کنید و بدانید که بدنه‌ی مردم با شماست.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری و روز مقابله با استعمار انگلیس در دوازدهم شهریورماه، بیان داشت: مردم ما هیچ‌گاه خاطره‌ی خوبی از این روباه پیر که هرلحظه به دنبال توطئه‌ای تازه است، نداشته‌اند؛ بخصوص در فتنه ۸۸ که سفارت انگلیس، بخشی از آن را برای ساقط کردن کشور، مدیریت می‌کرد.

امام‌جمعه کرج افزود: این روزها امریکا، بازهم در روشی تازه و به بهانه‌های واهی، چون عدم ثبات منطقه و تروریسم و حقوق بشر، به دنبال نقض برجام به هزینه‌ی جمهوری اسلامی است؛ اینان باید بدانند که نظام اسلامی هرگز با شیطان و شیطان‌صفتان سازش نخواهد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نزدیک شدن عید عظیم غدیر، یادآور شد: نگذارید این مسئله مهم به دلیل نزدیک شدن محرم، مورد غفلت قرار گیرد و برنامه‌های این روز، مانند عیدی دادن، دیدوبازدید، خوش‌لباس بودن، اطعام، آذین‌بندی محلات و مسائل این‌چنین را با توجه ویژه پیگیری کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به پایان مدت حکم فرماندهی انتظامی استان و انتقال وی به استانی دیگر، از فعالیت‌های مثبت سردار کامرانی صالح در حوزه مسائل اجتماعی و کشفیات این نیرو، تقدیر و تشکر کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.