آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه؛

دشمنان به دنبال سکولاریزه کردن حوزه ها هستند

فضای مجازی ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۲

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان البرز، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام)، بیان داشت: در بیان حضرت صادق (ع)، علمای راستین، مانع از این می‌شوند که ضعفا به دام شیطان بیافتند و اجر هر کس که چنین عمل کند، از مجاهدان در میدان جنگ بالاتر است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: طلاب و روحانیون به‌عنوان نگاهبانان و مرزداران دژ اسلام، باید مرزهای نفوذ دشمن را خوب شناخته، اندیشه‌های پلید و مسمومی که به سمت این دژ در حال حرکت است را شناسایی کرده و خود را برای مقابله با این خطرات تقویت کنند.

وی تصریح کرد: دشمن، برای نابودی اسلام، معنویات، شیعه و انقلاب، کمر همت بسته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند؛ باید زمان را شناخت و با اطلاع از وظیفه، به‌موقع عمل کرد و کوتاهی در این زمینه به‌هیچ‌وجه جایز نیست.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: دشمنان با هزینه‌های فراوان، تلاش می‌کنند تا بعضی انحرافی را در حوزه نفوذ داده و فضای حوزه را سکولار کنند؛ حوزویان را نسبت به مسائل مهم کشور بی‌تفاوت نمایند و بلکه آن‌ها را جزو منتقدین قرار داده و مانع رشد و توسعه فکر انقلابی شوند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند عقاید ناب شیعی را تحریف کرده و از کار بیندازند و برای رسیدن به این هدف، در کنار استفاده از فشارهای خارجی، از عوامل واداده داخلی نیز بهره می‌برند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به دسترسی همگانی فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه، بیان داشت: باید در این فضا حضور جدی داشت و در تولید محتوا و پاسخ به شبهات این فضا فعال بود که البته نیازمند بصیرت، بار علمی و تسلط به معارف قرآن و اهل‌بیت (ع)، در کنار شبهه شناسی و بدعت شناسی است.

وی خاطرنشان ساخت: روحانیت آگاه و فعال، عنصر بصیرت بخش جامعه است که چنین شخصیتی، تنها در حوزه‌ی متقن و تراز انقلاب و اسلام تربیت می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر افزایش سطح کار و فعالیت جهادی طلاب و روحانیون در زمانه‌ی حساس کنونی، اظهار داشت: با وجود هجمه شدیدی که امروز به اسلام و ارزش‌های دینی وارد می‌شود، تنبلی و بیکاری، خلاف شرع مسلم است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به گسترش فرقه‌های فکری در استان البرز و ترویج این افکار در سطح جامعه، بیان داشت: جایگاهی که باید در مقابل اشاعه این انحرافات ایستادگی کرده و مردم و جامعه را واکسینه کند، حوزه علمیه است.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر لزوم تهیه و ترسیم چشم‌انداز حوزه‌های علمیه البرز، بیان داشت: طی چهار سال گذشته، مکرراً این مطالبه را از عزیزان داشته‌ایم که ان‌شاءالله با مدیریت جدید، این مسئله به‌صورت جدی‌تر موردتوجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که افق حوزه‌ی ما در سال‌های پیش رو، چیست و مثلاً جهت‌گیری ما در برنامه‌ریزی‌هایمان، تربیت مبلغ است یا می‌خواهیم فقیه تربیت کنیم و در این مسیر چه نقص‌ها و مشکلاتی داریم که این مسئله نیازمند طرح چشم‌انداز حوزه‌های علمیه استان است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: ترسیم چشم‌انداز مذکور، امکان سنجش اقدامات و ارزیابی عملکردها را فراهم می‌کند و نظم و دقت برنامه ها را قوت می‌بخشد که باید تمام ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه استان در این مسیر قرار گیرند.

وی تأکید کرد: حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی، باید هم از جهات علمی و درسی و هم ازنظر عملی و تبلیغی، به تربیت طلاب بپردازد؛ این ظرفیت در حوزه علمیه استان البرز وجود دارد که البته برای به فعلیت رسیدن این قابلیت‌ها، همکاری و همت تمام دستگاه‌های مرتبط در استان نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم توجه جدی مدیران استانی به حوزه‌های علمیه استان، گفت: جای تأسف است که با وجود دعوت از تمام اعضای شورای اداری استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی جهت شرکت در این برنامه، به‌جز معدودی از آقایان، بقیه اهتمامی به حضور در این جمع نداشته‌اند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر استفاده بیشتر از فرصت‌های مختلف در حوزه مانند تابستان‌ها، تأکید کرد: حوزه علمیه استان البرز باید بتواند قسمتی از بار انقلاب را به دوش بکشد و در جبران کارهای بر زمین‌مانده تلاش کند که امروز وقت کم‌کاری و تنبلی نیست.

وی با تأکید بر حرکت به‌سوی نخبه پروری در حوزه‌ها، اظهار داشت: امیدواریم کمبود مراکز تخصصی حوزوی در استان البرز و نیاز جدی طلاب بالاتر از پایه ششم استان به این مراکز تخصصی پژوهشی، موردتوجه جدی مدیران حوزه‌های علمیه در سطح کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: با توجه به نام‌گذاری‌های قبلی و هدف‌گذاری‌های سال‌های گذشته برای حوزه‌های علمیه استان، امسال به‌عنوان سال ” اخلاق و تبلیغ” و توسعه‌ی امور تبلیغی در حوزه‌ها نام‌گذاری می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: فصل مقوم حوزه‌های علمیه، اخلاق و تبلیغ است؛ بدون این دو، حوزه به نتیجه و هدف خود نائل نخواهد آمد که ان‌شاءالله توجه به این ابعاد در سال آتی به‌صورت ویژه در نظر مدیران و مسئولین حوزه‌ها و سرلوحه برنامه‌هایشان خواهد بود.

گفتنی است، آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان البرز، صبح امروز و با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان در مصلای بزرگ کرج برگزار شد و طی این برنامه، از فعالیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلطانی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه برادران البرز تقدیر به‌عمل‌آمده و حجت‌الاسلام‌والمسلمین خوئینی به‌عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه برادران استان معرفی گردید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

۲ دیدگاه

  1. سید 24 آگوست, 2017 در 11:10 - Reply
    • فضای مجازی 25 آگوست, 2017 در 11:37 - Reply

      با سلام
      مشروح این خبر، اشاره به تلاش دشمن برای سکولاریزه کردن مساجد، حوزه ها و به طور کلی فرهنگ دینی جامعه دارد و مسجدی را به عنوان “مسجد سکولار” معرفی نکرده است.
      ضمنا، به اطلاع می رساند تنها مرجع رسمی انتشار مواضع و اخبار مرتبط با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج، سایت رسمی دفتر و کانالهای مجازی معرفی شده در این سایت هستند و مسئولیت مطالب منتشر شده توسط سایت های دیگر، به عهده دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز نیست.

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.