گزارش تصویری/

بازدید یک روزه نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از بخش چهارباغ

فضای مجازی ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۰

اولین بازدید منطقه‌ای نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در سال جاری، صبح سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۹۶، با استقبال فرماندار ساوجبلاغ، امام‌جمعه چهارباغ، بخشدار این بخش و جمعی از اهالی و مسئولین بخش چهارباغ، زیارت مزار شهدای گمنام و حضور در شورای اداری این بخش آغاز شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در شورای اداری بخش چهارباغ ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه ذی‌القعده و تقدیر از مسئولین و مدیران خدمتگزار این بخش گفت: عملکرد مدیرانی که تلاش می‌کنند تا نگذارند نظام به دلیل کم‌کاری کارگزاران ناکارآمد جلوه کند، برای آن‌ها عبادت محسوب شده و اجر دارد.

وی اظهار داشت: منطقه ساوجبلاغ تا فشافویه که درگذشته ری نامیده می‌شد جزء حاصلخیزترین مناطق ایران است و ظرفیت‌های فراوانی برای اعمال اصول اقتصاد مقاومتی دارد که باید موردتوجه جدی مسئولین باشد.

وی ادامه داد: باید جامعه را طوری آموزش داد که عزتمند و خودباور باشند و این نگاه از مبانی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه باوجود داشته‌های فراوان می‌توان بی‌نیاز از دیگران بود ادامه داد: حق نداریم با وابستگی و خواسته‌های از موضع ضعف، شرافت و عزت خود و جامعه را لکه‌دار کنیم.

وی گفت: ننگ است که ما بتوانیم پارچه تولید کنیم ولی در همین منطقه فروشگاهی تأسیس شود که صفر تا صد محصولات آن خارجی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عصاره اقتصاد مقاومتی توجه به درون است اظهار داشت: نقطه‌ی آغاز این توجه، احیای مناطق صنعتی است که قبلاً فعال بوده و امروز دچار سکون و تعطیلی شده‌اند.

ایشان گفت: کار باید برای خدا باشد؛ کارگزاران نظام اسلامی باید حداقل سالی یک‌بار دستورالعمل منشور حکومتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای مالک اشتر را بخوانند و آن را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: تصدی امور و انتصابات حتماً باید در اختیار افراد امین و کارگزارانی که تعهد علمی دارند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اظهار اینکه مدیران باید مسئولیت را امانت بدانند ادامه داد: کارگزاران نظام اسلامی باید عاقبت کار خود را طبق دستورالعمل علوی علیه‌السلام، جز سعادت یا شهادت نخواهند.

وی گفت: اگر پذیرفتن مسئولیت‌ها به هدف مقام و منصب و ریاست باشد، کار به نتیجه نخواهد رسید و امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام، تنها دلیل قابل‌قبول برای تصدی مناصب را خدمت به خلق می‌دانستند.

 

 

برنامه بعدی نماینده ولی فقه در استان البرز، دیدار با روحانیون بخش چهارباغ بود که اهم مطالب بیان‌شده توسط  آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار به شرح ذیل است:

وظیفه روحانیون هدایت است و باید این وظیفه موردتوجه جدی ایشان در هر شرایطی باشد.

علما میراث دار انبیا هستند و علوم انبیا نه از طریق کسب و تجارت بلکه از طریق پیوند علما و انبیا و از طریق ارث به علما می‌رسد.

دو کار اصلی انبیا، تعلیم کتاب و دین الهی و مبارزه با ظلم و ظالم بود؛ لذا برای رسیدن به ارتباط صحیح با آنان، باید به این دو امر مشغول کردیم.

مبارزه با ظلم و فرق و تبعیض و هر کژی، وظیفه‌ی جدی علما و روحانیون است.

اگر شبهه‌ای در منطقه‌ای توسعه پیدا کند و این شبهه برای اهل آن منطقه حل نشود، عالمان آن دیار به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام، جزء جاهلان است.

اگر امام جماعتی به وظیفه اصلی خود یعنی هدایت مردم عمل ننماید، از عدالت خارج است و نمی‌توان به او اقتدا کرد.

باید اطرافیان خود را ضد ظالم و مستکبر بار آورد و مردم را به حال بی‌تفاوتی رها نکرد.

ما در مواجهه با یک هجمه‌ی شدید تبلیغاتی توسط دشمن هستیم؛ می‌خواهند هیچ اثری از اسلام باقی نماند.

تشیع به‌عنوان سنگر محافظت از اسلام، مورد شدیدترین هجمه‌هاست.

دشمنان می‌خواهند ما جمعیت نداشته یا جمعیت بی‌حال و خسته و بی‌اثری داشته باشیم؛ و با نوع غذا و انواع لوازم‌آرایشی و تغییر نوع پوشش به دنبال این هدف هستند.

امروز غربالگری و جلوگیری از فرزند آوری توسط بانوان بالای ۳۰ سال خود به عامل تحدید جمعیت تبدیل‌شده، درصورتی‌که در غرب به خانم‌ها توصیه می‌شود در سنین ۴۵ سالگی نیز فرزندی متولد کنند تا دچار پوکی استخوان در سنین کهن‌سالی نشوند.

 

 

دیدار مردمی با اهالی چهارباغ، استماع مسائل و مشکلات و خواسته‌های مردم این بخش و اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امیرالمومنین (ع) چهارباغ، قسمت بعدی برنامه یک‌روزه بازدید نماینده رهبر انقلاب در استان البرز از منطقه چهارباغ بود.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی به طرح مسائلی پرداختند که به موضوعات ذیل اختصاص داشت:

خدای متعال در قرآن کریم، مکرر انسان را به تقوا و دوری از غفلت دستور داده است.

قرآن کریم توجه انسان را به دو دشمن درونی و بیرونی جلب می‌کند که دشمن درون، نفس اماره و دشمن بیرون، شیطان، استکبار و طواغیت و مصداق امروزی آن شیطان بزرگ و آمریکا و غرب است.

اگر انسان دچار غفلت گردد، زمین‌گیر شده و در امور مادی و معنوی شکست می‌خورد.

در بیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام، غفلت چرک جان و عامل صید شدن است و در بیان ایشان هیچ صیدی در حال ذکر خدا صید نمی‌گردد.

مهم‌ترین راهبرد مقابله با دشمنان، چه درونی و چه بیرونی، پیشگیری از غفلت و ذکر خدا داشتن است.

چه ازنظر درونی و چه در ابعاد اجتماعی و در برای نیروهای نظامی و امنیتی، باید همیشه آمادگی را حفظ کرد و از غفلت گریزان بود.

مهم‌ترین عامل دوری از غفلت در ابعاد اجتماعی، بصیرت است.

نمازخوان و روزه‌گیر در زمان حضرت علی علیه‌السلام نیز زیاد بود ولی همان‌هایی که ذکر و عبادتشان شهره‌ی خاص و عام بود، با عدم بصیرت به‌جایی رسیدند که از دین خارج شدند و در نهروان مقابل امام وقت خود ایستادند.

آگاهی سیاسی در جامعه زیاد است اما تحلیل سیاسی از آن مهم‌تر است.

اگر تحلیل سیاسی وجود نداشته باشد، صلح امام حسن‌ (ع) ها و کربلاها دوباره تکرار خواهند شد.

میزان تحلیل سیاسی جامعه در شرایط خاص مانند انتخابات نمود پیداکرده و اثرات خود را نشان می‌دهند.

تحلیل سیاسی ذکر عملی است؛ همه‌ی اقشار باید تلاش کنند در این مسیر حرکت کرده و این وجهه را در خود تقویت کنند.

 

 

دیدار با خانواده شهید امرالله شاه بختی و خانواده شهیدان فیروز فلاح از روستای اغلان تپه چهارباغ، دیدار با جانباز آزاده آقای ابوالفضل بهتوئی از روستای آغچه حصار چهارباغ و جانباز آزاده آقای حسن سرشار از روستای لشگرآباد چهارباغ، در کنار دیدار با ۲ خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارباغ، بخش دیگری از برنامه بازدید امام‌جمعه کرج از این بخش بود.

 

در پایان این سفر یک‌روزه، آیت‌الله حسینی همدانی از پارک پرندگان چهارباغ و یک واحد نمونه صنعتی این منطقه بازدید به عمل آورد که در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این بازدیدها هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.