خطیب جمعه کرج:

ایران اسلامی مملو از عزت و اقتدار و مردانگی و دستاوردهای بزرگ علمی است و دشمن نباید عمل یک عده را دستاویز شیطنت کند

روابط عمومی ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ۰

آیت‌الله حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج با اشاره به آثار و تبعات دروغ اظهار داشت: عقلا, دائما مواظب زبان خود هستند و دروغ نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه هرگز اجازه دروغ به کسی داده نشده است، افزود: دروغگو مسئول گفته‌های خود است و باید در مورد دروغگویی خود پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دروغگویی برای اصلاح امور بین دونفر علی‌رغم ماندگاری بدی دروغ, به اندازه ضرورت ایراد  ندارد، گفت:  در جایی که جان و آبروی مومنی در معرض خطر باشد به اندازه ضرورت دروغ گفتن ایرادی ندارد.

ایشان با بیان اینکه اصلاح بین دو نفر بدون دروغ توصیه شده است، عنوان کرد: دروغگویی در جنگ به خاطر مصالح جنگی هم از این دسته از موارد است.

امام جمعه کرج در خطبه دوم نماز با اشاره به فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: یکی از مواردی که رهبری معظم انقلاب در حکم تنفیذ تاکید داشتند اشتغال و توجه به رفع بیکاری است و دولت به صنایع کوچک توجه ویژه‌ای داشته باشد. رهبری معظم انقلاب در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید فراوانی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور، بیان کرد: تقویت چند هزار کارخانه و صنایع کوچک و متوسط به ایجاد اشتغال و کارآفرینی و رفع معضل بیکاری کمک می‌کند و احیای آن, جبران خسارت‌های گذشته را می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود که در ابتدای شروع به کار خود اقدامات مناسبی در جهت اشتغال‌زایی و خروج از رکورد اتخاذ کند, عنوان کرد: چندین نفر در روز برای کار به دفتر ما و دیگر مسئولان استان البرز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع مشکلات صنایع کوچک با برنامه و کار منظم انجام‌شدنی است، عنوان کرد: توجه به معیشت مردم یکی از توصیه‌های رهبری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد که با انتخاب وزرای کارآمد این کار میسر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بیان کرد: حزب‌الله لبنان یکی از محورهای مقاومت در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای حفظ رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال از بین بردن حزب‌الله و جریانات مقاومت است، تاکید کرد: جوانان شجاع و غیور لبنانی در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستادند و در جنگ ۳۳ روزه پیروز شدند.

امام جمعه کرج با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: مردان باغیرت و رزمندگان دلاور با غیرت مثال زدنی در شرایط سخت ولی عزتمندانه به سر بردند و از کیان انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی گفت: این رزمندگان با غیرت خود بر روی اعتقاد و عقیده خود ایستادند و داغ خم شدن در مقابل دشمن را بر دلش گذاشتند.

ایشان با توصیه به ملاقات با جانبازان و خانواده‌های شهدا و اسرا، بیان کرد: ملاقات با این خانواده‌ها به من انرژی می‌دهد و توصیه من این است که حضور مسئولان در منازل شهدا و ایثارگران تقویت شود و برای رفع مشکلات این افراد تلاش کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه فرهنگ حاکم در دفاع مقدس برای جوانان امروزی باید تبیین شود، تاکید کرد: این فرهنگ امروز می‌تواند هم اقتصاد کشور را سامان داده و هم فرهنگ کشور و ناهنجاری‌های موجود در این حوزه را ساماندهی کند و باید در گسترش این فرهنگ به صورت جد تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه جریاناتی تلاش می‌کنند که فرهنگ ایثار و شهادت را موذیانه و موریانه صفت بدون سرو صدا در کشور کمرنگ کنند, گفت: نیاز است بصیرت لازم درمورد تحریف و دست اندازی به این مبانی حفظ شود؛ بنای این افراد این است که نسل جوان ما با این امور بیگانه شود و به گوش جوان ما ارزش‌های انقلابی نخورد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها مرحله به مرحله در حال عملیاتی شدن است، تصریح کرد: آیا ابلاغ وزارت علوم در مورد حذف درس آشنایی با دفاع مقدس در کلیه رشته‌های کارشناسی در سال ۹۶ و ۹۷  توطئه نیست که دانشجوی ما با این مسئله آشنا نباشد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه برای هر مقطعی اقداماتی صورت می‌گیرد که در راستای بی اثر کردن مبانی انقلاب است،گفت: سند ۲۰۳۰ که برای آن این همه تذکر داده شد دنبال چنین مسائلی است که آقایان اعلام می‌کنند که سند کنار گذاشته شده و کاری با آن نداریم و باید پرسید که این موضوع چیست.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در آموزش و پرورش برخی مشاوران و مدیرانی به کار گرفته می‌شوند که هیچ اعتقادی به اسلام ندارند چه برسد به انقلاب، متذکر شد: دولت باید دقت لازم را داشته باشد و به حرف بسنده نکند و هیچ کشوری در دنیا به این صورت عمل نمی‌کند و وقتی مسایل در کشور انقلابی کمرنگ شود, مسایلی که عزت ما را به خطر می‌اندازد اتفاق می‌افتد.

امام جمعه کرج با اشاره به مراسم تحلیف رییس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این جلسه, جلسه‌ای قابل دفاع است و پیام‌هایی برای دنیا داشت.

وی با اشاره به اقدام برخی از نمایندگان در گرفتن عکس با موگرینی عنوان کرد: عمل صورت گرفته از سوی برخی از نمایندگان فارغ از موضوعات جناحی مورد اعتراض مردم در داخل و خارج و سبب ناراحتی مردم شد و همه سلایق به این موضوع اعتراض کردند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا تلاش می‌کنند که این اقدام را وسیله تحقیر ایران قرار دهند که باید گفت اینگونه نیست، عنوان کرد: تاریخ ایران اسلامی مملو از عزت و اقتدار و مردانگی و دستاوردهای بزرگ علمی است و دشمن نباید عمل یک عده را دستاویز شیطنت کند و ما باید حواسمان جمع باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مجلس باید سریعا جبران کند،گفت: هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان باید کسانی که شأن نمایندگی مردم با صلابت ایران را پایین آوردند را مواخذه کرده و به آن دسته از نمایندگانی که این عمل قبیح را حتی اگر در هیئت رئیسه توجیه می‌کنند, تذکر دهد تا این موارد تکرار نشود و نمایندگان باید با عذرخواهی از ملت این خرابکاری و اشتباه را جبران کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه رزمندگان ما صدها کیلومتر آنطرف‌تر از کیان نظام دفاع می‌کنند، تاکید کرد: این تربیت‌شدگان مکتب حسین (علیه السلام) با رشادت تمام مانند اربابشان با سر بریده و حنجره زخم خورده از ناموس این ملت دفاع می‌کنند و آن وقت یک عده در مقابل کسی که هفته قبل علیه کشورشان مصوبه امضا کرده اینگونه بچه‌گانه لودگی می‌کنند و این موضوع قابل تصور و قابل قبول نیست و باید قطعا با این افراد برخورد و جلوی این کار در آینده گرفته شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه نباید این قدرت را دست کم بگیریم، گفت: دشمن با هر وسیله‌ای به دنبال منزوی کردن ایران است و پیام رهبری در حکم تنفیذ هم ایستادگی در مقابل سلطه‌طلبان بود که همه باید در این راه گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در هفته گذشته یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران برای ارزیابی توافق هسته‌ای است، عنوان کرد: به این وسیله می‌خواهند بدون هزینه از برجام خارج شوند و به گردن ایران بیندازند، چون اگر ایران زیر بار بازرسی‌ها نرود بهانه درست می‌شود که ایران در حال نقض برجام است, این در حالی است که در هیچ کدام از بندها ماده‌ای بر ضرورت بازدید از مراکز نظامی ایران وجود ندارد و لازم است عزیزان واکنش قاطع و محکمی در مقابل اراجیف آمریکایی‌ها داشته باشند؛ در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که چنین حقی برای کسی دیده شود و هیچ قاعده بین‌المللی وجود ندارد و هیچ دولت عاقلی هم اجازه بازدید از مراکز نظامی و حریم امنیتی کشور را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ممکن است که عده‌ای بزدل و‌ ترسو در داخل به بهانه‌های واهی و امتیازگیری موهوم, راضی به این امر باشند، بدانند هرگز این اتفاق به وقوع نمی‌پیوندد و امام(ره) فرمودند که موضع‌گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ حافظ خشم و‌ کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه‌داری غرب و در راس آن آمریکا جهان‌خوار باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز به تبعیت از فرموده رهبری عرض می‌کنیم که همه بدانند که ملت و دولت ایران هرگز اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را به آمریکاییها نمی‌دهد، گفت: آمریکا جرات نزدیک شدن به ایران را ندارد چون می‌داند که اگر به صورت نظامی نزدیک شود چه عواقب بدی متوجه این کشور می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به وضعیت شهر عوامیه عربستان و کشتار مردم در این شهر با وجود حدود سی هزار شیعه بیان کرد: این روزها عوامیه در شرایط سختی به سر می‌برد و شبیه موصل محاصره و خانه‌های مردم خراب شده و تعدادی از شیعیان آنجا به بهانه‌هایی کشته شده‌اند. برای حمایت از این مردم دستگاه دیپلماسی اقدامات لازم را انجام دهد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه لازم است که دستگاه قضا نسبت به افرادی که قصد حساسیت‌زدایی از فتنه‌گران را دارند, کوتاه نیاید، عنوان کرد: این روزها به بهانه ملاقات با یک بیمار, برخی از افراد که در نظام مسئولیت دارند با فتنه‌گران ملاقات می‌کنند که لازم است با ملاک قرار دادن فرمایشات رهبری برخورد لازم با این افراد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام است و کسی که با این جریان ارتباط دارد نباید مسئولیت داشته باشد و اگر مسئولی به دیدن فتنه‌گر برود باید برخورد قضایی شود، تاکید کرد: دستگاه قضایی صریحا با این موارد برخورد کند و اجازه کوتاه‌آمدن را ندهد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به تحرکات گروه‌های سیاسی داخل استان البرز بیان کرد: به این گروهها هشدار می‌دهم که پای فتنه‌گران را به البرز باز نکنید که قطعا قلم پای فتنه‌گران شکسته خواهد شد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اگر مدتی از روی مصلحتی سکوت داریم فکر نکنید که خواب هستیم و توجه نداریم و تحرکات را رصد نمی‌کنیم، متذکر شد: دستگاه‌ها هم حواس خودشان را بیشتر از گذشته جمع کنند و در مسئله فتنه به هیچ وجه نباید کوتاه آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه فعلا بنا بر سخن گفتن در مورد معامله‌هایی که صورت گرفته تا برخی از افراد معلوم‌الحال فرصت جولان پیدا کنند را ندارم, اظهار داشت: منتظر نحوه عملکرد آقایان هستم تا در مسایل پیش رو چگونه عمل می‌کنند.

وی با تشکر از ناجا گفت: مخاطرات اجتماعی را دنبال می‌کنند اما درخواست می‌کنم که با مظاهر فساد با جدیت برخورد کنند و با حرمت شکنی در وسایل نقلیه که عفت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند برخورد شود و در صورت کمبود نیرو از ظرفیت و توان بسیج بهره‌برداری کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.