امام‌جمعه کرج:

“کدورت” دانستن فتنه ۸۸، تحریف آشکار است

فضای مجازی ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: ناسزاگویی و بددهانی، یکی از آفات زبان است که اخوت اسلامی را از بین برده، روابط اجتماعی را مکدر می‌کند و اهل تقوی به‌شدت از این خصیصه ناپسند احتراز دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: بدزبانی و هرزه‌گویی، موجب سرافکندگی و تنهایی گوینده می‌گردد و طبق احادیث معصومین (علیهم‌السلام) تکرار آن، در حکم دشمنی با خدای متعال بوده و بهشت را بر گوینده حرام می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: بدزبانی و فحاشی زمینه نفاق و دورویی را توسعه داده، شخص را از عدالت خارج می‌کند؛ او در زمره فاسقان است که شهادتش پذیرفته نیست و نباید او را امین قرارداد و اگر هم کسی -مثلاً در اثر عصبانیت- دچار این عمل گردید، باید توبه نماید تا دچار این عوارض نگردد.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک زادروز باسعادت ثامن‌الحجج (ع)، گفت: امام رضا (ع)، تنها امامی هستند که بعد از امیرالمؤمنین (ع)، مدتی منصب ظاهری داشتند و از این فرصت برای پیشبرد اهداف امامت و توسعه معارف شیعی، بخصوص مباحث امامت و رهبری، بهره بردند.

وی اظهار داشت: برای حدیث معروف سلسله الذهب* امام رضا (ع)، بیش از ۲۰ هزار کاتب و نویسنده نقل‌شده است که یکی از ویژگی خاص این حدیث شریف، سند آن است که از طریق امامان به رسول خدا و از طریق ایشان به خود ذات اقدس الهی می‌رسد و به علت همین سند استثنایی، به سلسله الذهب، یعنی “زنجیره‌ای از طلا” معروف گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بیان این حدیث معروف در آن موقعیت خاص، نشان‌دهنده‌ی تیزبینی و سیاست امام (ع) است که با اتصال مسئله امامت به توحید، در فرصت کوتاه به‌دست‌آمده، تمام نقشه مأمون را که قصد داشت به‌وسیله ایشان حکومت بنی‌عباس را مشروعیت ببخشد، از بین برد.

وی گفت: حدیث انقلابی سلسله الذهب، حرکتی عظیم است که در حضور جمع کثیر حاضران و خیل کاتبان، جایگاه واقعی امامت و ارتباط آن با توحید را در تاریخ ثبت کرد.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: توحید، تأمین‌کننده‌ی حیات دنیوی و اخروی جامعه است و گرفتاری‌های امروز جوامع بشری، نبود باور به توحید و در پی آن باور نداشتن به معاد است.

وی خاطرنشان ساخت: جامعه‌ای که توحید محور و توحید مدار نباشد، اعتقادی به معاد نیز ندارد و در چنین جامعه‌ای بی‌تقوایی و مشکلات مختلف اجتماعی به وجود خواهد آمد و زندگی بافضیلت تنها در سایه توحید محقق می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی به ارتباط ولایت و توحید در این حدیث اشاره نموده و خاطرنشان ساخت: ایمنی فرد و جامعه وقتی تأمین خواهد شد که حول محور امامت چرخ بزنند که در غیر این صورت، ستمگران و طواغیت، قوانین خود نوشته را به‌جای قانون خدا به آن‌ها تحمیل کرده و جهان را به سمت نابودی و هرج‌ومرج می‌کشانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: می‌بینید که همین امروز چه طور هدفمند و با برنامه، کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی را لگدکوب می‌کنند و مثلاً همین بیماری وبا که در یمن گسترش‌یافته، به‌احتمال بسیار قوی بیوتروریسم بوده و به شکل جهت‌دار در این منطقه گسترش‌یافته است.

وی ادامه داد: آیا همین امروز در میانمار و کشمیر حقوق بشر در جریان است؟! زن و مرد و پیر و جوان را زنده‌زنده در آتش می‌سوزانند و هیچ صدایی از همین مجامع به‌اصطلاح حقوق بشری بلند نمی‌شود؛ بلکه به نام همین حقوق بشر، دنیا را به آتش کشیده و دیدید که چگونه به همین بهانه هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی کرده و ۱۶۰ هزار شهروند را کشتند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نام‌گذاری ۱۴ مردادماه به‌عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، گفت: بیایید و نظام حقوقی اسلامی را درباره بشر و تمام اجزای عالم ببینید و بخوانید که اسلام چه حقوقی در ارتباط انسان با طبیعت، با انسان‌ها و یا با سایر موجودات بیان کرده است.

وی بیان داشت: وقتی در دنیا سخنی از حقوق بشر نبود، امام سجاد (ع) رساله حقوق نوشتند و بلکه قبل از ایشان، رسول خدا (ص) روابط حقوقی و اجتماعی را تنظیم و تعریف کردند؛ درحالی‌که با نگاهی دقیق می‌توان دریافت که قدرت‌ها، امروز به نام حقوق بشر، به دنبال نژادپرستی و منافع سیاسی و استکباری خود هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: جامعه‌ی توحیدی، بدون ولایت توحید مدار نیست، اگر همه لا اله الله بگویند ولی به‌شرط توحید که امامت و ولایت است تمسک نجویند، توحید را هم درنیافته‌اند.

وی تصریح کرد: ولایت محور وحدت و اتحاد جامعه است و اگر ولایت نباشد، دشمنان اثری از آثار اسلام و انقلاب بر جای نخواهند گذاشت و تحریم‌های جدید که دشمنان با خباثت آن‌ها را اعلام می‌کنند، گواه همین مدعاست.

نماینده ول فقیه در استان البرز یادآور شد: استکبار، با اهرم تحریم، به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام و استیلای دوباره بر این کشور است، اما این خیال خامی است که او و دوستان داخلی‌اش دارند، چراکه مردم ما تا نابودی کامل استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی، لحظه‌ای از پا نخواهند نشست.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم و حاشیه‌سازی‌ها پیرامون اهمیت و جایگاه تنفیذ رهبری، اظهار داشت: جلسه تنفیذ، جلسه تشریفاتی نیست و در روند مراحل تثبیت ریاست‌جمهور، یعنی “احراز صلاحیت”، “رأی مردم”، “تنفیذ” و “تحلیف”، مهم‌ترین مرحله، تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با بیان اینکه بحث فقهی و حقوقی مهمی درباره تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری مطرح است که باید تبیین شود تا زمینه سوءاستفاده و سوءبرداشت‌ها از میان برود، گفت: در نظام اسلامی، کسی که “مقبولیت” او از طریق انتخابات آزموده شده است، توسط رهبر انقلاب، به ریاست‌جمهوری “منصوب” می‌شود و به این وسیله رئیس‌جمهور منتخب، “مشروعیت” دینی و سیاسی کسب می‌کند.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه عده‌ای در این فضا اقدام به شبهه افکنی می‌کنند، باید دلایل و منطق این فرآیند تبیین گردد و همگان با آن آشنا باشند تا خدای‌نکرده این مسئله مورد سوءاستفاده و ایجاد انحراف فکری در جامعه قرار نگیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اصل اساسی نظام جمهوری اسلامی، یعنی “اصل ولایت‌فقیه” خاطرنشان ساختند: در نظام اسلامی، فقیه عادل جامع‌الشرایط به‌عنوان حاکم اسلامی، حقوق و وظایف مختلفی در چارچوب ضوابط شرعی و دستورات الهی، جهت اداره‌ی جامعه داراست.

وی افزود: ازآنجاکه مسائل کشور و اداره امور بسیار گسترده است و فقیه به‌تنهایی قادر به اداره این امور نیست، همانند زمان رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع)، از افراد و نهادهایی به‌عنوان کارگزار و عمّال نظام اسلامی بهره می‌برد؛ در زمان غیبت معصوم (ع) نیز انتخاب و انتصاب کارگزاران بر عهده ولی‌فقیه حاکم است.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امام (ره) مشروعیت تمام ارکان نظام اسلامی ازجمله رئیس‌جمهور را منوط به امر و نصب فقیه می‌داند و فرمودند که اگر رئیس‌جمهور به نصب ولی‌فقیه نباشد، در حکم طاغوت است، ولو تمام مردم به او رأی دهند؛ چراکه رأی مردم گویای مقبولیت شخص بوده و تأیید مشروعیت او نیست که این وظیفه، بر عهده فقیه عادل جامع‌الشرایط قرار دارد.

وی تأکید کرد: به‌طور خلاصه، تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر انقلاب، مشروعیت بخشیدن به ریاست او بر قوه مجریه به نمایندگی از ولی‌فقیه و مجوزی جهت تصمیم‌گیری و اعمال‌نظر رئیس‌جمهور، در حوزه اختیارات این قوه، به نیابت از امام المسلمین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: تا وقتی‌که این حکم از سوی امام جامعه به رئیس‌جمهور اعطا نشود، او نمی‌تواند ریاست قوه مجریه را به دست بگیرد و این شرط برای ریاست قوه قضاییه و فعالیت فقهای شورای نگهبان به‌عنوان جایگاه نظارت شرعی بر قوانین مصوب قوه مقننه -که همگی از شئون وظایف و اختیارات امام المسلمین هستند- نیز برقرار است.

وی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که اعتبار این حکم منوط به عمل به شرایط آن مانند رعایت موازین اسلامی و قانون اساسی است و با برداشته شدن نصب رهبری، این حکم ابطال می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از دولت جدید، بیان داشت: رهنمودها و مطالباتی در بیانات رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ جناب رئیس‌جمهور، موردتوجه جدی ایشان و عموم مردم و مسئولین قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: مدتی است عده‌ای تلاش می‌کنند دوباره از فتنه رفع اثر کنند و اخیراً نیز برخی آقایان، این مسئله را یک کدورت دانسته و دعوت به “رفع کدورت” نموده‌اند؛ این حرف کاملاً غلط است و گوینده آن مسئله‌ی مهمی چون تلاش برای براندازی نظام اسلامی را در حد یک کدورت معرفی می‌کند که تحریف آشکار است.

وی گفت: به‌هرحال اگر به دنبال حل این به قول شما “کدورت” هستید، حل آن به برائت جستن و استغفار و اظهار ندامت و پشیمانی از اقداماتی گذشته‌شان است که در این صورت این مسئله قابل‌حل خواهد بود.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: طبق بیان رهبری، فتنه خط قرمز نظام است و امیدواریم دولت جدید این مسئله را در به‌کارگیری نیروها مدنظر قرارداده و مانند دولت قبل که مواردی مشاهده شد، این بار این افراد را وارد مجموعه‌ها نکند و همان‌طور که دانستن را از حقوق مردم معرفی می‌کند، با آن‌ها صادق بوده و مسائلی مانند ۲۰۳۰ و برجام را که درگذشته واقع شدند، دوباره به‌صورت مخفیانه انجام نداده و برای کشور هزینه درست نکنند.

=================================================

* کَلِمَهُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.