آیت‌الله حسینی همدانی:

رفتن به زیارت امام و تجدیدعهد با او، از حقوق امام معصوم بر امت است

فضای مجازی ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در جمع کاروان یک هزارنفری زائران پیاده آستان قدس رضوی (ع)، در مصلای کرج، بیان داشت: نائل شدن به مقام “رضا”، یکی از اهداف والا در زیارت ثامن‌الحجج (ع) است.

وی اظهار داشت: حضرت رضا (ع) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی هستند که در شخصیت ایشان بروز و ظهور یافته‌اند و از آن جمله می‌توان به مقام بالای علمی ایشان اشاره نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: امام معصوم بر امت خود حقوقی دارد که یکی از آن‌ها “رفتن به دیدار و زیارت امام” و “تجدیدعهد و پیمان کردن با او” است.

وی افزود: درعین‌حال این زیارات ثواب‌های فراوانی نیز همراه دارند، مثلاً زیارت امام رضا (ع) بهشت را بر انسان واجب می‌کند و معادل هفتاد حج و عمره مقبول معرفی‌شده است.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: زیارت حضرت رضا (ع) معادل زیارت رسول خدا (ص) دانسته شده و کسی که زیارت حضرت رضا (ع) را انجام دهد، گویی پروردگار متعال را در عرش او ملافات کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: البته این اجر و پاداش اختصاص به افرادی دارد که به جایگاه امام (ع) معرفت پیدا کنند و اصطلاحاً زیارت آن‌ها “عارفاً بحقه” باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: زیارت همراه با معرفت به حق امام رضا (ع)، صرف محبت به اهل‌بیت (ع) نیست، بلکه به این معنا است که بدانیم امامت حق او و امامان بعد از او بوده و اطاعتش واجب است.

وی افزود: مرحله‌ی بالاتر از این معرفت، رسیدن به مرحله‌ای از کمال است که زائر، درک وجود امام (ع) را بنماید که لازمه‌ی آن توجه و ارتباط قوی‌تر با امام (ع) است.

امام‌جمعه کرج ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله برکات معنوی و دستاوردهای روحی این سفر، به علت سختی و زحمت زیارت پیاده، بیشتر نیز خواهند بود.

گفتنی است زائران این کاروان در مسیر حرکت خود به‌سوی مشهد الرضا (ع)، مسیر هشتاد کیلومتری قدمگاه تا حرم رضوی را به‌صورت پیاده طی خواهند نمود.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینـــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.