امروز، سکوت جایز نیست؛

برای جلوگیری از تحریف انقلاب، همه باید وارد میدان شوند

فضای مجازی ۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید مبارک و آرزوی قبولی طاعات و عبادات یک‌ماهه‌ی مؤمنین در ماه مبارک رمضان و توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: در بیان امیرالمؤمنین (ع) تقوای الهی داروی دردهای قلبی و بیماری‌های باطنی بشر است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از عوامل تقویت تقوی، روزه‌داری و علی‌الخصوص روزه ماه رمضان است؛ عید فطر نیز افطار جمعی این روزه‌داری است که توسط خدا به‌عنوان “عید” قرار داده‌شده است که ان شاء الله همگان از مواهب الهی آن بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تشکر از حضور حماسی مردم البرز در راهپیمایی روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس نشان داد علی‌رغم یاوه‌های عده‌ای مبنی بر فاصله گرفتن جامعه از اخلاق و ارزش‌ها، مردم همچنان باصلابت در میدان حضورداشته و از اهداف عالیه نظام و آرمان‌های اسلامی حفاظت می‌کنند.

وی با اشاره به فرمان “آتش به اختیار” رهبر انقلاب، خاطرنشان ساخت: مبنای آتش به اختیار، عقلانیت انقلابی است و عملکردی سریع و قاطع در مقابل محافظه‌کاری‌ها و مصلحت‌اندیشی‌های نامعقول است که مسئولان بعضی دستگاه‌ها به علت اختلال در دستگاه محاسباتی خود دچار آن‌ها شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مسئولین به علت ایرادات مذکور، اولویت‌ها را تشخیص نداده و درنتیجه به مسائلی تکیه می‌کنند که ضرورتی ندارد و از مسائل مهم کشور غافل می‌مانند.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال نظام اسلامی باید در مسئله‌ی آرمان قدس و جهان اسلام و بیداری اسلامی به‌طور فعال عمل کند؛ حال اگر این آرمان از جامعه گرفته شد و مطالب دیگر جای آن را گرفت و مسئولین نیز به وظایف خود در این زمینه عمل نکردند، هر کس در حد توان خود و به‌صورت “آتش به اختیار” وارد میدان شده و اقدام می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: در این فضا نوع وظایف و عملکردها هم متنوع است و مثلاً شعرا و نویسندگان و هنرمندان و یا هر قشر دیگر، به فراخور عرصه‌ی عمل و نوع تولیدات خود به این فرمان عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه فضای عمل در “آتش به اختیار”، جنگ نرم و عرصه‌های فکری است، بیان کرد: نیروهای انقلابی در همه امور با درایت، عقل جمعی، محاسبه درست و تدبیر صحیح، بهترین راه را انتخاب کرده و با قانون مداری کامل عمل کرده و هرگز در چاه سازش با دشمن نمی‌افتند.

وی خاطرنشان ساخت: افسران این عرصه دشمن را می‌شناسند، با ابزار و ادوات جنگی او آشنایند و مسیر مقابله با او را هم می‌دانند؛ البته باید بین مسئولین و فعالین این عرصه کنش‌هایی صورت پذیرد که متأسفانه به علت همان اختلال موجود، این کارها معطل می‌ماند و رابطه‌ای که باید با قرارگاه مرکزی وجود داشته باشد، برقرار نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید امروز برای دفاع از اسلام، حفظ انقلاب و تربیت نسل انقلابی انجام شود؛ آشنایی کامل با منظومه‌ی فکری امام (ره) و گفتمان رهبری (مدظله‌العالی) و دفاع محکم و مستحکم از اصل ولایت‌فقیه است.

وی ادامه داد: می‌بینید که دشمنان خارجی و کاسه‌لیسان داخلی‌شان امروز با عناوین مختلف به اصل ولایت‌فقیه و مصداق آن حمله می‌برند و با هر ترفندی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت و شخص ولی بوده و دائماً در بیان و عمل، لجن پراکنی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: زیر دستکش‌های مخملی‌شان، پنجه‌ی آهنین پنهان کرده‌اند و حرف‌هایی که در ظاهر به‌صورت معقول و خیرخواهانه بیان می‌کنند، باطناً، حنظل تلخی است که به خورد جامعه می‌دهند.

وی گفت: راهبردهایی چون اسلام ناب محمدی (ص)، اعتماد به وعده‌های خداوند متعال، بی‌اعتمادی به دشمن، باور داشتن همت و توان مردم، دفاع از محرومان و مستضعفان، مخالفت با قلدران و مستکبران، تلاش برای استقلال همه‌جانبه کشور، مقابله با سلطه بیگانگان، تلاش برای وحدت ملی و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه و ده‌ها شاخصه دیگر، در کلمات امام (ص)، صحیفه نور ایشان و بیان رهبری (مدظله‌العالی) ارائه می‌شود که باید به‌درستی شناخته‌شده و طی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: برای جلوگیری از تحریف انقلاب، همه باید وارد میدان شوند و هزینه کنند که سکوت در این زمان جایز نیست؛ این نباشد که بعضی‌ها حرف‌هایی بزنند و کسانی که باید پاسخ بگویند، ساکت باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز بیان داشت: مدتی است برای تحریف جامعه و اذهان مردم، مطالبی از تریبون‌های مختلف گفته می‌شود که جای تأسف دارد و مصداق بارز فرصت سوزی در زمان مسئولیت و خدمت‌رسانی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه نگاه تک‌بعدی به سیره و منش رسول‌الله (ص)، مصداق ظلم به اوست، تصریح کرد: اخیراً گفته شد که رسول خدا وکیل مردم نیست، این بیان در سه جای قران کریم بیان‌شده که البته تنها به شأن تبلیغی رسول خدا اشاره دارد؛ رسول خدا شئون دیگری هم دارد که همه باید باهم دیده شوند تا منظومه‌ی عظیم وجودی ایشان به‌درستی معرفی شود.

وی گفت: آقایان باید پاسخ بدهند که این صحبت‌هایی که می‌کنند خطاب به چه کسانی است؟! مگر کسی امرونهی کرده یا گفته من فرمان می‌دهم و مردم باید مجری فرمان من باشند؟! چه کسی گفته ایمان من بهتر و بالاتر از دیگران است؟! این حرف‌ها اذهان مردم را خراب کرده، اعتماد عمومی را از بین می‌برد و قطعاً گوینده این سخنان، در پیشگاه خداوند پاسخی نخواهد داشت.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: از ایشان سؤال می‌کنیم که آیا رسول خدا (ص) وظیفه تشکیل حکومت داشت یا نداشت؟! این حکومت آیا سپاه و محکمه و احکام جزایی داشت یا نداشت؟! آیا رسول‌الله (ص) جنگی هم کرده یا فقط مذاکره کرده و تذکر لسانی داده است؟! و اگر چنین مسائلی بوده است، چه دلیلی داشته است؟! مگر به قول شما وکیل مردم بوده که آن‌ها را به راه راست هدایت کند؟!

وی تصریح کرد: اگر طبق بیان شما وظیفه‌ی پیامبر اکرم (ص) تنها موعظه و تبلیغ بوده، چرا دست به قبضه سلاح برده، هشتاد غزوه را خود، هدایت و رهبری کرده است و حتی در مواردی “جنگ ابتدایی” کرده است؟!

وی خاطرنشان ساخت: پیامبر غیر از نبی و رسول بودن، امام است؛ هم وظیفه‌ی تبلیغ و ارائه‌ی طریق دارد و هم باید جامعه را به‌سوی مقصد مطلوب حرکت دهد و به غایت مطلوب الهی برساند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: گفته شد که جامعه را به خوب و بد تقسیم نکنید؛ اگر با تعبیرات اجتماعی قرآن کریم آشنا باشید فراوان می‌بینید که خدای تعالی در قرآن افراد جامعه‌ی ایمانی را در دسته‌هایی چون صالح و طالح، امین و خائن و یا مفسد و مصلح معرفی کرده است.

وی یادآور شد: قرآن بارها نسبت به منافقان که طبق بیان آیه ۱۱ سوره مبارکه بقره، خود را “اصلاح‌طلب” می‌نامند، هشدار داده است یا در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه آل‌عمران، جامعه را به “مؤمن” و “فاسق” تقسیم‌بندی می‌کند؛ انبیا، علما و اولیای دین نیز طبق همین خطابات قرآنی، علاوه بر تبلیغ دین، وظایف دیگری چون “هدایت و دستگیری از جامعه” و “ایصال الی المطلوب” نیز بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: عزیزان در سخنان خود دقت کنند، مسئولین اجرایی باید به وظایف خود بپردازند و نظریه‌پردازی را به عهده اهل این کار بگذارند؛ درعین‌حال اگر نظری هم دارند، محل طرح آن در تریبون‌های عمومی نیست و باید در جای خودش به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی افزود: از سوی دیگر امروز کشور دچار مسائل مهم و کارهای روی زمین‌مانده‌ی بسیار است، هنوز تکلیف برجام معلوم نیست، وارد ماه چهارم سالی شدیم که عنوانش تولید و اشتغال است؛ چه برنامه و طرح مدونی برای این کار ارائه‌شده است؟! با نیش و کنایه زدن به نهادهای نظام که نمی‌توان کشورداری کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: تخریب جایگاه سپاه پاسداران که نماد اقتدار انقلاب اسلامی است از بین بردن عقبه‌ی دفاعی نیروهای مسلح کشور است؛ در کلماتی که می‌شنوید تدبر و تأمل داشته باشید و با دقت حرکات و اهداف را رصد کنید.

وی تأکید کرد: دوستان توجه کنند که همین حرکت سپاه که اخیراً انجام شد -و البته طبق دستور مستقیم قرارگاه و اصول انقلاب بوده و به شکل آتش به اختیار نبوده است- قدرت منطقه ایران را نشان داد و پاسخ محکمی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بود که اخیراً بیان کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.