امام‌جمعه کرج:

عامل رسوایی منافقین و بنی‌صدر، دوراندیشی و صبر مثال‌زدنی شهید بهشتی (ره) بود

فضای مجازی ۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۰

در آستانه هفته قوه قضاییه، رئیس‌کل دادگستری استان البرز با همراهی مسئولین و مدیران دستگاه قضایی استان، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به ارائه گزارش پرداخت.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با گرامی داشت هفته قوه قضاییه بیان داشت: عملکرد درست و صحیح تمام اجزای دستگاه قضایی، نشان‌دهنده‌ی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که وظیفه‌ی همه اعضای این خانواده بزرگ است.

وی اظهار داشت: به دلیل حجم بالای ارتباطات مردمی این مجموعه، حساسیت کار در این دستگاه بالاتر است و باید با دقت و ظرافت انجام شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جنایت دشمنان در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰، گفت: قطعاً این حادثه به نیت ضربه زدن به بنیان‌های نظام اسلامی و از کار انداختن کشور در آن دوران سخت طراحی‌شده بود که بنای دشمن از ابتدا بر همین بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر انقلاب بر ایمان و اعتقاد به پروردگار متعال استوار نبود و حمایت مردمی از آن وجود نداشت، همین اتفاق می‌توانست به‌طورکلی نظام را از بین ببرد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: در آن دوران جریان نفاق با فضاسازی‌های احزاب لیبرال و همراهی بنی‌صدر و برخی چهره‌های اثرگذار موقعیت مناسبی یافته و به اختلاف در کشور دامن می‌زدند؛ در این میان دوراندیشی و صبر مثال‌زدنی شهید بهشتی (ره) بود که توانست چهره این نفاق را بر همگان روشن و آشکار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در احکامی که برای روسای مختلف قوه قضاییه صادر نموده‌اند، سلسله نکات کلیدی و رهنمودهای مهمی ارائه داده‌اند و مسائل خاصی چون امنیت قضایی و اعتمادسازی را نیز مطالبه نموده‌اند که باید موردتوجه روسای استانی نیز باشد و در گزارش‌ها نیز، به میزان عمل شدن به این مطالبات بپردازند.

وی تصریح کرد: کارهای ویژه‌ای که در دستگاه‌های استانی صورت می‌گیرد، مانند مسئله‌ی آسیب‌های اجتماعی که در البرز موردتوجه قرار گرفت، نباید مغفول واقع شود و این برنامه‌ها و تجاربی که در پی داشته‌اند، باید مبنای عمل کرد سایر مجموعه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: اعلام و گزارش پیشرفت‌هایی که در مسیر تسریع روند رسیدگی به شکایات حاصل‌شده است یا برخوردهایی که با قضات و نیروهای متخلف در این مجموعه صورت می‌گیرد، عامل تأمین امنیت روانی، امیدواری مردم و اعتمادسازی نسبت به‌سلامت و رشد این دستگاه است و درعین‌حال پاسخی به بخشی از مطالبات رهبر انقلاب از قوه قضاییه است.

امام‌جمعه کرج گفت: اقدامات مجموعه‌ی قضایی درزمینه‌ی برخورد با مفاسد و اقتصادی و قاچاق، باید با شدت بیشتری دنبال شده و گزارش این مسائل به جامعه در اولویت قرار گیرد تا همه بدانند که شدت و حساسیت دستگاه قضایی به این موضوع در چه میزان است.

وی بیان داشت: طبق بیان امام راحل (ره)، “مشروعیت هر مدیر و مسئول در جمهوری اسلامی، به میزان تلاش او برای عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض است؛ تکلیف ما این است که عدالت را در جامعه مستقر کنیم و این هم جز با مبارزه با فساد و افزون‌طلبی انسان‌های مفت‌خور و سو استفاده کن میسر نیست”.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: باوجوداین مواضع جدی، می‌بینیم که یک سال پس از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی جدی به حقوق‌های نجومی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام می‌کند که تاکنون حتی یک نفر از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از سوی دولت به قوه قضاییه معرفی نشده‌اند.

وی تأکید کرد: این مطالبه که عده‌ای تلاش می‌کنند تا درگذر زمان به فراموشی سپرده شود، باید با جدیت پیگیری شود و نتایج آن به مردم و جامعه اعلام گردد.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینـــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.