رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی البرز:

فعالیت‌ها در حوزه قرآن، باید مردمی شوند

فضای مجازی ۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی البرز، در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام مبارک عید فطر، بیان داشت: بسیاری از معضلات سیاسی و اجتماعی جامعه امروز، ریشه در دوری از قرآن به‌عنوان کتاب هدایت بشر است.

وی اظهار داشت: تولید آثار ماندگار و اثرگذار در حوزه‌ی فرهنگ قرآنی نیازمند اهتمام و همکاری همه‌ی مجموعه‌ها و دوری از اقدامات و فعالیت‌های حاشیه‌ای است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر به لزوم نگاه قرآنی در مسئولین دستگاه‌ها، خاطرنشان ساخت: بسترسازی صحیح، نقشی اساسی در گسترش و نشر معارف قرآنی دارد که نیازمند توجه جدی مسئولین و اهتمام ویژه در مدیران است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه‌ی فرهنگ قرآنی در البرز، تأکید کرد: تجارب قبلی نشان داده که با برنامه‌ریزی و چشم‌انداز صحیح می‌توان کارهای شایسته‌ای درزمینه‌ی فرهنگ قرآنی در البرز انجام داد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: با توجه به بودجه‌های ناچیزی که درزمینه‌ی فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته می‌شود؛ باید برنامه‌ها اولویت‌بندی شده و با دقت طرح‌ریزی و اجرا شوند و از موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر مردمی شدن فعالیت‌ها در حوزه‌ی فرهنگ قرآن، خاطرنشان ساخت: در کنار وظایفی که دستگاه‌ها دارند و باید به آن‌ها عمل کنند، مؤسسات قرآنی داخل استان نیز باید فعال شوند و اولویت انتخاب طراح و مجری برنامه‌های مختلف قرآنی در استان، از این مجموعه‌ها باشد تا هم درآمدزایی داشته باشند و هم توسعه‌ی قرآنی حاصل شود.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.