آیت‌الله حسینی همدانی:

امروز، دشمن با لطافت تمام تلاش می‌کند به‌جای جنگ سخت، باورهای ما را تغییر دهد

فضای مجازی ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، سحرگاه امروز، با حضور در مصلای کرج، با دانش آموزان معتکف در این مکان دیدار و گفتگو کرده و از روند برگزاری این مراسم که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز برگزار می‌گردد، مطلع گردید.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در جمع دانش آموزان حاضر در این مراسم معنوی، بیان داشت: دهه سوم ماه مبارک رمضان، در روایات دهه مغفرت نامیده شده است؛ باید از هرلحظه این ماه که فرصت‌های محدود آن به‌سرعت سپری می‌شوند، نهایت استفاده را کرد.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری صحیح و به‌جا از وقت و ایام عمر، و به عبارتی ایجاد ارزش‌افزوده برای این سرمایه، یکی از مهم‌ترین وظایف هر انسان و به‌خصوص جوانان است؛ مفیدترین عمل در این راستا نیز یادگیری، تحصیل و کسب منافع اخروی در زمینه‌های مختلف است؛ مؤمن باید برای فرصت‌هایی که به او داده‌شده است، حتی اوقات خواب و تفریح خود برنامه منظم داشته باشد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: آینده کشور در اختیار جوانان است و همه امیدها به‌سوی این قشر معطوف شده است؛ در مقابل نیز دشمنان و نگاه‌های پلید نیز به جوانان توجه جدی دارند و به هر نحوی تلاش می‌کنند نگذارند روش و الگوی جامعه‌ی اسلامی مدنظر اهل‌بیت (ع) توسط این گروه محقق شود.

وی اظهار داشت: اگر باورها نسبت به موضوعی عوض شد، رفتارها نیز عوض می‌شوند و درنهایت مسیر حرکت جامعه تغییر می‌کند، لذا دشمنان با نفوذ به درون ساختارهای ما، تلاش می‌کنند با تغییر باورها طوری رفتار کنیم که مدنظر آن‌هاست و حرفی بزنیم که آن‌ها می‌خواهند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اگر باور اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، تغییر کند و بگوییم آمریکا هم کشوری قدرتمند مانند سایر کشورهاست، قطعاً نوع تعامل و رفتار ما با او نیز تغییر خواهد کرد و جای دوست و دشمن عوض می‌شود.

وی با اشاره به “امامت” به‌عنوان یکی از ریشه‌ای‌ترین باورهای شیعه گفت: امامت یکی از اصول شیعه است که ابتدا با نصب الهی و پس از پیامبر و در زمان ائمه معصومین (علیهم‌السلام) با نصب مستقیم ایشان و بعدازآن نیز در دوران غیبت امام زمان (عج) با معرفی مشخصاتی که توسط ایشان صورت گرفته به مردم معرفی می‌شود و اصلاً امری انتخاباتی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه نفوذ اشکال مختلفی داشته و ممکن است با کمی بی‌دقتی اصلاً متوجه آن نشویم، بیان داشت: وقتی امام از دنیا رفت، یکی از چهره‌های تأثیرگذار آن زمان با بهانه این‌که عنوان امام نباید درگذر زمان از یادها برود، پیشنهاد داد واژه “رهبر” جایگزین “امام” شود. وقتی جنین شد، طبیعتاً جایگاه مقابل امام یعنی “امت” نیز به “ملت” تبدیل می‌شود و باور “رابطه امام و امت” که یک رابطه‌ی قلبی است به “رابطه رهبر و ملت” که رابطه‌ای قراردادی است تنزل می‌یابد.

وی افزود: وقتی این باور تغییر کرد و موضوع از اساس عوض شد، بعداً می‌توان ادعای زمان‌دار کردن رهبری و یا انتخاباتی کردن رهبری و مسائل دیگر را به انحاء دیگر پیش کشید؛ البته این ادعاها از دوران بنی‌صدر و اوایل انقلاب مطرح بود و اخیراً هم باز مطرح شد که متأسفانه ریشه در عقاید وهابیت دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: نمونه دیگر این تغییر باورها تعاریفی چون جایگزینی مفهوم “مستضعفین” با “اقشار آسیب‌پذیر” بود؛ در مقابل شخص “مستضعف” حتماً “مستکبر”ی قرار دارد که او را دچار استضعاف کرده است و استضعاف، نتیجه مستقیم استکبار است؛ ولی وقتی شخصی “آسیب‌پذیر” باشد، یعنی خودش آسیب را پذیرفته است و هیچ “ذخیره نظام”ی را نمی‌توان مقصر آسیب‌های واردشده به این شخص دانست.

وی گفت: دشمن اکنون بالطافت تمام تلاش می‌کند تا به‌جای جنگ سخت، باورهای ما را تغییر دهد، لذا نسل جوان باید روی تقویت این باورها تلاش کنند که مطالعه‌ی وصیت‌نامه‌های امام راحل (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب در این راستا بسیار راهگشا و مؤثر است.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: جوانان باید روحیه‌ی زنده و پویای انقلابی را در خود تقویت کنند و جایگاه خود را در مراتب عالی علمی تثبیت کنند؛ ازنظر اخلاق و معنویت نیز در تلاش برای کسب کمالات باشند؛

وی ادامه داد: رشد علمی در درس و معنویت، با خدمت کردن به دیگران به‌خصوص والدین حاصل می‌شود و این راهکار مجرّب و قطعی است.

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینـــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.