آیت‌الله حسینی همدانی:

امروز هدف استکبار، نابودی اصل و بنیان اسلام است

فضای مجازی ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با خانواده استادیاران طرح صالحین استان البرز، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: قطعاً فعالین فرهنگی، بدون حمایت و همراهی خانواده، توان پیشبرد و نتیجه‌گیری مناسب از اقدامات خود را نخواهند داشت و این همراهی جای تشکر و قدردانی دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از دعاهای توصیه‌شده در ماه رمضان، طلب “توفیق همراهی با ابرار” از خداوند متعال در این ماه است.

وی تصریح کرد: این‌که انسان بتواند کار و وظیفه خود را به‌درستی و به‌طور صحیح انجام دهد، مستلزم شرایطی است که از آن تعبیر به توفیق می‌شود؛ این شرایط نیز با توجه و توسل به محضر الهی حاصل می‌شود.

یکی از بالاترین درجات ابرار در شخصیت امیرالمؤمنین (ع) متجلی شده است که همراهی با او درواقع قدم برداشتن در صراط مستقیم است؛ البته هم در کنار علی (ع) بودن سخت است و هم ماندن در صراط مستقیم طاقت فرساست.

امام‌جمعه کرج دوری از اشرار را مکمل همراهی صالحان دانسته و گفت: موافقت امری “قلبی” و مرافقت “عملی” است و اینکه انسان همراهی عملی با بدان و اشرار داشته باشد، دیگر دعای مورد توصیه در این ماه است.

آیت‌الله حسینی همدانی با توجه به وظیفه‌ی سنگینی که بر دوش فعالین عرصه فرهنگ قرار دارد، تأکید کرد: با توجه به هجمه‌ای ‌که امروز به اسلام و آرمان‌های اسلامی وارد می‌شود، اگر بیست‌وچهارساعته هم کارکنیم کم است؛ امروز هدف استکبار، نابودی اصل و بنیان اسلام است.

وی یادآور شد: نظام شیعی و انقلاب اسلامی، موازنه‌ها را در عالم به هم زد؛ هیمنه غرب را در هم شکست و دوقطبی قدرت‌های سوسیالیستی و امپریالیستی را از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: یکی از مسائلی که در این مقطع باید به آن توجه داشت، دیدگاه دشمن جهت برخورد مؤثر با نظام اسلامی است؛ دشمن امروز فهمیده که انقلاب و نظام اسلامی با جنگ سخت و حملات نظامی آسیب نخواهد دید و عامل اصلی این پایداری، جایگاه ولایت‌فقیه در این حکومت است.

وی ادامه داد: در کنار ولایت‌فقیه، نیروهایی چون سپاه پاسداران و بسیج مردمی و درعین‌حال ملت به‌عنوان بازوان فعال و آماده‌به‌کار و استراتژی جنگ غیرمتقارنی که نتایج آن در هشت سال دفاع مقدس و یا جنگ‌های تحمیلی به حزب‌الله لبنان بارها آزموده شده است، از سایر عوامل این استواری و ثبات هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: با توجه به مسائل مذکور، این مجموعه‌ها به اهداف دشمن در جنگ نرم تبدیل‌شده‌اند و می‌بینید که امروز چگونه به دنبال تخریب این جبهه‌ها هستند؛ مهم‌ترین هدف و عمده‌ی تلاش نیز معطوف به از کار انداختن و تخریب جایگاه و رکن ولایت‌فقیه در جامعه است و مدت‌هاست این هدف به جدیت دنبال می‌شود.

دشمن خارجی و داخلی، امروز با صراحت بیشتری به دنبال این هدف است و به همین دلیل وظیفه ما نیز نسبت به این مطلب بسیار حساس‌تر از گذشته است؛ دشمن در کوتاه‌مدت، تهدید امنیت، در میان‌مدت، تخریب اقتصاد و در بلندمدت، براندازی نظام را هدف گرفته است.

یکی از مهم‌ترین پایگاه‌هایی که باید در مقابله با دشمن، موردتوجه قرارداد، سنگر مسجد است که مبنای انقلاب ما است؛ تمام نیروهای انقلاب در مساجد تربیت شدند و هیچ مجموعه‌ی دیگری، تأثیری در سطح مساجد در انقلاب نداشته‌اند.

امروز باید تمام برنامه‌ها با محوریت مساجد شکل گیرد، البته متأسفانه ذائقه‌ها امروز دچار اختلال شده‌اند، اما باید با طرح مقدماتی این ایرادات را برطرف نمود.

نکته دیگری که باید موردتوجه داشت، تکثیر جامعه‌ی مخاطبین است؛ باید توجه جدی به جذب افراد مخصوصاً جامعه‌ی جوانان به مسجد داشت و این کار نیازمند سعه‌صدر و بالا بردن تحمل افراد است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.