نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تاکید کرد:

مردمی کردن حوزه بهداشت و درمان، عامل گسترش خدمات سلامت در استان است

فضای مجازی ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در نخستین جلسه خیرین سلامت استان البرز در سال جدید، ضمن قدردانی از فعالیت های سال گذشته خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، بیان داشت: انشالله سال جدید همان‌طور که از بهار آن مشخص است، سال نزول رحمت و برکات برای جامعه در زمینه‌های مختلف و درعین‌حال بهبود شرایط بهداشت و سلامت جامعه باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) “انما المرء مجزی بما اسلف و قادم علی ما قدم” (آدمی پاداش خود را نسبت به کردار و رفتار گذشته‌های خود، دریافت می‌دارد و آنچه که به پیش فرستاده است انتظار می‌کشد) یعنی انسان بالاجبار به‌سوی چیزهایی که جلوتر فرستاده است حرکت می‌کند و لذا باید به اعمال خود توجه داشته باشد.

وی بیان داشت: عمل شخص از او جدا نیست و چه صلاح و چه شر باشد، درنهایت به خود انسان باز خواهد گشت و در این فضا، انسان عاقل و خردمند از هیچ فرصتی برای کسب خیر و عاقبت، دریغ نمی‌کند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: در نگاه اسلامی، علمی که در راستای خدمت به خلق استفاده شود یا مالی که در مسیر خیر و صلاح مصرف شود، هر دو پسندیده و ارزشمند است که خیرین نیز در این مسیر قدم برداشته و انشاالله نزد پروردگار متعال مأجورند.

وی تأکید کرد: مردمی کردن حوزه بهداشت و درمان، عامل گسترده شدن خدمات سلامت در استان است و خیرین سلامت، مجموعه‌ی مؤثری در راستای رفع خلأهای موجود در این فضای هستند؛ البته در این فضا، دستگاه‌ها نیز باید به تسهیل موانع موجود بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: حضور خیرین در هر فضایی بخصوص حوزه سلامت، کمک شایانی به گسترش خدمات بهداشت و درمان به آحاد جامعه خواهد داشت و مسئولین اجرایی، به خصوص دانشگاه علوم پزشکی، باید برای ارتباط هر چه بیشتر با این مجموعه‌ها و توسعه‌ی فعالیت‌های آن‌ها همکاری لازم داشته باشند.

وی با تأکید بر گسترش اعضای خیرین در اقشار مختلف جامعه، گفت: عمل خیر محدود به متمولین و ثروتمندان جامعه نیست؛ با هم‌افزایی صحیح سرمایه‌های خرد اقشار مختلف جامعه، می‌توان خیریه‌های ارزشمندی به وجود آورد تا ضمن بالا رفتن سرعت و توان کار، افراد بیشتری نیز از برکات عمل خیر بهره‌مند شوند.

وی افزود: زمینه ی دیگری که نباید مورد غفلت واقع شود؛ توسعه ی مفهوم”وقف برای سلامت” است که همکاری با اداره کل اوقاف استان البرز و صدا و سیما در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود و دارای اثرات ماندگاری است.

برای مشاهده تصاویر این جلسه اینــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.