آیت‌الله حسینی همدانی:

ترویج کنترل جمعیت در شرایط کنونی، یک توطئه استکباری است

فضای مجازی ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در گردهمایی “رهروان ولایت، پیام‌رسانان شهادت” که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در مصلای بزرگ کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز گفت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، این بانوی بزرگوار، هوشیار، صبور، بصیر، زمان‌شناس و ولایت مدار را تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشت: شخصیت این بانوی بزرگوار، الهام‌بخش و عبرت‌آموز است و می‌تواند الگویی قوی برای عرصه‌های مختلف زندگی باشد.

وی بیان داشت: او مادری است که با رغبت فرزندانش را تشویق به حمایت از امامت و جهاد در راه ولی خدا کرد؛ صبر و استقامت و دفاع از حریم ولایت تنها بخشی از ویژگی‌های اوست و اگر مادران و همسران شهدا، جزو برجستگان جامعه در صبر و بردباری باشند، قطعاً در این مسیر، حضرت زینب کبری و جناب ام‌البنین (سلام‌الله علیهما) را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر بصیرت و زمان‌شناسی ام‌البنین (س) اظهار داشت: بعدازاین که او واقعه کربلا را شنید، ندای مظلومیت حسین (ع) و خاندان پیامبر (ص) را با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی به نسل‌های بعدی رساند و چهره پلید دشمنان را به این وسیله آشکار می‌نمود.

امام‌جمعه کرج گفت: بحمدالله بانوان ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در مراتب بالایی از آگاهی‌های اجتماعی و توان درک و تحلیل مسائل هستند و در مقاطع مختلف و در طول عمر قریب به چهل‌ساله‌ی انقلاب به‌درستی به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی تأکید کرد: صبر و بردباری در برابر مصائبی چون از دست دادن فرزندان، به‌آسانی حاصل نمی‌شود و هرکسی توان تحمل چنین فشارهایی را ندارد و همین بصیرت و صبر است که باعث می‌شود مادران شهدا فرزندان شهید خود را امانت الهی بخوانند.

وی افزود: تربیت ایثارگر و مدافع حریم و حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تنها از عهده‌ی مادرانی برمی‌آید که خود تربیت‌شده‌ی این مکتب باشند و این مقام به هرکسی عطا نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: ایثارگری، شهادت‌طلبی، عزتمندی، آرمان‌خواهی و ارزش‌مداری از اصول تربیتی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است که همه باید به دنبال نهادینه کردن این اصول در زندگی خود باشند و مادران امروز تعلیم‌دهنده‌ی این نقش‌ها به مادران فردا هستند.

وی یادآور شد: دشمن با تمام توان به دنبال از بین بردن کیان خانواده است و تلاش می‌کند تا به هر طریق جلوی تشکیل خانواده و تولید نسل را بگیرد.

وی تولد فرزندان زیاد را یکی از ویژگی‌های ام‌البنین (س) دانسته و گفت: این مسئله فضیلتی برای او بود و به همین دلیل ام‌البنین لقب گرفت؛ البته دشمن با رخنه و نفوذ تفکر پلید تحدید نسل و کنترل جمعیت، تلاش می‌کند تا با این مسئله مقابله کند

وی افزود: مسئولین داخلی نیز متأسفانه خواسته یا ناخواسته در همین مسیر حرکت می‌کنند؛ گسترش دادن مسئله کنترل جمعیت در شرایط کنونی، یک توطئه استکباری است که هنوز هم ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: برنامه‌هایی مانند غربالگری در دوران بارداری، یک شیطنت است که با هزینه‌ی گزاف و عدم پوشش دولتی و بیمه‌ای، بسیاری از افراد را از تولید نسل منصرف می‌کند؛ درعین‌حال طوری القا کرده‌اند که بارداری پس از ۳۵ سالگی عامل عقب‌ماندگی‌های ذهنی فرزند است، درحالی‌که در کشورهای اروپایی، توصیه به بارداری پس از ۴۰ سالگی، برای دچار نشدن مادران به پوکی استخوان می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول مدت تحریم دارویی کشور که بیماران ما به مشکلات عدیده دچار بودند و دچار آسیب‌های شدیدی شدند، لوازم‌آرایشی و لوازم پیشگیری از فرزند دار شدن بدون هیچ مانعی به کشور وارد می‌شدند؛ این‌یک توطئه آشکار نیست؟!

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: خوراک‌هایی چون فست فود ها و پوشش‌هایی که امروز ترویج داده می‌شود و مسائل این‌چنینی همه در مسیر از بین بردن توان باروری افراد و نابودی نسل هستند و با این عمل طی چند نسل جامعه به‌سرعت پیر شده و توان هیچ اقدامی نخواهد داشت.

وی افزود: تبلیغ ازدواج دیرهنگام، ترویج سخت‌گیری در مقدمات ازدواج و مقابله با ازدواج آسان همه برخلاف اسلام و در مسیر توطئه‌های دشمنان است که بسیاری نادانسته در دام آن افتاده‌اند، درعین‌حال تشویق مسائلی چون اختلاط جوانان و ازدواج سفیدروی دیگر این توطئه در مسیر عدم تشکیل کانون خانواده هستند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی به‌شدت ترویج می‌شود و خود افراد جامعه باید نسبت به این مسائل واکنش نشان داده و با آن‌ها مقابله کنند.

وی گفت: بانوان باید هوشیار و آگاه باشند و بدانند که مسائلی چون تربیت فرزند و مدیریت هزینه‌های او ارتباطی به تعداد فرزندان ندارد، چراکه روزی دهنده خداست.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز اظهار داشت: تربیت، اصلی وابسته به محیط است و اگر محیط خانواده اصلاح‌شده باشد، هر تعداد فرزند هم که در آن باشند -با اندکی اختلاف که طبیعی است- به‌خوبی تربیت می‌شوند؛ صدیقه طاهره و امیرالمؤمنین (علیهم‌السلام) در یک خانه‌ی گلی و با حداقل ملزومات زندگی چهار فرزند تربیت کردند که همه تا ابد ریزه‌خوار خوان همین فرزندان هستیم.

وی تصریح کرد: مادران و همسران بزرگوار شهدا، مهم‌ترین وظیفه را در راه حفظ حرمت و مسیر شهدا دارند و نباید اجازه‌ی یاوه‌گویی و تضعیف این شجره‌ی طیبه را به احدی بدهند؛ این حراست و نگاه بانی باعث استحکام و تقویت نظام اسلامی نیز خواهد گردید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.