دیدار مسئولین تهذیب مدارس علمیه استان

فضای مجازی ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۰

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان البرز با همراهی مسئولین معاونت‌های تهذیب مدارس علمیه استان، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ضمن دیدار با آیت‌الله حسینی همدانی به ارائه‌ی گزارش اقدامات خود در سال ۹۵ پرداخته و مسائل و مشکلات خود را مطرح نمودند.

در این جلسه آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تشکر از حضور شورانگیز مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: حوزه‌های علمیه البرز به علت برنامه‌ریزی مناسب انجام‌شده، در زمینه‌های پژوهشی رشد خوبی داشته‌اند و در تهذیب هم باید روند مشابهی را دنبال نمود.

وی گفت: تهذیب زمینه‌ی سختی است و دلیل آن نیز کیفی بودن امر تهذیب است؛ تهذیب را نمی‌توان با نمره و عدد سنجید و این مسئله یکی از عوامل سختی کار در این حوزه است.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: تهذیب امری درونی است که در سلوک درسی و رفتار با خانواده و معاشرت‌های اجتماعی بروز می‌یابد و در حدیث از امام صادق (ع) داریم که شیعه‌ی آل محمد (ص) در بین صد هزار نفر شناخته می‌شود.

وی حضور مشاوران حرفه‌ای در حوزه‌های علمیه را ضروری دانسته و تأکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، فراغت مشاوران از هرگونه‌ی وظیفه‌ی دیگر و حضور و همراهی دائمی آنان با طلاب است.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

 

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.